کد خبر 947499
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
وزیر نیرو

وزیر نیرو گفت: با عبور از این شرایط در فضایی کارشناسانه به تمام مسائل وقوع این اتفاقات رسیدگی خواهیم کرد، رییس جمهور نیز بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب متشکل از اساتید دانشگاه و دانشمندان تاکید کرده است.

به گزارش مشرق، رضا اردکانیان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف سدسازی، عنوان کرد: سد سازی در شرایط عادی برای تامین آب شرب و کشاورزی است اما در برخی مناطق سد فقط برای کنترل سیلاب احداث می‌شود.

وی عنوان کرد: احتمال دارد در چند روز شاهد وقوع سیلاب در خوزستان باشیم و علت وقوع این اتفاق به چند سال گذشته بازمی‌گردد و بررسی و تحلیل نیازمند یک فرآیند زمان‌بر است.

بیشتر بخوانید:

وزیر نیرو گفت: با عبور از این شرایط در فضایی کارشناسانه به تمام مسائل وقوع این اتفاقات رسیدگی خواهیم کرد، ریاست جمهوری نیز بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب متشکل از اساتید دانشگاه و دانشمندان کشور تاکید کرده است، این مسئله از ابعاد مختلف چون مدیریت آب، ساختارها و تجهیزات، هواشناسی و… بررسی می‌شود و نتایج آن به نقشه راهی برای به حداقل رساندن خسارات تبدیل خواهد شد.

اردکانیان عنوان کرد: باید از سیل درس و تجربه بگیریم، ما باید مانند خیلی از جاهای جهان از موضوعی چون پیش‌بینی سیل بهره بیشتری ببریم تا بتوانیم بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم و در ابتدای سال آبی نوع آن مشخص شود.

وی افزود: در مدیریت مخزن سد اگر پیش‌بینی‌ها دقیق نباشد، تصمیم درستی اتخاذ نمی‌شود، این عدم پیش‌بینی صحیح خسارت‌هایی را به بار خواهد آورد.

وزیر نیرو گفت: مسائل هواشناسی باید در زمان و فضای مناسب و کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد و اگر این زمینه به ادوات یا تجهیزات و آموزش نیرو نیازمند است، باید آنها را فراهم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس