آبگرفتگی شدید معابر و خیابان‌ها در سوسنگرد

وقوع تیراندازی در روستای جلیزی دشت‌آزادگان سبب شد تا رسانه‌های ضد انقلاب با سوء استفاده از آن اقدام به نشر اکاذیب کنند، اما واقعیت ماجرا چه بود؟

به گزارش مشرق، شهروندان سوسنگردی سه‌شنبه شب از شنیدن صدای تیراندازی در اطراف روستای جلیزی خبر دادند.

دقایقی بعد مشخص شد این تیراندازی در پی مخالفت کشاورزان و اهالی روستای جلیزی با هدایت سیلاب به روستا و زمین‌های کشاورزی به منظور در امان ماندن شهر سوسنگرد از خطر سیل رخ داد.

بیشتر بخوانید:

هدیه مقام معظم رهبری به سیل زدگان لرستان

مخالفت اهالی روستای جلیزی درحالی بود که از ۵ روز قبل، مسؤولان و بزرگان قبایل با آنها برای تخلیه روستا و بازکردن سیل‌بند رایزنی می‌کردند و وعده پرداخت خسارت به مردم داده شده بود تا با انفجار سیل‌بند شاکریه، منازل و تأسیسات حیاتی شهر سوسنگرد تخریب نشود.

وقوع تیراندازی در دقایقی کوتاه موجب شد تا شبکه‌های معاند از لحظات اولیه حادثه برای سوء استفاده از این موضوع، اقدام به نشر تصاویر حادثه دزفول و اندیمشک به عنوان کشته و زخمی‌های حمله نیروهای امنیتی کردند که به سرعت دروغ بودن آنها فاش شد.

در نهایت با انفجار سیل‌بند شاکریه در ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز، ارتفاع آب کرخه در مقطع سوسنگرد کاهش یافت و خطر سیل در این شهر کمتر شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حادثه شب گذشته، دو تن از اعضای نیروی انتظامی و یک نفر از اهالی روستا زخم سطحی برداشتند و سرپایی درمان شدند.

بنا بر این گزارش، با وجود گلایه مردم و کشاورزان نسبت به عدم پرداخت خسارات سیل ۹۵، اما رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور در سفر به خوزستان تأکید کردند که خسارات سیل به صورت کامل پرداخت خواهد شد و جای نگرانی وجود ندارد.

در روزهای گذشته و با رهاسازی آب از سد کرخه، حضور بسیج، نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی برای احداث سیل‌بند و محافظت از شهر سوسنگرد چشم‌گیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در روزهای گذشته با شکسته‌شدن سیل‌بندها، چند روستای دشت‌آزادگان دچار سیل شدند و روز سه‌شنبه نیز دستور تخلیه فوری کلیه روستاهای حاشیه کرخه صادر شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمد IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    34 4
    تگزاسه؟! چرا اینقدر اسلحه وجود داره تو خوزستان
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    14 23
    چون استان مرزیه
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    11 13
    چون استان مرزیه
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    43 4
    اتفاقا این روستا ها اونی که فیلم میگرفت و نوع حرف هاش ردیابی کنند به گروهک های تجزیه طلب وهابی هایی میرسند که در مراسم رژه اهواز تیراندازی کردند انگار به لونه چال این گروهک ها رسیده باشند بعدم واکنششون به نیرو های نظامی دلالت همینا رو میده
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    13 6
    هرکی با نیروی انتظامی مخالفت کنه باید با تیر خلاصش کرد وسلام
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    4 16
    این استانهای غربی هی قاچاق کردند و مال حرام جمع کردند ، خدا هم با بلایای طبیعی اینطوری جوابشان را میده
  • مسعود IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    10 1
    تیراندازی توی مناطق روستایی خوزستان یه چیز عادیه. من آبادانیم.. توی روستاهای آبادان هم گاهی برای شکار گراز و حیوانات تخیریب کننده ی مزارعشون مجوز حمل اسلحه دارن و این اسلحه ها برای این منظور هست. بیشتر شکاری هستن
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    10 0
    روحانی و حامیان اش باید در پیشگاه تاریخ و در زباله دان تاریخ پاسخگوی ابدی این همه ذلت باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس