کد خبر 947040
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
هواشناسی نمایه

سخنگوی مرکز هواشناسی تاجیکستان از ورود توده آب و هوا از سمت ایران و افغانستان به این کشور هشدار داد.

به گزارش مشرق، «جمیله بید الله اف اوا» سخنگوی مرکز هواشناسی تاجیکستان از ورود توده آب و هوا از سمت ایران و افغانستان به این کشور هشدار داد.

وی در این زمینه گفت: بارش شدید باران طی روزهای اخیر در تاجیکستان با ورود توده آب و هوا از سمت ایران و افغانستان مرتبط است که ده ها قربانی و خسارات مالی را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید:

بید الله اف اوا افزود: البته این توده آب و هوایی قدرتی را که در ایران و افغانستان داشت از دست داده اما حتی با این نیرو قادر است در تاجیکستان عواقب نامطلوبی را به بار آورد.

سخنگوی مرکز هواشناسی تاجیکستان در ادامه به ساکنان و گردشگران این کشور هشدار داد تا اول آوریل از سفر به مناطق کوهستانی خودداری کنند.

بنابه سخنانی «امیده یوسفی» سخنگوی کمیته شرایط اضطراری تاجیکستان تنها شب گذشته در مناطق مختلف تاجیکستان ۲۰ مورد سقوط بهمن و ریزش سنگ ثبت شده است.

وی افزود: در حال حاضر سه منطقه آسیب پذیر مشخص شده که بزرگراه «دوشنبه – چناق»، «دوشنبه – لخش» و منطقه «کولاب» استان ختلان از جمله آن است.

دو روز قبل بر اثر آمدن بهمن در یکی از نواحی منطقه شرقی تاجیکستان راه، خط برق و باغ ها تخریب و تعداد زیادی از دام ساکنان محلی کشته شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس