کد خبر 947850
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
استقلال

شاگردان وینفرد شفر برای خروج از بحران پس از شکست در دربی هشتادونهم تهران کار سختی مقابل سایپا پیش رو دارند.

به گزارش مشرق، هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر کشور از ساعت ۱۷:۴۵ امروز (چهارشنبه) با جدال تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

استقلال -سایپا؛ جدالی برای انتقام

* سومین جدال فصل آبی و نارنجی
دیدار امروز سومین رویارویی این فصل تیم‌های استقلال و سایپا خواهد بود. نخستین جدال این دو تیم روز جمعه ۲۷ مهر و در هفته نهم لیگ برتر بود که استقلال موفق شد سایپا را در ورزشگاه تختی با نتیجه ۲ بر یک شکست بدهد. دیدار دوم روز ۱۰ آبان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بود؛ روزی که سایپای ۱۰ نفره پس از تساوی ۲ - ۲ برابر حریف توانست آبی‌پوشان را در ورزشگاه آزادی در ضربات پنالتی مغلوب کند و گام به مرحله بعدی بگذارد. حالا بازی فردا هم می‌تواند دیداری انتقامی برای استقلال باشد و هم یک بازی انتقامی برای سایپا تا هر دو تیم شکست قبلی خود را جبران کنند.

* دایی، شفر را از کورس قهرمانی دور می‌کند؟
شکست در دربی ۸۹ باعث شد تا اختلاف آبی‌پوشان با پرسپولیس صدرنشین به پنج امتیاز برسد و امید هواداران برای قهرمانی را کمرنگ کند. حالا شفر باید در حالی رودرروی سرمربی سابق پرسپولیس قرار بگیرد که حتی نتیجه تساوی هم به درد تیمش نمی‌خورد. از دست رفتن دو امتیاز دیگر تقریباً به معنای خداحافظی استقلال با جام است، چرا که علاوه بر پرسپولیس، تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی هم می‌توانند فاصله خود با استقلال رده چهارمی را بیشتر کنند.

* استقلال از بحران فاصله می‌گیرد؟
استقلال روند خوبی را در هفته‌های اخیر لیگ داشت، تا اینکه شکست برابر پرسپولیس رقم خورد. این تیم پیش از باخت یک بر صفر به پرسپولیس توانسته بود نساجی، نفت مسجدسلیمان، فولاد و پارس را مغلوب کند و حالا برای فرار از بحران پس از دربی محکوم به شکست سایپاست.

در سوی مقابل سایپا در پنج دیدار قبلی‌اش به دو برد برابر فولاد و نفت مسجدسلیمان و سه تساوی مقابل نساجی، پارس جنوبی جم و تراکتورسازی رسیده است. نکته مهم اینکه سایپا در پنج دیدار قبلی هیچ گلی دریافت نکرده است.

* دایی استقلال را دست‌کم نمی‌گیرد
علی دایی، سرمربی سایپا در نشست خبری پیش از بازی امروز عنوان کرد که قرار نیست استقلال را با دلیل باخت در دربی ۸۹ دست‌کم بگیرد. او گفت: قرار نیست این بازی را دست‌کم بگیریم. همه‌ی بازی‌ها برای ما حکم فینال را دارد. ما با استقلالی که برای قهرمانی می‌جنگد، بازی داریم. ما با تیمی بازی داریم که در دربی شکست خورده و به دنبال جبران است. تیم ما این هفته روی چمن مصنوعی تمرین کرد. با این وجود امیدواریم که سه امتیاز این دیدار را کسب کنیم.

* درگیر شفر با حواشی
اما وینفرد شفر بیش از آنکه روی مسائل فنی تمرکز داشته باشد، طی روزهای اخیر درگیر حواشی بوده است. او در نشست خبری روز سه‌شنبه بیشتر راجع به موضوع مطرح شده اما تکذیب شده نژادپرستی در تیمش صحبت کرد و خیلی این فرصت را نیافت تا درباره مسائل فنی هم صحبت کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس