کد خبر 945284
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نمایه

سرباز وظیفه پلیس راهور که یک شهروند را مورد ضرب و شتم قرار داده بود، به حکم دادسرای نظامی تهران احضار و بازداشت شد.

به گزارش مشرق، غلامعباس ترکی، دادستان نظامی تهران با اعلام این مطلب گفت: به دنبال انتشار ویدیویی از ضرب و شتم یک شهروند توسط مأمور پلیس راهور ناجا در سطح شهر تهران، دادستان نظامی به عنوان مدعی العموم وارد این موضوع شد و در ارتباط با این حادثه پروندهای در دادسرای نظامی تهران تشکیل و متهم پس از تحقیقات اولیه با قرار تأمین روانه بازداشتگاه شد.

بیشتر بخوانید:

عکس العمل پلیس هنگام گرفتاری مردم +عکس

وی افزود: افسر راهور ناجا که مسئول گشت بوده نیز بر اساس تبصره ماده ۲۹ قانون آئین دادرسی کیفری به دلیل عدم نظارت بر نیروی وظیفه تحت امر خود، به اتهام فراهم کردن موجبات بدبینی نسبت به راهور، به دادسرای نظامی احضار و از نامبرده نیز تحقیق به عمل آمده و قرار تأمین متناسب برای وی صادره شده است.

ترکی همچنین گفت: شهروندی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته تاکنون شناسایی نشده و چون پرونده شاکی خصوصی ندارد به لحاظ جنبه عمومی جرم، اتهام فراهم کردن موجبات بدبینی نسبت به پلیس راهور متوجه متهم اصلی است و به وی تفهیم شده است.

وی اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ با دعوت از خانم راننده و قاضی پرونده طی تماس تلفنی موضوع را پیگیری کرده‌اند و نامبرده اعلام کرده که شکایتی از متهم ندارد.

دادستان نظامی استان تهران خاطر نشان کرد: عمل بد یک نفر را نباید به پای کارکنان خدوم و پرتلاش پلیس راهور که همواره به خصوص ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی، وظایف و مأموریت های سخت و پرمشقتی را برعهده دارند، نوشت و بی تردید سازمان قضایی نیروهای مسلح از مأموران نیروی انتظامی در اجرای وظایف قانونی شان حمایت می کند.

گفتنی است که این حادثه در عصر روز بیست و پنجم اسفند ماه در مسیر شرق به غرب اتوبان نیایش رخ داده و متهم اصلی از زمان وقوع حادثه تا احضار، در بازداشت انضباطی نیروی انتظامی بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    6 12
    پلیش ضعیف و ناتوان در نابودی مملکت مقصر است از ناتوانی بود که از روی پلیسا با ماشین رد شدن فکرشو کنید تو اون وضعیت دست پلیسا اسلحه ندادن!!! وای به حال الآن
    • NL ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
      1 3
      جایگاه محبوبیت پلیس و اعتماد مردم به آنها در حد زیر صفر است.
  • ایران IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    17 11
    خوبه به خدا از این به بعد هر وقت جریمتون کردن ننه من غریبم در بیارین تا عده ای روشنفکر بیان کمکتون بعدشم مامور خاطی بازداشت شه البته این رو خانومها جواب میده ها
  • مجتبی US ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    13 7
    سرباز بدبدختو میبرن تو خیابان میگن با تخلفات برخورد کن مردم هر فحشی دادن به دل نگیر گردن کلفتا هم برای سرباز بی کس حکم صادر میکنند اینه عدالتشون.
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    36 4
    متاسفم که این سرباز وظیفه را بازداشت کردید. در واقع با آن خانمی که مثل آمریکایی ها رفتار میکند باید مثل آمریکایی ها هم رفتار شود. در حقیقت باید در سر صحنه جرم کشته میشد. در خصوص افرادی هم که در کار پلیس دخالت کردند باید مثل دشمن و جاسوس رفتار شود. کجای قانون گفته که افراد میتوانند در وظایف ضابطان قانون مداخله کنند، چه برسد که مانع آن شوند و یا به ضابط اهانت و یا جسارت فیزیکی کنند. طبعا، این غرب پرستان میدانند که چنین جسارتی در غرب برابر با تلف شدن در صحنه است.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    18 4
    بنده این کلیپ را دیدم اولا ابتدای قضیه معلوم نیست ولی به نظر می رسد اینها به مامور فحاشی بدی کرده اند و به خصوص این زن با این وضع زننده اش به احتمال بسیار زیاد توهین کرده و جسارت کرده و هم نقض قانون کرده است. لذا با یک کلیپ چند ثانیه ای نمی شود حق را به این دو نفر داد. نکته دیگر هم این است که به نظرم این کارها الان برنامه ریزی شده است تا با توهین و هتاکی مامور را تحریک کرده و بلافاصله فیلم بگیرند و پخش کنند. همان طور که در فیلم مشخص است کسی که فیلم می گیرد هی می گوید خانم برای چی زدت! در حالی این زن در فیلم کتک نخورده بلکه آن راننده ماشین است که کتک می خورد. به هر حال می خواهند کلا پلیس را بی خاصیت کنند و هر چه دلشان خواست انجام دهند. این که این زن اعلام کرده شکایتی ندارد هم نشان می دهد که اگر موضوع دنبال شود پای خودش هم گیر است.
  • رضا IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    14 4
    اگر کسی شکایتی نداره پس خودش یه غلطی کرده که پاش گیره سرباز بنده خدا رو ولش کنید
  • محمود FR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    10 7
    آقایان نیروی انتظامی . تو رو خدا در جاهایی که سرو کار با زن و بچه مردم دارد از سربازها استفاده نکنید . یک مشت جوان عزب و مجرد را میزارین تو اینجور جاها . مثلا همیشه در گشت ارشاد و جاهایی که دختر و پسرها را میگیرند و کنترل میکنند شنیده شده که توسط یکعده سرباز عزب بشدت از مردم سو استفاده شده است و این خیلی بد است . حتی در شان نیروی انتظامی نیست که پرسنل کادری اش آدمهای نامتعادل و عصبی و پرخاشجو یا فرصت طلب باشند . خصوصا جاهایی که خیلی با مردم سرو کار دارند. این همه زحمت یک گروه بزرگ مخلص و فداکار . توسط یک عده انگشت شمار به لجن کشیده میشود . مگر ارزیابی حین خدمت وجود ندارد ؟؟؟
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    10 3
    متاسفم برای دادستان اون فقط یک وظیفه بوده و مقصر نبوده ، فقط از خودش دفاع کرد دمش گرم ،
  • سلیمان IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
    11 3
    پس چگونه است کسی که مورد ضرب وشتم قرار گرفته شناسایی نشده وشکایتی هم ندارد از اونور پلیس را باز داشت کرده اند منظورمن اینه این معقوله با اون معقوله نمیخونه
    • IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
      0 2
      معقوله؟؟؟!!!
  • علوی IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
    14 3
    من پلیس نیستم ولی از آنها حمایت می کنم و در خیابان یا سرچهار راهها که میبینم دلم میسوزد واریس میگیرند . سرما و گرما میخورند هوای الوده را استشمام میکنند . از همه بدتر دستشویی .... حالا با این اوضاع حتما ان سرباز یا افسر خسته , حتما سرتو سرش هم گذاشته اند که عصبانی شود و بعضی از بادمجان قاب چینان هم فیلم گرفته . به نظرم ببخشید به خستگییش و نگذارید جسارت از پلیس سلب شود و نگوید به من چه؟
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
    15 4
    پلیس مظلومانه باید کتک بخورد و فحش بشنود آن در مقابل مجرمی دریده .و سلیته و بعد هم تازه توبیخ بشود.
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
    20 4
    یعنی پلیس خوب فقط باید کتک بخوره .خاک بر سرتون که اقتدار پلیس رو به لجن کشیدید
  • فرخ IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    6 0
    مسئولین فقط زورشان به قشر ضعیف میرسد و در این کشور فقط عده خاصی چوب می خورند
  • سرباز راهور IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    5 0
    سرباز راهور مظلومترین فرد جامعه... اینهمه درس خوندیم و فوق لیسانس گرفتیم حالا آوردن مارو توی خیابون و افسرهای کادری پی استراحت و پیچوندن های یواشکی. یکسره 8 الی 12 ساعت هرروز سرپا و هر 2 هفته خدمت 1 روز استراحت... همه جور آدم میبینیم همه جور فحش و بدگویی میشنویم . سعی می کنیم مردم ازمون راضی باشن اما یک عده واقعا فرهنگ و فهمشون خیلی ضعیفه. یه سرباز وظیفه چیکار میتونه بکنه؟ نافرمانی کنه بازداشت و اضافه خدمت...ما که بهمون ظلم میشه حداقل شما دردمون رو بیشتر نکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس