کد خبر 946654
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
سد دز

استاندار خوزستان گفت: باتوجه به تکمیل ۸۰ درصد مخازن سدهای خوزستان، سیلاب‌های ‌جدید در حال پر کردن مخازن باقی مانده است.

‌‌به گزارش مشرق،  غلامرضا شریعتی امروز در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: تمام تلاش مسئولان استان خوزستان مدیریت روان آب‌ها و سیلاب دیگر استان در پشت سدهای خوزستان است.

وی با اشاره به مدیریت بارش‌های فراوان استان خوزستان طی سه روز نخست بارندگی، بیان کرد: این بارش‌ها تا میزان 379 میلی متر در برخی نقاط خوزستان بوده که مدیریت و تلاش برای کاهش آسیب‌ها و خسارت انجام شد.

استاندار خوزستان گفت: باتوجه به تکمیل 80 درصد مخازن سدهای خوزستان و سیلاب‌های های جدید نیز مخازن باقی مانده در حال پر کردن هستند. باتوجه به استمرار روان آب‌ها باید برای خروجی سدها مدیریت جدیدی اعمال و به نحوی عمل شود تا شاهد کمترین آسیب‌ها و فراهم سازی شرایط برای بارش‌های بعدی پیش بینی شده و ذوب شدن برف‌ها باشیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و برنامه‌ریزی‌ لازم برای خروجی سدها،  ادامه داد: خروجی سدها به تدریج از وضعیت عادی و نرمال افزایش و خارج کرد تا بتوان شرایط را برای بارش‌های بعدی فراهم کرد و در این بارش‌ها با شرایط غیر قابل انتظاری مواجه نشویم که آسیب‌های جدی خارج از امکان مدیریت صورت گیرد.

شریعتی با اشاره به افزایش خروجی سد دز، کرخه، مارون، گتوند کارون، افزود: این افزایش مدیریت شده و تحت کنترل درحال انجام و به صورت پلکانی استمرار دارد تا بتوان آب های بیشتری را به سمت تالاب ها و خروج از سدها را با کمترین آسیب به پایین دست هدایت کرد.

استاندار خوزستان با تاکید بر تحت کنترل بودن شرایط سدها خروجی در استان، بیان کرد: امکان دارد برخی از سیل بندها دچار آسیب و شکستگی شوند که باتوجه به تقسیم بندی امکانات با سرعت مدیریت و کنترل می شوند.

بیشتر بخوانید:

در سال 98 کمبود آب نداریم

تصویر هوایی از محله سیل‌زده سعدیه در شیراز

گلستان را به روز اول باز می‌گردانیم/ دولت در کنار شماست

خبر همتی از تسهیلات دولت برای سیل زدگان

وی اظهار داشت: در دیگر استان‌ها سیل و بارش‌ها تمام شده اما خوزستان باتوجه به اینکه میزبان تمامی سیلاب‌ها است، همزمان با آنها شروع و تا یک هفته یا ده روز بعد از آنها نیز استمرار و باید مدیریت کرد.

شریعتی با بیان این‌که تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده و بازدید از سدها به صورت مرتب انجام می شود، ادامه داد: پایداری سد، نقاط پایین دست و ظرفیت خالی مخازن برای بارش‌های آینده برای ما بسیار با اهمیت است که به تدریج در حال مدیریت هستند تا مشکلی رخ ندهد.

استاندار خوزستان با اشاره به روان آب یک هزار و 700 مترمکعب بر ثانیه از سمت استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد طی شامگاه گذشته به سمت شرق استان، افزود: این روان آب‌ها در حال مدیریت و هدایت به سمت دریا است و مشکل خاصی تاکنون پیش نیامده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
    3 0
    خداراشکر به امید اینکه فردا مسئولین خوزستان نگن آب نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس