کد خبر 947611
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹
جهانگیری نمایه

معاون اول رئیس جمهور گفت: حرکت سیلاب‌های خروشان به سمت خوزستان از سمت استان لرستان قابل مشاهده است.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری در بازید از سد دز شهرستان اندیمشک، اظهار داشت: در اولین جلسه هیئت دولت بررسی جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب اخیر و جلوگیری از حوادث مشابه، مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حمایت دولت از شهروندان، افزود: برای جبران خسارت و تأمین نیازهای شهروندان پس از سیلاب اخیر مصوبات مختلفی تصویب و با اجرای آن‌ها، خسارت وارد شده به میزان قابل توجهی جبران می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آغاز پرداخت خسارات به سیل‌زدگان

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای تقویت توان سیل بندهای استان خوزستان، گفت: استان خوزستان یک استان غنی و با ظرفیت است و سعی داریم با توان و انگیزه، سیلاب اخیر را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه وضعیت مدیریت بحران در استان خوزستان پس از سیلاب اخیر مطلوب بوده و به درخواست استاندار به خوزستان آمده است، گفت: با توجه به وضعیت موجود، ذخیره آب در سد دز به سمت شرایط اضطراری و فوق‌العاده پیش می‌رویم.

جهانگیری با اشاره به اینکه سد دز شهرستان اندیمشک دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت برای نگهداری آب دارد، بیان کرد: ۲۰۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت سد دز خالی است.

وی با بیان اینکه استحکام و اختصاص اعتبار برای سیل بندهای استان خوزستان در جلسه هیئت دولت بررسی می‌شود، افزود: تمام دستگاه‌های ذی صلاح و درگیر با سیلاب طبق برنامه ریزی انجام شده وظایف خود را انجام می‌دهند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: به مردم اطمینان می‌دهیم با توجه به ایجاد خسارت بر اراضی کشاورزی استان خوزستان پس از سیلاب اخیر، این خسارت جبران و مردم در این زمینه نگران نباشند.

وی با اشاره به مدیریت سدهای استان خوزستان، عنوان کرد: وضعیت سدهای خوزستان مطلوب بوده و این سدها توانسته‌اند، هزاران متر مکعب را در استان مدیریت و از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

جهانگیری با بیان اینکه سد دز شهرستان اندیمشک مستحکم بوده و سیلاب‌های بزرگی را مدیریت کرده است، گفت: اولویت در مدیریت آب سد دز عدم خسارت جانی و جلوگیری از خسارت‌های مالی به شهرهای نزدیک به سد دز است.

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه دغدغه‌ای برای استحکام سد دز وجود ندارد، خاطر نشان کرد: سد دز دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت نگهداری آب دارد و پس از سیلاب‌های اخیر تنها ۲۰۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت آن خالی مانده است.

جهانگیری لغو سفر خود به ایلام را به دلیل عدم امکان پرواز هوایی از خرم‌آباد به ایلام، دانست و تصریح کرد: حرکت سیلاب‌های خروشان به سمت خوزستان از سمت استان لرستان قابل مشاهده است.

وی با اشاره به باران و سیلاب در استان لرستان گفت: در تماس با وزیر کشور و وزیر راه بر ارائه خدمت رسانی به شهروندان گرفتار سیل در استان لرستان و تأمین نیازهای آنان از استان‌های اصفهان و مرکزی تاکید شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    11 2
    گزارشگر سیل هم رسید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس