کد خبر 947566
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
محمد اسلامی نمایه

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خسارات سنگین راه‌ها و پل‌ها در استان لرستان گفت: در حال حاضر راهداران با تمام قوا مشغول فعالیت برای بازگشایی محورهای مسدود شده هستند.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که همراه با معاون اول رئیس جمهور به مناطق سیل‌زده غرب کشور سفر کرده است، اظهار داشت: حجم بارش‌هایی که در استان لرستان رخ داده بی سابقه است. اکنون با شرایطی مواجه هستیم که پل‌های کوچک و آب رودها، با توجه به اینکه مفروضات طراحی آن‌ها با شرایط تاریخی بارش‌های گذشته تنظیم شده بوده، آسیب دیده یا از جا کنده شده اند.

بیشتر بخوانید:

دستور روحانی به معاون اول درباره سیل زدگان

وی که روز گذشته، از استان کرمانشاه نیز بازدید کرده است، ادامه داد: بیش‌ترین حجم بارش و بیش‌ترین آسیب به راه‌ها در استان لرستان اتفاق افتاده است. آسیب در این استان فوق‌العاده سنگین و سهمگین است و شامل موارد متعددی چون آب شستگی، فرونشست، ریزش، رانش و … می‌شود.

اسلامی با اشاره به فعالیت بدون توقف راهداران در استان‌های سیل‌زده، به خصوص لرستان افزود: نکته حائز اهمیت این است که در شرایط کنونی وضعیت عبور و مرور برای مردم فراهم شود. راهدارها در حال انجام فعالیت هستند تا بتوانند مسیرهای مسدود شده را بازگشایی و تخریب‌ها را تا حد امکان ترمیم کنند.

وزیر راه و شهرسازی سپس به لزوم تغییر نگرش در احداث راه‌ها و ابنیه اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر اقلیم صورت گرفته و تجربه‌ای که از بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر داشتیم، لازم است تجدید نظر جدی در مفروضات طراحی راه‌ها و پل‌ها انجام داده و در امر مهندسی راه تغییر نگرش دهیم تا در آینده مجدداً شاهد چنین خسارات و اتفاقاتی نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس