کد خبر 947148
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
گمیشان

معاون فرماندار گمیشان گفت: آب از سمت شرق شهر گمیشان وارد شده لذا دبی آب بیشتر شده و در بعضی محلات بیش از نیم یا یک متر آب گرفته است.

به گزارش مشرق، سیدعلیرضا حسینی اظهار کرد: آب از سمت شرق شهر گمیشان وارد شده و شاهد افزایش حجم هم بودیم، لذا دبی آب بیشتر شده و در بعضی محلات بیش از نیم یا یک متر آب گرفته است.

وی افزود: بعضی جاها رفت و آمد مردم حتی با چکمه هم دشوار است و نیاز به پوکه (لباس مخصوص ماهی گیری و شالیکاری) داریم که هزینه آن بالا است.

بیشتر بخوانید:

دستور سرلشکر جعفری به متخصصان قرارگاه خاتم‌الانبیاء

تصاویر هوایی آخرین وضعیت سیل در گمیشان

حسینی با بیان اینکه با وجود تلاش ها نتوانستیم پوکه لازم را تهیه کنیم، ادامه داد: اگر مردم می خواهند کمک کنند پوکه مورد نیاز سیل زدگان است.

وی تصریح کرد: از جمعه تلاش های زیادی انجام شده ولی در مرحله اضطراری هستیم و تلاش می کنیم از این مرحله عبور کنیم تا به بحران نرسیم.

حسینی با قبول کردن اینکه مشکل توزیع تغذیه به دلیل بی نظمی در منطقه وجود دارد، ادامه داد: منکر مشکلات نیستیم اما در مدیریت چنین شرایطی باید تحمل مردم بالاتر برود.

معاون فرماندار گمیشان اضافه کرد: امکان دارد امدادرسانی به جایی در ابتدای کار نرسد اما ما کمیته ای برای پشتیبانی تشکیل دادیم.

وی از تشکیل شورای تغذیه خبرداد و گفت: جلسه ای هم با مسئولان، جوانان و فعالان شبکه های اجتماعی داشتیم تا پای کار بیایند؛ باید مردم را پای کار بیاوریم و بدون مردم امکان هیچ کاری نیست.

وی با بیان اینکه ارتفاع آب بالاست و مسیرهای دسترسی به شهرستان بسته بود، تصریح کرد: سپاه تلاش می کند جاده اصلی که شکافته شده را ترمیم کند تا مسیر دسترسی به خواجه نفس در جاده اصلی باز شود.

حسینی اظهار کرد: مراجعات مردمی برای چکمه و لباس زیاد داریم و سعی می کنیم مشکلات را با مدیریت رفع کنیم.

وی بیان کرد: در مسیر خواجه نفس که با قایق تردد می شود مردم حضور دارند و کمک می کنند تا با چیدن کیسه مانع از ورود آب شوند.

حسینی ادامه داد: اگر مسیرهایی که برای خروج آب تهیه شده درست عمل کند وضعیت، شرایط خیلی بهتری خواهد شد ولی همه اینها به وضعیت آب و شرایط هوا بستگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: واقعیت امر این است که نمی توان با آب جنگید بلکه باید آن را مدیریت کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس