کد خبر 94551
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۵

محمد حسین کبادی پس از ۳۵ روز ۴۳۲ کیلومتر از طول خلیج فارس شنا کرد و به این ترتیب برای نخستین بار در دنیا این مسافت در این مدت رخ داده و ركود شنای این امدادگر ایرانی در آب های آزاد در كتاب 'گینس' به ثبت می رسد.

به گزارش مشرق به نقل از تابناک، محمدحسین كبادی (شناگر طول خلیج فارس) از امدادگران جمعیت هلال احمر كشور است كه به درجه ایثار رسیده و جزو نیروهای واكنش سریع این جمعیت نیز به شمار می رود.

این امدادگر قرار است مسافت یك هزار و ۲۸۰كیلومتری خلیج فارس را از استان هرمزگان شروع و در مدت ۱۰۰روز تا اروندكنار در استان خوزستان شنا كند.

جالب این که این اقدام برای نخستین بار در دنیا رخ داده و ركود شنای این امدادگر ایرانی در آب های آزاد در كتاب 'گینس' به ثبت می رسد.

در ضمن این امدادگر ایرانی با هدف زنده نگه داشتن نام 'خلیج فارس' و نمایش اقتدار و توانمندی امدادگران ایرانی انجام شده است.

کبادی در این مورد گفت : در طول این ۳۵ روز تمام مستندات شنا طول خلیج فارس برای ثبت جهانی شنای طول خلیج فارس به مسافت ۱۲۸۰ کیلومتر با تمام جزئیات در اختیار سایت جهانی آب‌های آزاد جهان و گینس قرار گرفت

ارتفاع امواج دریا تا ۲ متر در زمان شنا طول خلیج فارس

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر شدت امواج ۲ متری دریا روند شنا را کند کرده است، افزود: خوشبختانه پس از ۳۵ روز شنا ۱۰ درصد از پروژه شنای طول خلیج فارس پیش هستیم و سعی بر آن داریم در روزهای آینده روند شنا در طول خلیج فارس را سرعت دهیم.

کندی شنا در زمان جذر دریا

کبادی تصریح کرد: در زمان جذر و مد روند شنا دستخوش تغییرات می‌شود به طوری که در زمان جذر شنا به سختی صورت می‌پذیرد و بهترین حالت زمانی است که باد از تنگه هرمز به درون خلیج فارس بوزد که آن زمان سرعت شنا بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به عبور از جنگل‌های حرا، اسکله باسعیدو، بندر گنگ و لنگه، بندر آفتاب، اسکله جواد الائمه (ع) و حضور کنونی در بندر پارسیان بیان کرد: ما از امروز از آب‌های استان هرمزگان خارج و وارد آب‌های بوشهر می‌شویم تا در نهایت در روز پنجشنبه با حضور مسئولان استانی و رئیس سازمان امداد و نجات وارد آب‌های منطقه عسلویه شویم.

ارائه روزانه مستندات شنا طول خلیج فارس برای ثبت جهانی

کبادی خاطرنشان کرد: در طول این ۳۵ روز تمام مستندات شنا طول خلیج فارس برای ثبت جهانی شنای طول خلیج فارس به مسافت ۱۲۸۰ کیلومتر با تمام جزئیات در اختیار سایت جهانی آب‌های آزاد جهان و گینس قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس