کد خبر 947178
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
پلیس فرانسه

پلیس فرانسه با استفاده از گاز اشک آور تلاش کرد تا معترضان به نظام سرمایه‌داری را در پاریس متفرق کند.

به گزارش مشرق، معترضان به نظام‌سرمایه‌داری در فرانسه امروز (شنبه) برای بیستمین هفته متوالی در پاریس به خیابان‌ها آمده و علیه سیاست‌های اقتصادی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه تظاهرات کردند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس فرانسه نیز با استفاده از گاز اشک آور تلاش کرد تا تظاهرات کنندگان در پایتخت را متفرق کند.

بیشتر بخوانید:

آغاز نوزدهمین شنبه سیاه در فرانسه

مجوز شلیک آزاد برای پلیس فرانسه به معترضان

هفته پیش، پلیس فرانسه هرگونه تظاهرات نزدیک کاخ الیزه را ممنوع اعلام کرده و امروز نیز اقدامات مشابهی را درباره دیگر شهرهای فرانسه از جمله نیس، مارسی و متز اعمال کرد.

علاه بر آن، پیشتر و پیش از آغاز تظاهرات علیه نظام سرمایه‌داری در بیستمین هفته متوالی، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که نیروهای عملیاتی در پاریس و دیگر شهرها مستقر می‌شوند. بر اساس اعلام دولت فرانسه، این نیروها با هدف محافظت از اماکن نمادین شهرها حضور خواهند یافت.

حدود ۲۸۷ هزار نفر از مردم فرانسه تحت عنوان معترضان به نظام سرمایه‌داری سازماندهی شده و روز شنبه ۱۷ نوامبر سال گذشته در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع صدها خیابان در سراسر این کشور را بستند.

دولت فرانسه اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما معترضان خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در کل فرانسه شعله‌ور است.

در جریان تجمعات معترضان به سیاست‌های دولت ماکرون و نظام سرمایه‌داری، علاوه بر کشته شدن ۱۱ نفر، بیش از ۲۰۰۰ تن زخمی و ۸۴۰۰ نفر نیز بازداشت شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس