کد خبر 947564
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
اردوغان نمایه

بعد از شکست حزب رئیس‌جمهور ترکیه در انتخابات شهرداری‌ «آنکارا»، دبیرکل این حزب گفته در صورت بازشماری آراء در پایتخت، نتیجه به نفع حزب حاکم تغییر می‌کند.

به گزارش مشرق، درحالی‌که نتایج غیررسمی انتخابات شهرداری‌ها و شوراهای محلی در ترکیه حکایت از شکست حزب حاکم ترکیه (حزب عدالت و توسعه) در آنکارا و احتمالاً استانبول دارد، این حزب امروز (دوشنبه) تأکید کرد که نتیجه انتخابات محلی در آنکارا را از طریق بازشماری آراء به نفع خود تغییر خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: مسئله سوریه را در «میدان نبرد» حل می‌کنیم

هرچند حزب عدالت و توسعه، حزب رئیس‌جمهور ترکیه، اکثریت را در انتخابات روز گذشته شهرداری‌ها به‌دست آورده اما برخی مناطق مهم از جمله «آنکارا» پایتخت ترکیه را از دست داده است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، اردوغان در انتخابات محلی متحمل شکست سنگینی شد زیرا حزب عدالت و توسعه برای اولین بار از زمان بنیان‌گذاری در سال ۲۰۰۱ تاکنون، کنترل آنکارا را از دست داد و در مسیر از دست دادن کنترل «استانبول» نیز قرار گرفته است.

«فاتح شاهین» دبیرکل حزب عدالت و توسعه در جمع خبرنگاران در آنکارا گفت که حزب وی خواستار بازشماری آراء انتخاباتی در تمامی مناطق پایتخت می‌شود و در نتیجه این بازشماری، حزب عدالت و توسعه «پیشرفت‌های چشمگیری» به دست خواهد آورد.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه گزارش کرد که با شمارش ۹۹.۸ درصد از صندوق‌های رأی، حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه با اختلاف ۰.۲۸ درصد از حزب عدالت و توسعه پیشی گرفته است.

بنابر گزارش رسانه های محلی، میزان مشارکت مردم در انتخابات شهرداریها ۸۳.۵ درصد، تعداد کل واجدین شرایط رأی دادن، حدود ۵۷ میلیون نفر و تعداد آرا اخذ شده حدود ۳۵ میلیون نفر بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس