مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا طرح پایان حمایت از ائتلاف سعودی در یمن را تصویب کرد

به گزارش مشرق، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه طرح پایان حمایت این کشور از حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یمن را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید

سعودی همچنان بر مدار جنایت و بدعهدی

کاخ سفید پیش از این با این طرح که ماه گذشته در سنا هم به تصویب رسیده بود، مخالفت کرده است. دولت آمریکا این طرح را مایه «نگرانی‌های جدی از منظر قانون اساسی» توصیف کرده و گفته کنگره از اختیار تصمیم‌گیری در مورد ائتلاف نظامی با ریاض برخوردار نیست، با این حال کنگره در طرح خود به قانون «اختیارات جنگ» استناد کرده که به نمایندگان اجازه می‌دهد مشارکت در جنگ خارجی را متوقف کنند.

این طرح که با ۲۴۷ رأی مثبت در برابر ۱۷۵ رأی منفی به تصویب رسیده، حالا برای تایید نهایی به کاخ سفید ارسال می‌شود تا به امضای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برسد. اما با توجه به ابراز مخالفت کاخ سفید با این طرح، انتظار می‌رود که ترامپ این مصوبه را وتو کند.

قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری سعودی در استانبول و تشدید بحران انسانی در یمن، موجب شده تا در ماه‌های اخیر نمایندگان کنگره فشار به دولت آمریکا برای پایان نقش‌آفرینی در حمله به یمن را افزایش دهند.

حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یمن اکنون وارد پنجمین سال خود شده و در این مدت به مرگ ده‌ها هزار نفر و آنطور که سازمان ملل متحد توصیف کرده، «بدترین فاجعه انسانی معاصر» منجر شده است.

آمریکا در این حملات نقش پشتیبانی، سوخت‌رسانی و اطلاعاتی دارد و کاخ سفید اصرار دارد که ادامه مشارکت در این حملات در راستای منافع ایالات متحده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
    4 2
    مرگ بر ترامپ ملعون که راه جهنم از این دنیا برایش شروع شده است
  • مملی US ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
    1 1
    شعر نوشتی مشرق، شعر. شک نکن ترامپ وتو میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس