کد خبر 947086
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
روسیه

رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه تصریح کرد که سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه و بلژیک به همراه گروههای تروریستی در حال توطئه برای انجام یک حمله شیمیایی ساختگی در «ادلب» هستند.

به گزارش مشرق، ژنرال «ویکتور کوپچیشین» رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه دیروز (جمعه) تصریح کرد که سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه و بلژیک در حال توطئه برای راه‌اندازی یک حمله شیمیایی ساختگی در سوریه برای متهم کردن روسیه به حمله علیه غیرنظامیان هستند.

شبکه روسی «راشاتودی» گزارش کرد، کوپچیشین در این خصوص گفت که شبه‌نظامیانی که بخش‌های بزرگی از استان «ادلب» را اشغال کرده‌اند، در حال آماده‌سازی این حمله شیمیایی ساختگی هستند.

بیشتر بخوانید:

مقامات روسیه درآمد سالانه خود را اعلام کردند

بنا به گفته این مقام روس، این حمله با همکاری نزدیک عوامل سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه و بلژیک و گروههای تروریستی از جمله «هیأت تحریرالشام» در حال آماده‌سازی است.

رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در ادامه گفت که گروه «انساندوست‌نما»ی کلاه سفیدها نیز در این عملیات مشارکت دارند.

بنا به گزارش شبکه «راشاتودی»، مجموعه‌ای از گازهای سمی که اساس آن را گاز کلر تشکیل می‌دهد، در شماری از روستاهای استان ادلب یافت شده است.

ارتش روسیه اعلام کرده است که این گاز سمی در مخازنی جاسازی شده بود که بعنوان تانکرهای اکسیژن و گاز طبیعی معرفی شده بود.   

بنا به گفته این ژنرال روس، توطئه‌کنندگان این حمله جعلی در خصوص فیلمبرداری از این حمله با یکدیگر بحث و گفت‌وگوهایی انجام داده‌اند و در نظر دارند که نیروی هوایی ارتش روسیه را به انجام این حمله جعلی متهم کنند.

کوپچیشین هشدار داد در حالیکه به «بازیگران» برای ایفای نقش قربانیان حملات شیمیایی، مبلغی معادل 100 دلار پیشنهاد شده است، این احتمال وجود دارد که شبه نظامیان برای «واقعی‌تر» به نظر رسیدن فیلم ویدئویی خود، اقدام به مسموم کردن افرادی با مواد سمی کنند.

این اولین‌بار نیست که روسیه درباره یک حمله ساختگی شیمیایی هشدار داده است و جزئیات آن را برای عموم آشکارسازی کرده است. در ماه سپتامبر گذشته، ارتش روسیه یکسری هشدارهایی درباره حمله ساختگی قریب‌الوقوع در ادلب داد و کلاه سفیدها را به انجام چنین حملاتی متهم کرد.

مسکو تأکید دارد که غرب از این حملات برای راه‌اندازی حملات هوایی علیه ارتش دولت سوریه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس