کد خبر 946829
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
سد دز

مدیرعامل سد و نیروگاه دز با بیان این که ارتفاع کلی سد دز ۳۵۲ متر است، افزود: ارتفاع کنونی آب در سد دز شهرستان اندیمشک ۳۴۹ متر بوده و این سد فقط ۳ متر تا رسیدن آب به بالاترین ارتفاع خود فاصله دارد.

به گزارش مشرق، سعید رئوفی نسب، اظهار داشت: سد دز و سازه آن، برای تحمل سیلاب روزهای آینده هیچ مشکلی ندارد و تمهیدات ویژه‌ای برای مقابله با حوادث احتمالی  و سهولت شهروندان پیش بینی و اجرا  شده است.

وی با بیان این که پس از باران‌های اخیر میزان ورود آب در سد دز شهرستان اندیمشک به 1800 متر مکعب در ثانیه رسیده است، گفت: میزان خروج آب در سد دز پس از باران و سیلاب روزهای اخیر، 1500 متر مکعب در ثانیه است.

مدیر عامل سد و نیروگاه دز شهرستان اندیمشک عنوان کرد: دریاچه سد دز، ظرفیت نگهداری 2 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب آب را دارد و 200 میلیون مترمکعب آب برای تکمیل ظرفیت دریاچه نیاز است.

وی با بیان این که ارتفاع کلی سد دز 352 متر است، افزود: ارتفاع کنونی آب در سد دز شهرستان اندیمشک 349 متر بوده و ذخیره آب این سد، فقط 3 متر تا رسیدن آب به بالاترین ارتفاع خود فاصله دارد.

ببینید:

فیلم/ دریچه‌های اضطرار "سد دز" بعد از ۵۰ سال باز شد

عکس/ دریاچه‌ای زیبا در خوزستان

رئوفی نسب بیان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی و با هدف کنترل سیلاب، احتمال افزایش دبی خروجی در سد دز با هماهنگی سازمان آب برق خوزستان وجود دارد و به همین جهت باید تمهیدات مناسب پیش بینی و اجرا شود.

وی با بیان این که هیچ گونه نگرانی به لحاظ مقاومت سازه سد وجود ندارد، گفت: وضعیت تحت کنترل است، شهروندان نگران نباشند میزان ورود و خروج آب مطابق با نیاز مجموعه و شهروندان انجام می‌شود.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز شهرستان اندیمشک ادامه داد: شهروندان به رعایت نکات ایمنی توجه و در صورت نیاز با مسئولان همکاری لازم را داشته باشند و برای اطلاع از شرایط جوی منطقه تنها به مطالعه رسانه‌های معتبر واخبار رسمی بپردازند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    8 3
    باید فکری کرد تا از خروج اب از کشور جلوگیری کرد. اگر می شد با پمپ اب را یا کانال یا لوله به مناطق کم اب منتقل کرد خوب تر بود
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    8 4
    سازه سد مال زمان شاه است جای نگرانی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس