کد خبر 946784
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
چاووش اوغلو نمایه

وزیر خارجه ترکیه با «پوچ و بی‌اعتبار» توصیف کردن تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره جولان، گفت که آنکارا این تصمیم را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش مشرق، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه شامگاه چهارشنبه تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن اشغال جولان توسط رژیم صهیونیستی را «غیرقانونی» و غیرقابل قبول خواند.

چاووش‌اوغلو طی سخنرانی در استان «تکرداغ» گفت اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دستوری را برای رسمیت دادن به حکومت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی امضا کرد، «پوچ و بی‌اعتبار» است و قوانین بین‌المللی را نیز نقض کرده است.

بیشتر بخوانید:

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با رد کردن تصمیم ترامپ درباره جولان اشغالی، تاکید کرد: «ترکیه این تصمیم را به رسمیت نمی‌شناسد».

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز چندی پیش ضمن بیان اینکه دستور اجرایی ترامپ درباره جولان اشغالی را به اجلاس عمومی سازمان ملل می‌کشانند، گفته بود: «نتانیاهو از بیانیه ترامپ درباره جولان، در کارزارهای انتخاباتی خود استفاده می‌کند تا فسادی را که به‌عنوان نخست‌وزیر اسرائیل داشت، لاپوشانی کند».

ترامپ روز دوشنبه ۵ فرودین ۱۳۹۸ (۲۵ مارس ۲۰۱۹) در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل با امضای اعلامیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت؛ اقدامی که با مخالفت تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه روبه‌رو شد.

جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل و سازمان ملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته‌اند. حدود ۴۰ هزار نفر در جولان اشغالی ساکن هستند که ۵۰ درصد آنها دروزی هستند و خود را شهروند سوریه می‌دانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس