مرتضی مبلغ

عاملان وضع موجود، از سرخوردگی مردم از «انتخابات» می گویند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. در سال ۹۸ هم همانند سال‌های قبل، ساعت ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

حمایت الهه کولایی از «ازدواج موقت»

«الهه کولایی»، از فعالان اصلاح طلب در بخشی از مصاحبه خود با ویژه نامه نوروزی اعتماد گفته است:

ما در زمان دوره مجلس هفتم و مجلس هشتم در ارتباط با لایحه خانواده تجربه موفقی را از همراهی و همکاری زنان تحت عنوان ائتلاف اسلامی زنان داشتیم که کاملاً هم بر روند قانون گذاری تأثیرگذار بود. هرچند به دلیل نداشتن ابزار نتوانستیم فضای اجتماعی را خیلی تحت تأثیر قرار دهیم اما دست کم توانستیم در روند تغییر قانون تأثیرگذار باشیم و مانع تخریب بیشتر نهاد خانواده از طریق ترویج چند همسری و مسئله ترویج صیغه برای مردان زن دار (شویم).

او در ادامه می افزاید: «اینجا بحث جوانان باید کنار گذاشته شود. به قول بعضی از علما صیغه روش پسندیده ای است برای اینکه جوانان آماده ازدواج شوند و شرایط ازدواج برای آنان فراهم شود اما در عمل شاهد هستیم که از این فرصت ها مردانی که به تمول و تمکن رسیده اند بیشتر بهره می برند.»

*حمایت از مقولات شرعی، می تواند برای اصلاح طلبان یک پیشرفت مهم به شمار آید.

قبل از این، شهناز سجادی، دستیار معصومه ابتکار (معاون زنان و خانواده رئیس جمهور) از ریخته شدن قبح ازدواج موقت ابراز نارضایتی کرده بود .[۱]

***

عاملان وضع موجود، از سرخوردگی مردم از «انتخابات» می گویند!

«مرتضی مبلّغ»، از فعالان اصلاح طلب به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:

همه دارند فرافکنی می‌کنند و هیچ مقامی و دستگاهی حاضر نیست بخشی از مسئولیت را بپذیرد و همه می‌خواهند خودشان را تبرئه کنند درحالی که اگر این روند ادامه پیدا کند این چرخه معیوب تخریب و ناکارآمدی همچنان تکرار می‌شود و ما وضع بدتری پیدا می‌کنیم… همه دستگاه‌ها و مقامات کشور باید ضمن پذیرش سهم خودشان در این شرایط بنشینند و راجع به مسائل اساسی کشور مذاکره کنند.

او در ادامه صحبت های خود نیز می گوید:

سرخوردگی و انفعال مردم در اثر مسائل مختلف سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی یک زنگ خطر بسیار بزرگ است و مردم خواهند گفت ما این‌همه در انتخابات‌های مختلف با شور و نشاط حضور پیدا می‌کنیم و رأی می‌دهیم و یک جریان خاصی را برای پیشبرد امور انتخاب می‌کنیم ولی مناسبات در داخل حاکمیت به گونه‌ای است که برای پیشبرد این سیاست‌ها، تعارض‌های مختلف و سنگ‌اندازی‌های مختلف و دستگاه‌های موازی مختلف که وجود دارد اجازه نمی‌دهد آن‌چیزی که مدنظر مردم هست اتفاق بیافتد. [۲]

*اظهارات مبلغ وقتی بامعنی‌تر می‌شود که مخاطبان مد نظر داشته باشند مقصر وضع موجود کشور، گرانی های فعلی و مثلاً سفر استاندار گلستان به خارج از کشور در حین بروز سیل! کسی و چیزی جز اصلاح طلبان نیستند.

کسانی که از مدیریت فعلی برای دو دوره دفاع کردند، برای ادامه وضع موجود «تَکرار» کردند و از این گفتند که باید دست روحانی و ظریف را بوسید.

اکنون همین افراد تلاش دارند ضمن سلب مسئولیت از خود و مقصّرتراشی از اوضاعی که پدید آورده اند؛ مردم را نسبت به انتخابات که اصلی ترین امکان نجات ملی در آن مطرح است؛ دلسرد کنند و نمایش خود را به این سمت ببرند که نظام اسلامی به آخر خط رسیده است، هیچ دستاورد قابل ارائه و بیانی ندارد و انتخابات هم اثری در سرنوشت مردم ندارد!

جالب آنکه این افراد با همتی هرچه تمامتر نیز مشغول القای فتنه اقتصادی و به خیابان آمدن مردم در سال ۹۸ هم هستند [۳] و لام تا کام درباره مثبتات اقتصادی کشور، پیشرفت های مردم در هنگام بروز مدیریت جهادی و غیره هم سخنی نمی گویند.

آقای مبلغ به جای این حرف ها بهتر بود به مقایسه مدیریت جهادی با کارنامه اصلاح طلبان در دولت، مجلس و شورای شهر می پرداخت تا بهتر مشخص شود مقصر وضع موجود کیست و انتخابات چگونه می تواند مردم را از آسیب جریان سیاسی خاص که معتقد به مدیریت جهادی نیست و کارآمدی هم ندارد؛ نجات دهد.

لازم به توضیح است که مدیریت مطلوب اصولگرایان در دوران مجلس هفتم و هشتم، شورای شهر قبلی و دوران شهرداری قالیباف به وضوح نشان می دهد که مسئله اصلاح طلبان ناکارآمد بودن و کم توانی است نه موهومی به نام سنگ اندازی!

***

ژست انتخاباتی مسعود پزشکیان؛ فساد بیش از ۱۰ میلیون تومان نخواهیم داشت!

«مسعود پزشکیان»، فعال اصلاح طلب، از وزرای دولت خاتمی و نایب رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرد، اظهار کرده است:

اوایل همه به‌دنبال کشف اختلاس‌ها بودند و اختلاس ۵۰۰ میلیارد تومانی پیدا کردند، بعدها این رقم به هزار، سه و ده هزار میلیارد تومان رسید چرا؟ چون به‌دنبال حل مشکل نبوده و تصور می‌کردیم فرد خاطی مشکل کشور است، در حالی که مشکل نیست بلکه ساختاری بوده که به او اجازه‌ی چنین کارهایی می‌دهد.

او در ادامه می افزاید:

اگر راه را به درستی تنظیم کنیم، امکان ندارد فردی بیش از ده میلیون تومان تخلف کند، حتی اگر همین میزان تخلف را نیز فردی انجام داد، سیستم متوجه شده و فرد را بازخواست می‌کند، لذا باید مشکل را ساختاری حل کرد نه این‌که افراد را دستگیر و محاکمه کرد ![۴]

*اظهارات پزشکیان در حالی است که زخم وعده هایی مثل لغو بالمره تحریم ها، ارزانی، افزایش حقوقها و بی نیازی از یارانه ها هنوز التیام نیافته…!

او همچنین در حالی بدون هیچ سند و مدرکی مدعی فساد سیستمی است و مفاسد چند فرد را به ساختار ربط می دهد که خود سابقه خوبی در این زمینه ندارد و فی الواقع با دستمال کثیف به دنبال پاک کردن شیشه است. اشاره ما در این زمینه به خبر علیرضا زاکانی، نماینده سابق تهران است که چندی قبل در یک مناظره از وساطت پزشکیان برای آزادی اعضای متخلف یک شورای شهر خبر داد .[۵]

لازم به اشاره است که از جمله دلایل ناکارآمدی جریان اصلاحات همین قبیل استدلال های غلط و بی مطالعه بودن چهره های این جریان خاص سیاسی است.

آقای پزشکیان در قبال این حقیقت محض خود را به ندیدن زده است که فساد امری نفسانی است و در وهله اول ربطی به سیستم ندارد.

کما اینکه فساد در دوران حکومت امیرالمومنین، حکومت امام مجتبی و در میان اطرافیان امام کاظم (علیهم السلام) نیز رخ داد.

در واقع این قیاس تاریخی به وضوح نشان می دهد که فساد حتی در سیستم پایه گذاری شده از سوی امام معصوم هم امکان بروز دارد.

درباره اظهارات پزشکیان همچنین باید دانست که این قبیل ژست های انتخاباتی، به روزگار امروز ختم می شود که اصلاح طلبان پس از رأی آوری و ایجاد انتظار کذایی، حجمی از گرانی و ناکارآمدی و حقوق های نجومی را روی دست مردم می گذارند و بعد هم از این می گویند که عده ای در مقابل ما «سنگ اندازی» می کنند و نمی گذارند کار کنیم!

***

۱_ mshrgh.ir/923844

2_ https://tnews.ir/news/92f1129601918.html

3_ https://www.alef.ir/news/3971130097.html

4_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1151821

5_ http://fna.ir/brbuxo

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 55
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    83 16
    غربگراهای بی شرف
    • US ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
      28 33
      داعشی بی شرف
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
      11 35
      شما ظاهرا مزدور روسها هستینا..دقیقا عبارت روسها رومیگید
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    27 37
    آفرین خانوم کولایی
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    60 14
    الهه کولایی کیه که نظر داده ؟ازدواج دائمی رو تبلیغ کنند .این اصلاح طلب ها کاری جز متشنج کردن جامعه بلدند؟!
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
      15 18
      چه ربطی داره
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
      18 21
      ازدواج دائمی به رویاها پیوست فقط برای اعیان نشینان هست ، شک نکن تا چندسال دیگه متوجه حرف من میشی
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    59 9
    درباره حمایت الهه کولایی از ازدواج موقت.. اشکالی نداره ولی گام اول را از خودش یا نزدیکانش شروع کنه
    • RO ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
      8 8
      خود شماها برا ازدواج موقت یقه جر می دادید. چی شده حالا ؟
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
      9 2
      چندتا خبر و مقاله از مشرق دیدم درباره ی ازدواج موقت حالا چی شده.
  • سید IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    32 12
    امید می رود در سال جدید حوّل حالنا الی احسن الحال شامل اصلاح طلبان تهوع آور هم شده باشد! هرچند احتمالاً نشده باشد!
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    27 12
    بقول استادمان این جریان چپ را که ما می بینیم اگر لازم باشد برای شهرت و منفعت خودشان معاذالله پرده کعبه را هم پاره می کنند الله اکبر اینها این همه بزرگ و کوچکشان دروغ گفته اند انگار اصلا اتفاقی نیفتاده است
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    24 5
    الهه کولایی یا.......چه کسی هستند که با حکم الهی مخالف یا موافق باشند ؟
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    17 6
    "ربطی به سیستم ندارد." کاملا فساد می تواند سیستم را آلوده کند که در اینجا شاهد آن بودیم و هستیم. زمان ائمه معصوم فساد انفرادی بود اما در گذر زمان در ایران توسعه پیدا کرده و سیستماتیک شده و جای انکار هم ندارد وگرنه باید از همان زندگی ائمه درس می گرفتیم که به این روز دچار نشویم
    • FI ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
      6 1
      بدبختی هم همینه که رسانه ها سعی مکنن فساد را به افراد محدود کنن و فکر میکنن به نفع انقلاب عمل میکنن. در حالیکه به جای تاکید بر مشکل و فشار برای قانون گذاری دارن وضع را بدتر میکنن. کم کم که اعداد جدید 10 میلیارد دلار پیدا شد اون موقع کسی نمیتونه بگه فساد انفرادی بوده میشه سیستماتیک کل سیستم.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    32 2
    چرا اقای پزشکیان که سالها نماینده مجلس است طرحی جهت اصلاحساختار فساد زا نداده است
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    8 24
    یکی از سالمترین نمایندگان مجلس از نظر مسائل مالی دکتر پزشکیان است.وی حتی در دوران طباوت هم هیچوقت دنبال رانت و سوء استفاده مالی نبود.
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
      6 0
      همو در زمان انتخابات اقای خاتمی کل ماشینهای وزارت بهداشت را برای تبلیغ خاتمی اختصاص داد
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    21 7
    خدایا خداوندا ما را از شر این کابوس شیطانی(اصلاح طلبان) نجات ده و سرزمین مان را از لوث وجود منحوس این تفکر برهان...آمین رب العالمین
  • GB ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    15 12
    یا همه قرآن را باید قبول داشته باشید یا اصلا .نمیشه هر قسمتش که دوست نداشتید عمل نکنید ازدواج موقت کاملا شرعی و در قرآن آمده اما در ایران مثل زنا باهاش رفتار میشه .در قرآن میگه تا می توانید نیرو و تجهیزات برای نبرد دشمن جمع کنید اما اگر صلح خواستند بپذیرید حتی اگر قصد فریب داشته باشند بعد ما همون قسمت جمع آوری نیرو را عمل می کنیم و حتی روی پرچم خودمون می نویسیم اما بخش دوم را نادیده می گیریم و بد می دونیم
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    12 1
    چه قد این صحبتها آشناست؟!!!!!!!!!!!!
  • مردم IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    22 1
    ازالان دارن تنورو داغ می کنن
  • آرمان IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    33 2
    عامل بدبختي مملكت فقط و فقط امثال شماست كه يا فساد سيستمي رو قبول ندارن يا اونو توجيه ميكنن بابا بس ديگه حال به هم زن ها حتي اگه قبول كنيم مشكل آدماي فاسده خب لامصب اونم به خاطر ناكارامدي سيستم و ملاك هاي گزينش و سهميه ها و پارتي و رانت نميخواد بري فساد رو با قصه هاي حكومت حضرت علي مقايسه كني بيا با حكومت رو با حكومت كفار و بي دينا مقايسه كن! اگه جراتم نداري نظر منو تاييد كني حداقل سعي كن كمتر شر و ور بنويسي كه كمتر مديون بدبختي و فلاكت مردم بشي
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
      5 1
      درسته فساد خیلی زیاده
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    5 0
    وقتی مفسدان غیر خودی وخودی امتیازی بی لیاقت ودزد را طی این ۴۰سال محاکمه علنی کردید بعدبگویید فساد ۱۰میلیون به بالا نداریم-چون حتی اگر مدیریت به جوانها سپرده شود ومفسدان ریزودرشت قبلی به محازات نرسند مدیران اینده هم فاسد خواهندشد
  • ناامید IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    12 3
    ولی بنظر من هر اصلاح طلبی بدنیست و هر اصولگرایی هم خوب نیست بلکه در هر ۲ جناح خوب و بد وجود داره
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    5 8
    پزشکیان رومیشناسم..انسانی شرافتمند وبسیارپاکدست..ازهزاران اصولگراواصلاح طلب دروغین چاپلوس شرافتش بیشتره...
  • علی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    32 1
    اصول گر و اصلاح طلب هیچ کدام به فکر مردم نیستند و دنبال منافع خود هستند و مردم هم روز به روز در سختی فقر بیشتر قرار می گیرند
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    4 31
    خانم کولایی اگه دنبال ترویج صیغه هستید اول از خود و خانواده شروع کنید بعد برای ملت... آخه چرا شرایط را مهیا برای ازدواح دائم نکنید؟!؟!!
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
      3 0
      شما برو تفاوت ازدواج سفید، زنا و روابط نامشروع رو با ازدواج موقت جستجو کن، فردا بهت نگن بیسوادی.
  • مهدی IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    5 1
    خانم کولائی ماچندین ساله که داریم میگیم
  • یوسف IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    0 0
    زرشگ مزه داره ج
  • من IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    1 1
    این اقای کولایی واقعا کووولاک میکند
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    4 0
    دوستان ...گول جو سازی این ها رو نخورید....اینها فقط برای منحرف کردن افکاره...فقط و فقط یه چیز....وعده هاتون کو؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    0 0
    خوب
  • ناشناس IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    0 0
    اگر راهی پیدا شود تا از دست این زنها نجات پیدا شور دنیا گلستان ابدی می شود
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    4 2
    غرب گراهای مزدور
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    3 1
    من زن میخوام موقت نمیخوام دائم میخوام مرگ بر غرب
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    3 0
    گندکاری های جدیدی درحال روشدن است که برای انحراف افکارعمومی لازم است مباحثی جنجالی والبته سرکاری که همه اقشارجامعه را درگیرکندطرح شود!!!!!!!!
  • ناشناس IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    2 0
    باتمام مشکلاتی که چپ وراست به وجود اوردن این مردم وجوانان انقلابی هستند که ایران را به جلو پیش میبرن هیچ جای نگرانی نیست پشت رهبریم واز ایرانمان تاپای چان محافظت میکنیم رسانه های انقلابی باید شفاف سازی کنند چه خوششون بیا چه نیاد
  • CO ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    7 0
    این آقای پزشکیان همان قومگرایی نبود که میخواست فراکسیون های قومی در مجلس تشکیل دهد ؟
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    7 3
    آخه کمی منصف باشید اسلام می فرمایداگرکسی حرف خوبی زدازش قبول کنید گرچه اصلاح طلب باشد . فعلا که خانم الهه حرف بسیارخوبی زده لطفا بااوهمکاری کنید. بلاخره یک نفرهم که پیداشده حرف خوبی زده اینقدرسرکوفتش نکنید. دمت گرم خانم الهه
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    11 3
    ازدواج موقت کامــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلا شرعی و در قرآن آمده است .
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    0 1
    خطاب به ۱۰:۱۰ که میگه یا همه قرآن باید قبول داشته باشیم یا اصلا...اگ ما به قرآن ایمان و اعتقاد باور آوردیم و قبولش کردیم ولی خود اهل کتاب که بر خود « اعراب » وحی و انزال شده این نقطه و دیگر نقاط ذکر شده در قرآن را قبول ندارند که هیچی قبول کنندگان رو هم یا مورد تمسخر و فحش یا مجازات قرار میدهند یکیشون همان « براءت از مشرکین » پس چرا همه قرآن قبول ندارند...؟! چرا ما باید کاسه ی دآغتر از آش باشیم...؟؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    10 1
    ازدواج موقت را تقبیج و زشت شمردند مردم به سوی اقدامات غیر شرعی رفتند هر کس در این خصوص غیر شرعی صحبت کند نزد خداوند مسئول است
  • هادی IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    10 0
    چرا باید اختلاس کنن چرا نباید محاکمه شوند مگه پول باباشونه که میگید تا 10 میلیون مشکلی نیست از کیسه خلیفه میبخشید ماها رای دادیم که شماها راه را بدرستی تنظیم کنید و قوانینی که به نفع ملت و کشور هست را تصویب کنید نه اینکه هر روز به کارها و ملاقاتهای حاشیه ایی بپردازید.
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    1 1
    تو روح ... افسادطلبان . اصلاح طلب از
  • علی AE ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    1 1
    یکی از بارزترین شیوهای نئولیبرالیسم موقتی کردن همه چیز هست.98 درصد کارگران قرار داد موقت دارند . موقتی کردن ازدواج رو هم هر چند رنگ و لعاب دینی بهش میدهند ولی بر اساس دکترین موقتی سازی همه چیز دارند دنبال میکنن.الان وضع طوری شده که به ازدواجی که پنج سال دوام داشته باشه میگن ازدواج موفق .شما خودتون حدیث مفصل بخوانید از این مجمل . متاسفم که خود مردم به اینها رای میدن
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    1 1
    اونای که میگن یا همه قرآن باید قبول داشته باشید یا اصلا...مث این میمونه که به خود اینا بگید یا جناح اوپوزیسیون و اصولگرایان را نیز قبول داشته باشید یا هیچ کدامشان حتی اصلاحات را..........
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    6 1
    به نظر من هر انسانی که می خواهد حرفی را بزند که خارج از عرف جامعای باشد باید ابتدا دختر یاخواهر خودش را به همان روشکه می گوید به ازدواج موقت کسی دراورد وبگوید مردم من هم چنین روشی را انتخاب کردم نه اینکه دختران وپسران خودشان را تافته جدا بافته از ملت بدانند وبرای دیگران دائم نسخه بپیچند مردم خودشان میدانند با پسران ودختران خود چه کنند شما هم بهتر است به کارهای مربوط به خودتان بپردازید بیماری های واگیردار ازدواجهای خارج از عرف صیغه وغیر صیغه نمی شناسد این را بفهمید وحیا وعفت را از جامعه نبرید وحتی وقتی این کارها همه گیرشد ترس از ازدواج دائم هم در خانوادها به خاطر سابقه یک پسر بد هم زیاد می شود نکند فکر می کنید مردم بچه هایشان را از روی اب گرفته اند یا فکر می کنید کسی که پول ندارزد هیچ احساس وشرم وحیا در خانواده ندارد
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    1 3
    با این گرانی ها دیگر نمی شود زن گرفت
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    1 4
    قضیه رو تا این اندازه پیچیده نکنید، مؤسسات خدمات جنسی تأسیس کنید. بحث رو دیگه تمومش کنید بره، هیچ مشکلی هم نداره، نه بعد دینی نه بهداشتی نه هیچی. هرکسی هم چنین چیزی میخواد بره ثبت نام کنه
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    2 2
    خانمها که با صیغه مخالفید میدانید یعنی چه ارتداد 90درصد خانمها اعتقادی به دین ندارند
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    2 2
    اتفاقا یکی از واجب ترین چیزها پرداختن به مسئله (صیغه) است . لذا باید سریعا مراکزی را درست بکنند تا افرادی که بدلیل : مشگلات اقتصادی ایجاد شده توسط : دولت نمی توانند : ازدواج دائم بکنند بروند و از این مراکز استفاده بکنند. ****** بگو : علی برکت الله - علی برکت الله .
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    1 0
    قراربود فائزه هاشمی چند تا مرکز برای تخلیه : غرائز جنسی درست بکنه . پس چی شد ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس