کد خبر 947902
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
اسماعیلی

مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: متأسفانه هنوز فرهنگ حرفه‌ای در فوتبال ما وجود ندارد و این مسئله سبب شده که بازیکنان به دلیل اعلام یک پنالتی، با یکدیگر درگیر شوند.

به گزارش مشرق، امیر هاشمی‌مقدم در خصوص عملکرد تیم‌های استقلال و پرسپولیس برابر یکدیگر اظهار داشت: استقلال شروع خوبی داشت و کاملاً بر بازی مسلط بود؛ آنها در ۱۸ دقیقه ابتدایی بازی، کاملاً نبض دیدار را در اختیار داشتند، چند حرکت بسیار زیبا از خود به نمایش گذاشتند و حتی می‌توانستند به گل هم دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: در نیمه اول سنگینی کفه‌ی ترازو به سود استقلال بود، آنها بازی شناوری انجام دادند اما بر اثر یک اشتباه و جای‌گیری نامناسب، دروازه این تیم باز شد و پرسپولیس توانست نیمه اول را با یک گل، به رختکن برود.

بیشتر بخوانید:

حمله تند طباطبایی به مدیریت استقلال

مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال افزود: با شروع نیمه دوم، مشخص بود که استقلال نمی‌خواهد بازنده باشد؛ آنها به دنبال گرفتن نبض بازی بودند و تلاش زیادی هم کردند اما جای تعجب دارد که در استقلال فقط یک چپ‌پا وجود دارد که آن هم میلاد زکی‌پور بود و رفت و برگشت‌های زیادی داشت؛ البته اگر بازیکنی مانند او وجود داشت، شرایط برای استقلال بهتر می‌شد.

هاشمی‌مقدم تصریح کرد: استقلال در نیمه دوم حملات زیادی بر روی دروازه داشت ولی متأسفانه برنامه‌ریزی یا پِلَن B برای رسیدن به گل در این تیم وجود نداشت و پرسپولیس توانست با زدن ضربات اول، تمام ارسال‌های بازیکن استقلال را دفع کند و اجازه گلزنی به آنها ندهد.

وی تأکید کرد: از استقلال که یکی از تیم‌های بزرگ آسیاست، توقع بیشتری وجود داشت اما متأسفانه هیچ برنامه‌ای در نیمه دوم برای پیروزی و حتی تساوی وجود نداشت، بازیکنان استقلال اسیر احساسات شدند و تنها به این مسئله دلخوش بودند که شاید بتوانند از طریق ارسال‌های بلند، به گل دست پیدا کنند که این موضوع هم با هوشیاری مدافعان پرسپولیس، ناکام ماند.

مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال با انتقاد از هدر دادن پنالتی توسط فرشید اسماعیلی گفت: وی بازیکن خوبی است اما اینکه در این دیدار حساس، چنین ضربه‌ای را می‌زند، جای تعجب دارد، چرا که برای زدن پنالتی، باید کسی پشت توپ قرار بگیرد که از آمادگی روحی خوبی برخوردار باشد اما متأسفانه اسماعیلی چنین شرایطی نداشت و نتوانست ضربه خود را به گل تبدیل کند؛ اگرچه بزرگترین بازیکنان دنیا هم در چنین دیدارهای حساس، از زدن ضربه‌ی چیپ خودداری می‌کنند.

هاشمی‌مقدم همچنین با انتقاد از رفتار غیرحرفه‌ای بازیکنان سرخابی پس از گرفته شدن پنالتی اظهار داشت: متأسفانه هنوز فرهنگ فوتبالی بالایی وجود ندارد و مشاهده کردیم که پس از گرفتن پنالتی توسط داور، اتفاقات ناخوشایندی رخ داد؛ چندین بازیکن استقلال و پرسپولیس با یکدیگر درگیری پیدا کردند و حدود ۵ دقیقه طول کشید تا استقلال آماده زدن پنالتی شود درحالی‌که در اروپا شاهد هستیم بازیکنان هرگز این‌گونه اعتراض نمی‌کنند و تابع تصمیمات داور هستند اما در ایران هنوز این فرهنگ جا نیفتاده و برای هر خطا یا پنالتی، بازیکنان یا به سوی هم یا به طرف داور حمله می‌کنند و حاضر به قبول اینکه پنالتی بوده است، نیستند.

وی بیان کرد: همین دقایق طولانی باعث شد تا اسماعیلی نتواند خود را برای زدن ضربه پنالتی آماده کند زیرا وقتی پنالتی گرفته می‌شود، در آن لحظه بازیکن آماده زدن ضربه است ولی هر چه زمان می‌گذرد، شرایط او فرق می‌کند و احتمال گل نشدن توپ بیشتر می‌شود.

‌ هاشمی‌مقدم با بیان اینکه باشگاه استقلال چند بازیکن خود را به دلیل اتفاقاتی که پس از این دیدار افتاده، جریمه کرده است، افزود: به نظر من جریمه کردن بازیکن خنده‌دار است چرا که وقتی تیمی شکست می‌خورد، همه بازیکنان مقصر هستند یا هر اتفاقی که رخ می‌دهد، همگی در آن سهیم هستند؛ از کادر فنی گرفته تا بازیکنان. بنابراین اگر قرار است جریمه‌ای شکل بگیرد، باید این اتفاق برای همه رخ بدهد؛ نه چند بازیکن. من به عنوان یک مربی در بالای درب رختکن تیمم نوشته‌ام که «همه با هم می‌بریم و همه با هم می‌بازیم»؛ یعنی استثنایی وجود ندارد. بنابراین این یک کار غیرحرفه‌ای است و پسندیده نیست که سه یا چهار بازیکن جریمه شوند و برای سایر بازیکنان چنین اتفاقی رخ ندهد.

به گفته مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال، استقلال هیچ برنامه‌ای برای پیروزی نداشت و برای من عجیب بود که با وجود این همه بازیکن که از کیفیت خوبی برخوردار هستند، در پایان آبی‌پوشان شکست را پذیرا می‌شوند البته امیدوارم در بازی‌های باقی‌مانده، کادر فنی و بازیکنان بتوانند نتایج قابل قبولی کسب کنند تا شانس قهرمانی داشته باشند؛ بنابراین وظیفه کادر فنی برای برگرداندن روحیه بازیکنان، بسیار پررنگ است و با توجه به اینکه زمان زیادی تا دیدار برابر سایپا باقی نمانده، باید این اتفاق رخ بدهد تا استقلال مقابل تیم جوان سایپا که از مربی خوبی هم برخوردار است، موفق باشد.

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد داور این دیدار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: به اعتقاد من، خورشیدی قضاوت بسیار خوبی داشت؛ او در تمام صحنه‌ها حضور داشت و پنالتی که گرفت، درست بود. خورشیدی همچنین بازی را مدیریت کرد، البته یکی، دو جا اشتباه هم داشت که طبیعی به نظر می‌رسید.

هاشمی‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: اینکه بازیکنان پس از گرفتن پنالتی، به داور حمله می‌کنند یا در طول بازی به طور مرتب دست به اعتراض می‌زنند، به فرهنگ فوتبال ما ارتباط دارد؛ نه به قضاوت داور، چرا که داور عملکرد خوبی داشت و توانست یک بازی بزرگ را به خوبی قضاوت کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس