کد خبر 947192
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
آماده‌باش در دشت‌آزادگان

در پی بارش‌های اخیر و تکمیل مخزن سد کرخه، به تدریج بر دبی رودخانه کرخه افزوده می‌شود و مناطق مختلف شهرستان دشت‌آزادگان در معرض سیل قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، در پی بارش‌های اخیر و تکمیل مخزن سد کرخه، به تدریج بر دبی رودخانه کرخه افزوده می‌شود و مناطق مختلف شهرستان دشت‌آزادگان در معرض سیل قرار گرفته است.

بر این اساس تاکنون زمین‌های کشاورزی بسیاری به زیر آب رفته و دو روستای عصافره و ابورفوش در محاصره سیلاب قرار گرفته‌اند که اهالی اقدام به تخلیه منازل خود کرده‌اند.

همچنین در بخش‌هایی از منطقه سبهانیه شهر سوسنگرد، آب وارد منازل مردم شده و در مناطق خزعلیه و بوالش نیز، پارک سبحانی به زیر آب رفته و سیلاب به یک قدمی منازل مردم شهر رسیده است.

دانلود

برای جلوگیری از ورود آب به منازل این مناطق، دستگاه‌های اجرایی و به‌ویژه اداره راه‌وشهرسازی با همکاری مردم اقدام به ایجاد سیل‌بند کرده‌اند تا با افزایش دبی رودخانه در ساعات و روزهای آینده، مردم این مناطق دچار مشکل نشوند.

کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان، در این خصوص با بیان اینکه اساس کار مدیریت بحران، پیشگیری است، اظهار کرد: بارش‌ها و آورد آب در ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده و با توجه به پیش‌بینی‌ها، رهاسازی اب از آبان ماه به تناسب آغاز شده است.

وی گفت: به علت تمهیداتی که اندیشیده شده، خسارات جانی سیلاب در خوزستان، در حداقل بوده است اما با توجه به بارش‌های پیش‌رو در لرستان و بالادست کرخه و تکمیل مخزن سد کرخه، خروجی سد بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه با همکاری مردم باید بحران را پشت سر بگذاریم، گفت: همکاری و تعامل مردم در رفیع مثال‌زدنی بوده است و در سوسنگرد و روستاها نیز ماشین‌آلات لازم اعزام می‌شود تا به کمک دهیاران و مردم رینگ به دور روستاها زده شود و استحکام بخشی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نجات جان انسان‌ها در اولویت است، افزود: روستاهای دشت آزادگان در معرض سیل هستند و کشاورزان نیز نگران زیر آب رفتن مزارع خود نباشند زیرا رئیس جمهور هم دیروز بر پرداخت خسارات تأکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس