کد خبر 945900
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
کردکوی

فرماندار کردکوی گفت: جاده یساقی به بندرترکمن به‎دلیل آبگرفتگی و طغیان رودخانه قره‎سو کماکان مسدود است.

به گزارش مشرق، ابراهیم قدمنان امروز اظهار کرد: تردد در زیرگذر یساقی روان است و مشکلی وجود ندارد اما جاده یساقی به بندرترکمن به‎دلیل آبگرفتگی و طغیان رودخانه قره‎سو مسدود شد لذا از مردم به‎ویژه مسافران نوروزی می‎خواهیم از تردد در این مسیر خودداری کرده و برای رفتن به بندرترکمن از مسیر جایگزین کردکوی اقدام کنند.

وی از بازگشایی مسیرهای کوهستانی «کنداب» و «رادکان» خبر داد و یادآور شد: با توجه به بارش سنگین برف در مناطق کوهستانی شهرستان کردکوی چندین خانوار در برف و کولاک گرفتار شده بودند که به همت و تلاش فرمانداری و دستگاه‎های خدمات‎رسان و امداد و نجات افراد گرفتار در برف و کولاک نجات یافتند.

بیشتر بخوانیم:

کاش همچین تصویری از رئیس جمهور منتشر می‌شد

فرماندار کردکوی ادامه داد: پنج خانوار در روستای «کنداب» و بیش از ۱۰ خانوار و تعدادی از دامداران در روستای «رادکان» که در برف و کولاک گرفتار شده بودند نجات یافتند و به آغوش خانواده‎های خود بازگشتند.

قدمنان با بیان اینکه مسیر حاجی‎آباد کردکوی در حال بازگشایی است، افزود: مسیر جهان‎نما کردکوی به‎دلیل شدت برف هنوز بازگشایی نشده است.

وی از گرفتار شدن دو نفر از روستای جهان‎نمای کردکوی در برف و کولاک خبر داد و ابراز کرد: متأسفانه به‎دلیل شدت بارش برف نتوانستیم دو فرد گرفتار در برف در روستای جهان‎نما را نجات دهیم، امروز در تلاش هستیم مسیر جهان‎نما بازگشایی شود اما در صورت عدم بازگشایی این مسیر، نسبت به نجات این دو فرد از طریق بالگرد اقدام خواهیم کرد.

فرماندار کردکوی با بیان اینکه در بارندگی و سیل اخیر بسیاری از مزارع کشاورزی شهرستان کردکوی زیر آب رفت، تصریح کرد: یک هزار و ۴۵۰ هکتار از مزارع گندم، بیش از ۵۰۰ هکتار از مزارع کلزا، ۴۰ هکتار از مزارع باقلا و بیش از ۷۰۰ هکتار از باغات شهرستان کردکوی بر اثر سیلاب دچار خسارت شدند.

قدمنان با بیان اینکه هنوز برآورد خسارات ناشی از سیل در کردکوی قطعی نیست و دستگاه‎های مختلف در حال بررسی و ارزیابی خسارت‎ها هستند، خاطرنشان کرد: در بارندگی و سیل اخیر ۲۰ کیلومتر جاده بین‎مزارع و حدود پنج پل کشاورزی در کردکوی به طور کامل تخریب شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ جان باخته‎ای بر اثر برف و کولاک در کردکوی گزارش نشده است، متذکر شد: هیچکدام از آثار تاریخی و گردشگری شهرستان بر اثر سیلاب دچار آسیب نشدند.

فرماندار کردکوی تصریح کرد: متأسفانه جاده «درازنو» کردکوی به طور کامل بر اثر سیل تخریب شده است و مسافران نوروزی از تردد در این مسیر پرهیز کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس