کد خبر 946646
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
حذف هزینه صدور ویزای عراق برای زائران ایرانی از 20 فروردین 98

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لغو ویزای ایران و عراق گفت: مطالبه لغو ویزا برای سایر کشورهای همسایه و پیگیری در این زمینه نیز در برنامه مجلس قرار دارد.

به گزارش مشرق، امیر خجسته با اشاره به لغو ویزا برای عراق و ایران اظهار کرد: با توجه به مطالبات مردم ایران برای زیارت عتبات عالیات و زائران عراقی برای تسهیل در زیارت امام رضا(ع) ویزا برای هر دو کشور لغو شد.

وی با بیان اینکه با این اقدام زیارت عتبات عالیات در تمام ایام به ویژه اربعین حسینی راحت‌تر انجام می‌شود گفت: در جریان اربعین برخی نیز سوء استفاده کرده و نسبت به افزایش قیمت ویزا اقدام می‌کردند که با این اقدام دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی لغو ویزا را اتفاق بزرگی برای افزایش ارتباطات بین دو کشور عراق و ایران دانست و افزود: از این به بعد زائران اباعبدالله الحسین(ع) با این توفیق بزرگ به راحتی می‌توانند به زیارت مشرف شوند.

بیشتر بخوانید:

افزایش تنوع خدمات برای سفرهای نوروزی عتبات عالیات

ویزای رایگان ایران و عراق از چه زمانی اجرایی می‌شود؟

وی توجه به گردشگری مذهبی را موضوع مهمی دانست و با بیان اینکه مطالبه لغو ویزا برای سایر کشورهای همسایه و پیگیری در این زمینه نیز در برنامه مجلس قرار دارد گفت: افزایش ارتباط با کشورهای شیعی باید در صدر برنامه‌ها باشد که یکی از راه‌های آن لغو ویزاست.

خجسته در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه باید از این فرصت برای معرفی بهتر همدان به عراقی استفاده کرد اظهار کرد: همدان با برخورداری از آب و هوای مطلوب و آثار تاریخی و طبیعی منحصر به فرد بهترین مقصد گردشگری است.

وی گردشگری سلامت را یکی از موضوعات مهم دانست و با اشاره به علاقه مردم عراق به توریسم سلامت در همدان گفت: باید از برداشتن فرصت ویزا برای همدان بهره کافی و وافی را ببریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
    2 2
    با روسیه چین هند پاکستان ازبکستان ترکیه ...
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
    2 5
    چرا ویزای آذربایجان لغو نمیشود مگر اونا شیعه نیستن
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
      5 0
      خیلی وقته برای اونا لغو است
  • DE ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
    3 0
    افغانستان؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس