کد خبر 948062
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
حذف هزینه صدور ویزای عراق برای زائران ایرانی از 20 فروردین 98

هیات وزیران با تصویب مصوبه ای، وزارت امور خارجه را مجاز کرد که اتباع عراقی را که به ایران سفر می‌کنند، به شرط عمل متقابل از سوی کشور عراق، از پرداخت روادید معاف کند.

به گزارش مشرق، هیات وزیران با تصویب مصوبه ای، وزارت امور خارجه را مجاز کرد که اتباع عراقی را که به ایران سفر می‌کنند، به شرط عمل متقابل از سوی کشور عراق، از پرداخت روادید معاف کند.

بیشتر بخوانید

تازه ترین جزئیات از حذف روادید عتبات

اسحاق جهانگیری در نامه‌ای به وزارت امورخارجه نوشت: «هیات وزیران در جلسه یازده فروردین ۹۸ به پیشنهاد وزارت امورخارجه و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد که این وزارتخانه مجاز است اتباع عراقی را در سفر به ایران از پرداخت هزینه‌های روادید به شرط عمل متقابل کشور عراق معاف کند.

البته پیش از این، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در بیانیه‌ای مشترک پس از مذاکرات هیات‌های دو کشور در جریان سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی، رایگان شدن روادید بین دو کشور را تایید و اعلام کردند، بر این اساس شورای وزیران عراق روز سه شنبه هفتم فروردین ۹۸ رایگان شدن روادید ورود شهروندان ایرانی به این کشور را تصویب کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    3 1
    امیدوارم که هر چه زودتر بازار مبادلات مالی غیررسمی ایران از امارات عربی متحده به عراق تغییر یابد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس