کد خبر 946010
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
فلاحت‌پیشه نمایه

فلاحت پیشه گفت: کمیسیون امنیت ملی بارها تلاش کرده که با رئیس شورای عالی امنیت ملی که رئیس جمهور است دیدار و یا دبیر این شورا را به کمیسیون دعوت کند، اما متاسفانه این خواسته هیچگاه پذیرفته نشده است.

به گزارش مشرق، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به گلایه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مجلس شورای اسلامی چند طرح و لایحه برای مقابله با خباثت‌های آمریکا تصویب کرده است، اظهار کرد: بیانات رهبری بیانگر این است که مجلس می‌تواند جایگاه راهبردی در سیاست خارجی داشته باشد، اما متاسفانه در حاشیه سیاست خارجی کشور قرار دارد.

وی افزود: مسائلی مانند رابطه با آمریکا و مقوله‌های کلان سیاست خارجی بر عهده شورای عالی امنیت ملی است و کمیسیون امنیت ملی بارها تلاش کرده که با رئیس شورای عالی امنیت ملی که شخص رئیس جمهور است دیدار و یا دبیر این شورا را به کمیسیون دعوت کند، اما متاسفانه این خواسته هیچگاه پذیرفته نشده است.

بیشتر بخوانید:

فلاحت پیشه تصریح کرد: مجلس در سیاست خارجی جایی ندارد، اما متقابلاً در کنگره آمریکا اقدامات خبیثانه بسیاری علیه ایران صورت می‌گیرد و آنها همواره تلاش دارند تا برای آن توجیه دموکراتیک پیدا کنند؛ اگر جایگاه مجلس تعریف شود می‌تواند در سیاست خارجی به ویژه در قبال آمریکا نقش آفرینی کرد.

وی ادامه داد: در موضوع برجام هم شاهد آن بودیم که در هیات نظارت بر برجام، مجلس جایگاهی نداشت، کمیسیون امنیت ملی از مرکز پژوهش‌های مجلس خواسته است که رصدی را نسبت به اقداماتی که در کنگره آمریکا صورت می‌گیرد؛ انجام دهد تا بتوانیم در مجلس اقدامات خنثی کننده در مقابل آنها انجام دهیم.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو تاکید کرد: در مجلس هشتم، در حوزه سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی جایگاه خوبی داشت و حتی چندیدن قانون در این حوزه در پارلمان مصوب شد، اما متاسفانه عملاً از زمانی که برجام امضا شده مجلس نقش کارکردی خود را در سیاست خارجی از دست داد لذا اگر نقش مجلس تعریف شود حتماً می‌تواند در قبال آمریکا نقش آفرینی کرده و راهبردهای مشخصی تعریف کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه نباید به اروپا اعتماد کرد گفت: سیاست کشور بر مبنای عدم اتکا به اروپا تعریف شده، چراکه بدعهدی اروپایی‌ها در spv نیز مشخص شد، لذا در شرایط فعلی باید به ظرفیت‌های داخلی تکیه کرد.

وی بیان کرد: یکی از مقصودهای شعار رونق تولید، تبدیل تهدید تحریم‌ها به فرصت‌هاست و اکنون که عملاً واردات کالا به کشور کم شده ما می‌توانیم با تولید بیشتر نیاز به خارج از مرزها را از بین ببریم.

رئیس کمیسیون امنیت مجلس گفت: توجه به مناسبات دو جانبه با کشورهای منطقه‌ای و اسلامی باید در دستور کار قرار گرفته و عدم اتکا به اروپا مدنظر باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس