کد خبر 945810
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
خسارات سیل مازندران

هیچ توجهی از سوی دولت نسبت به سیل مازندران حتی در حد یک پیام همدردی نیز نشده و این مسئله ذهن افکار عمومی را درگیر کرده که چرا قدرت چانه‌زنی مسؤولان و سیاسیون استان تا این حد ضعیف است.

به گزارش مشرق، بارش شدید در شهرستان‌های ساری، میاندورود، نکا و سیمرغ تبدیل به سیل و بحران شد اما ظاهراً مقامات ملی این موضوع را در حد یک آبگرفتگی معمولی تلقی کردند.

بیشتر بخوانید:

در کوهستان‌ها هم وضعیت چندان مناسب نیست، هنوز بخش اعظمی از مردم در روستاهای نکا با سرما دست و پنجه نرم می‌کنند و راه مواصلاتی آنها بسته شده و دسترسی آنها به شهر تا حدود زیادی غیرممکن شده است.

۱. رسانه‌ها در استان ابعاد مختلفی از سیل و میزان خسارت‌ها را انعکاس می‌دهند.

۲. نمایندگان مجلس بازدیدهای میدانی خویش را در صفحات فضای مجازی انتقال می‌دهند.

۳. استاندار مازندران با لباس کار در بین افراد سیل‌زده حضور پیدا می‌کند.

اما بحران بسیار جدی‌تر از این حرف‌هاست که با امکانات محدود و محلی مازندران قابل کنترل باشد.

مدیریت بحران همیشه در استان ضعف‌های جدی داشت و این دوره هم استثناء نیست، هر سال دریغ از پارسال!

با وجود اطلاع‌رسانی گسترده سازمان هواشناسی اما مدیریت بحران نتوانسته اقدام مؤثری برای جلوگیری از سیل و بحران انجام دهد، حتی در هماهنگی‌های بین‌بخشی نیز ضعیف عمل کردند.

حضور نیروهای بسیج و فعالان بخش خصوصی تا حدودی آلام و دردهای مردم را کاهش داده اما پس از بحران، انتظار حمایت از مسؤولان ملی بیشتر است، دولت نه‌تنها در حادثه سیل اخیر قول کمک‌های مالی نداده، حتی از ابراز همدردی کوتاه نیز خودداری کرده است.

آنچه که این روزها اذهان افکار عمومی را نسبت به حادثه سیل اخیر در استان درگیر کرده است، کم‌توجهی رئیس دولت به حادثه سیل و حتی دریغ از یک پیام ابراز هم‌دردی با مردم استان مازندران است.

در حادثه سیل در بررسی اولیه اعلام شده که یک‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان خسارت دیده است.

جدای از خسارت به واحدهای مسکونی، بخش اعظمی از اراضی کشاورزی در مناطق مرکزی استان دچار خسارت شده، غیر از بحث خسارت، مشکلات روحی و روانی افراد سیل‌زده آن هم در شب عید است که دولت تاکنون نسبت به این مسائل بی‌تفاوت بوده است.

چهره‌های سیاسی استان مازندران در حادثه سیل اخیر نشان دادند که قدرت چانه‌زنی آنها نزد دولت چندان قوی نیست، حتی نمایندگان مجلس مازندران که تعداد آنها ۱۲ نفر است، نتوانستند در این زمینه اقدام خاص و اثرگذاری انجام دهند و دولت را وادار به واکنش در این ارتباط کنند.

یکی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این سؤال که آیا شما خودتان با مسؤولان دولتی تماس گرفته‌اید، اظهار کرد: خیر!

همین موضوع نشان می‌دهد که قدرت چانه‌زنی نمایندگان مجلس مازندران نیز چندان نزد دولت قوی نیست.

واقعاً چرا رئیس دولت باید نسبت به مسئله سیل و مشکلاتی که برای مردم به‌وجود آمده بی‌تفاوت باشد و روزه سکوت بگیرد، اگرچه استاندار مازندران از دولت قول گرفته که در بحث پرداخت خسارت‌ها، تسهیلات و مبالغ بلاعوضی به مردم سیل‌زده پرداخت کند اما تجربه نشان داده که به این قول‌ها هم چندان نمی‌توان دل بست.

قول پرداخت خسارت برف و بوران سال ۹۲ تا پرداخت خسارت‌های سیل اخیر غرب استان نشان داد که کارنامه دولت در این بخش چندان نزد مردم استان قابل قبول نیست اما تجربه ثابت کرده است که افراد بحران‌زده بیشتر از آنکه نیاز به کمک‌های مالی داشته باشند، نیاز به دلگرمی و ابراز همدردی دارند که همان هم این روزها از مردم مازندران از سوی دولت دریغ شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    2 1
    همیشه بحرانهای شمال به این ترتیب بوده واقعا چه فرقی بین سرپل ذهاب و مازنداران وجود داره !!! از دولتیا گرفته تا سلبریتیا والبته شمالیا به نظر عزت نفس بالایی دارت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس