کد خبر 946698
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
محمد نصرتی

بازیکن سابق پرسپولیس می‌گوید هواداران از داربی‌های نوروز انتظار بازی زیبایی دارند چرا که در تعطیلات به ورزشگاه می‌آیند.

به گزارش مشرق، محمد نصرتی درباره داربی هشتاد و نهم فوتبال ایران بین استقلال و پرسپولیس که قرار است دهم فروردین برگزار شود بیان کرد: تمام عوامل تیم‌ها در داربی به واسطه حساسیت‌های مضاعفی که برای این بازی ایجاد شده است، ممکن است کمتر ریسک کنند. زمانی که ریسک را پایین می‌آوریم، اتفاقات زیبا و جذابیت‌های بازی نیز کمتر می‌شود. به هرحال همه می‌دانیم که خلاقیت در فوتبال با ریسک توأم است. وقتی بازیکنان کمتر ریسک می‌کنند، حوادث و موقعیت‌ها نیز کمتر می‌شود. زمانی که بازی می‌کردم سعی داشتم در داربی‌ها کمتر بازی سازی کنم و با توپ پیش بروم. همیشه دوست داشتیم توپ‌ها را با حاشیه امنیت بالایی ارسال کنیم. بنابراین این حساسیت‌های کاذب باعث می‌شود داربی‌های فوتبال ایران زیبا از آب در نیاید.

 

او که سابقه حضور در داربی نوروز ۱۳۸۷ را دارد، درباره برگزاری این بازی در تعطیلات نوروز نیز گفت: داربی در عید همیشه شلوغ‌تر می‌شود. به هر حال مردم در تعطیلات هستند و دوست هم دارند یک بازی زیبا را ببینید. معمولاً استقبال از داربی در نوروز بیشتر است و حال و هوای خاصی در آن وجود دارد. در داربی نوروز ۱۳۸۷ نیز هواداران بازی زیبایی دیدند. شرایط ما خوب بود و در صدر جدول قرار داشتیم. بازی در نهایت مساوی شد و این تساوی برای مایی که صدرنشین بودیم، به اندازه یک برد ارزش داشت. در این بازی در دقیقه ۳ با گل امید روانخواه عقب افتادیم و در ادامه در دقیقه ۲۶ توسط محسن خلیلی به گل تساوی رسیدیم. مطمئناً اگر صدر جدول نبودیم بیشتر ریسک می‌کردیم اما با توجه به صدرنشینی، زیاد به آب و آتش نزدیم.

بازیکن سابق پرسپولیس همچنین درباره وضعیت سرخابی‌های پایتخت پیش از داربی تصریح کرد: هر دو تیم در شرایط خوبی هستند. استقلال در اوایل فصل وضعیت خوبی نداشت اما اخیراً بهتر شده است. در آسیا نیز برای این تیم آرزوی موفقیت داریم چون نماینده ایران هستند. هر دو تیم در لیگ خوب بوده‌اند و از آمادگی بالایی برخوردارند اما این بازی همیشه شرایط خاصی داشته است. امیدوارم حساسیت‌های کاذب مانع از بازی زیبا نشود. دو تیم نباید به این فکر کنند که اگر ببازیم دنیا به آخر رسیده یا اگر ببریم شاخ غول را شکسته‌ایم و بهترین تیم دنیا هستیم.

نصرتی در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به پیروزی پرسپولیس در بازی پیش رو، خاطرنشان کرد: بازی‌ها در چند وقت اخیر برای استقلال و پرسپولیس فشرده بوده است و امیدوارم بازیکنان با طراوت به میدان بروند. بودیمیر بازیکن باکیفیتی است اما احساس می‌کنم هنوز در پرسپولیس جا نیفتاده است. او بازیکن خوبی است اما نیاز به زمان دارد. مهدی ترابی نیز در خط حمله تأثیرگذاری بیشتری دارد اما آقای برانکو از او در پست هافبک چپ استفاده می‌کند.

ملی‌پوش سابق فوتبال در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اعتراض تیم‌ها به داوری در لیگ عنوان کرد: نباید این‌طور باشد و جو موجود اصلاً به نفع فوتبال نیست. اشتباهات داوری در بزرگترین بازی‌های دنیا هم رخ می‌دهد اما وقتی تیم‌ها به داوران فشار می‌آورند ممکن است تعداد اشتباهات بیشتر هم شود.

نصرتی که سابقه حضور در چهار داربی را درباره جذاب‌ترین تجربه‌اش از این بازی گفت: تجربه اولم در سال ۱۳۸۷ که با یک گل عقب بودیم و با گل خلیلی به تساوی رسیدیم خاطره شیرینی بود اما بازی‌ای که به هت‌تریک ایمون زائد پیروز شدیم، بهترین خاطره‌ام از داربی بود. امیدوارم این بازی که انعکاس جهانی دارد و ورزشگاه پر می‌شود، برای تماشاگران دلچسب باشد و از دیدن آن لذت ببرند. این حرف‌هایی هم که درباره تبانی و توصیه برای تساوی می‌زنند به هیچ وجه صحت ندارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس