22.jpg

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در تلاش هستند با پاکسازی کامل مناطق غربی بخش «خب و الشعف»، امنیت را تا حدود زیادی در جاده «الجوف - صعده» برقرار کنند.

به گزارش مشرق، تحولات میدانی در شمال یمن در روزهای گذشته با درگیری‌های سنگین و نفس گیر میان مزدوران چند ملیتی سعودی و نیروهای یمنی در صحرای الاجاشر در محور شمال غرب استان الجوف همراه بود.

خبرها از محور جنوب غرب استان الجوف حاکیست، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در روزهای اخیر عملیات گسترده و وسیعی را علیه نیروهای مزدور سعودی در بخش «المتون» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی در گام نخست این عملیات موفق شدند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را در هم بشکنند و پس از درگیری‌های سنگین منطقه «مجتمع المتون» را بازپس بگیرند و به کنترل درآورند.

دهها تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان پاکسازی منطقه «مجتمع المتون» کشته و زخمی شدند؛ نیروهای یمنی در جریان درگیری‌ها نیز خسارت‌های سنگینی را به تجهیزات نظامی مزدوران وارد کردند.

بخش راهبردی المتون از محور جنوبی با بخش «المصلوب» و از محور جنوب شرقی با بخش «الحزم» و از محور شرقی با بخش «خب والشعف» در ارتباط است و تسلط کامل نیروهای یمنی بر این بخش می‌تواند از نفوذ مزدوران جلوگیری کند و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

از بخش «خب و الشعف» در مرکز استان الجوف خبر می‌رسد، نیروهای یگان مهندسی در یک عملیات دقیق در منطقه «اسطر» موفق شدند مزدوران سعودی را در کمین تله‌های انفجاری گرفتار کنند و ضربات مهلکی به آنان وارد آورند.

نیروهای مزدور سعودی درصدد بودند با عبور از منطقه «اسطر»، عملیاتی را علیه نیروهای یمنی انجام دهند اما تحرکات آنان در این محور رصد شد و در نهایت ناکام ماندند؛ شماری از مزدوران در جریان این کمین کشته و زخمی شدند.

نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله همچنین عملیات غافلگیرکننده ای را علیه مزدوران رژیم سعودی در منطقه «سلبه» در بخش «خب و الشعف» انجام دادند و خسارت‌های سنگین مالی و جانی به آنان وارد کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در تلاش هستند با پاکسازی کامل مناطق غربی بخش «خب و الشعف»، امنیت را تا حدود زیادی در جاده «الجوف - صعده» برقرار کنند.

استان الجوف در شمال یمن با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدورسعودی است.

الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که ۷۰ درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد.

در حال حاضر، بخش‌های «رط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه» به همراه بخش‌هایی از غرب خب والشعف، المتون و المصلوب در کنترل رزمندگان مقاومت انصارالله و ارتش یمن است.

به گزارش مشرق، بخش‌های شرقی و مرکزی خب و الشعف، شرق المصلوب و المتون به همراه بخش‌های «الخلق، الغیل، الحزم» در اشغال مزدوران سعودی است و درگیری‌ها برای بازپس گیری این مناطق ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
    9 16
    پارسال، رنگ سبز روی مارب و عدن هم بود. احتمالا سال دیگه صعده و حجه هم قرمز بشند. این نشون میده در برابر عربستان، با احتساب این همه هزینه هنگفت، داریم منفعلانه برخورد می کنیم. شاید تیزی سیاست بیشتر از گلوله باشد، که از آن غافلیم.
  • حسین PL ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
    13 11
    باید کمکشون کرد , من نمیفهمم چطور هیچ کار محسوسی صورت نمیگیره , به خدا مساله یمن به اندازه سوریه اهمیت داره .
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
    10 22
    به ما چه
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
      10 7
      تو انسان هستی ؟
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
    6 6
    کمک به یمن خیلی مشکله با سوریه فرق میکنه
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    3 0
    راه حل یمن حملات 1- شبانه 2- مستمر همه شبه 3- کوچک 4- در تمامی خطوط برای تخریب روحیه اشغالگران و نابودی قدرت تصمیم گیری اشغالگران است البته به همراه پیشروی تدریجی و مستمر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس