صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۲۷ اسفند

طیف اصلاح طلب قائل به دوگانه «دموکرات های خوب- جمهوری خواهان بد» است. دوگانه ای دروغین و بی اساس که مستندات بسیاری در رد آن وجود دارد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ای کاش ظریف و اوباما، روسای جمهور ایران و آمریکا در ۱۴۰۰ شوند!

روزنامه سازندگی در یادداشتی به قلم «محمد قوچانی» با عنوان «سال سرنوشت» نوشت: «تا اینجای کار بعید است ترامپ سقوط کند اما یک ترامپ ضعیف برای ایران بهتر از حریف قدرتمند اوست. مگر اینکه یک لیبرال دموکرات جوان مانند باراک اوباما در سال ۲۰۲۰ به قدرت برسد که در این صورت یک میانه روی ایرانی مانند محمد جواد ظریف در سال ۱۴۰۰ حریف او خواهد بود. ظریف برای این کار باید تا ۲۰۲۰ ایران را سرپا نگه دارد و در برابر مذاکره بر اثر فشار تن ندهد. هر چند که سرمایه گذاری برای سقوط ترامپ ریسک بالایی دارد اما ایران احتمالاً باید مترصد موقعیت مناسب برای برابری با آمریکا پای میز مذاکره باشد».

طیف اصلاح طلب قائل به دوگانه «دموکرات های خوب- جمهوری خواهان بد» است. دوگانه ای دروغین و بی اساس که مستندات بسیاری در رد آن وجود دارد.

کارنامه اوباما در مواجهه با ایران، روشن ترین مصداق در دروغ بودن این دوگانه است. تروریست نامیدن و عدم صدور ویزا برای نماینده ویژه ایران در سازمان ملل (ابوطالبی)، تمدید تحریم آیسا، تمدید وضعیت اضطراری علیه ایران، غارت ۲ میلیارد دلاری اموال مردم ایران، قانون محدودیت ویزا، تهدید بانک های خارجی با هدف سنگ اندازی در روابط تجاری ایران علیرغم امضای برجام، یاغی نامیدن مردم ایران از سوی اوباما، تجهیز و پشتیبانی تمام عیار از داعش با هدف ضربه زدن به ایران و…تنها بخش کوچکی از اقدامات ضد ایرانی در دولت اوباما است.

برای اصلاح طلبان که دچار «خودتحقیری حاد» هستند، صرفاً مذاکره با آمریکا و دست دادن و قدم زدن با مقامات آمریکایی مهم است. برای این طیف اصلاً مهم نیست که نتیجه و دستاورد مذاکره چیست. به عبارت دیگر «داده ها و ستانده ها» برای اصلاح طلبان اصلاً اهمیتی ندارد، بلکه مهم، کوتاه کردن دیوار استکبارستیزی و بزک چهره کریه آمریکا است.

دلار ۱۳ هزارتومانی و مرغ ۱۶ هزارتومانی و پراید ۵۰ میلیون تومانی و گوشت ۱۲۰ هزارتومانی و…نتیجه حضور ظریف در این سوی میدان و اوباما در آن سوی میدان است.

** محمود صادقی: رفع حصر از مطالبات جدی مردم است!

«محمود صادقی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «به یاد دارم در زمان انتخابات هر شهر و شهرستانی که می رفتیم بحث حصر و ایجاد گشایش در آن از جمله مطالبات اولیه و اساسی مردم بود. در حال حاضر هم وقتی در مراسم و جمع های دانشجویی حاضر می شوم، می بینم که بحث حصر همچنان از جمله مطالبات اساسی دانشجویان است. اما در عین حال وقتی بحث معیشت و مشکلات اقتصادی مردم مطرح شده و تا این حد جدی می شود، طبیعی است که دیگر مسائل زیر سایه آن قرار گرفته و اولویت ها به نحوی جابجا شوند و تغییر کنند. در مجموع اما همچنان فکر می کنم بحث رفع حصر هم از جمله مطالبات جدی مردم است».

جریان اصلاح طلب با مطالبات اصلی مردم فرسنگ ها فاصله دارد. اکنون و در شرایطی که مردم با مشکلاتی از جمله افزایش سرسام آور اجاره بهای مسکن، حقوق معوقه بخشی از کارگران، رکود در واحدهای تولیدی، گرانی، اشتغال، مهیاکردن مقدمات ازدواج، افزایش سرسام آور قیمت خودرو و…مواجه هستند، نمایندگان فراکسیون امید، رفع حصر سران فتنه را به عنوان مطالبه جدی مردم جا می زنند!

** اگر برجام نبود، ۳ سال قبل تحریم و فشار بر کشور حاکم می‌شد!

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» نماینده حامی دولت در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «بدون برجام، ۳ سال قبل تحریم‌ها و فشارها بر کشور حاکم می‌شد. بنابراین برجام حداقل ۳ سال برای کشور و نظام فرصت خرید».

قریب به ۶ سال ظرفیت های عظیم کشور به پای مذاکره با آمریکا و برجام قربانی شد. دولتمردان و حامیان دولت طوری درباره برجام فضاسازی کردند که عده ای از مردم با اسکناس های ۱۰۰۰ و ۵۰۰ تومانی در کنار اسکناس یک دلاری به خیابان ها آمده و جشن گرفتند.

اما در نهایت به اذعان دولتمردان، هم تحریم ها در پسابرجام تشدید شد و هم فروش نفت کاهش یافت و هم ارزش پول ملی به شدت کاهش یافت.

حامیان برجام باید به جای بزک این توافق خسارت بار، از مردم عذرخواهی کرده و برای جبران خسارت های پیش آمده تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    39 3
    تف تو شرف هر چی اصلاح طلبه با این فضاحت و گندی که به اقتصاد و معیشت مردم زدن . خدا لعنتشون کنه انشاالله
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
      20 0
      حیف توف نیست مشتی ...
    • AE ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
      0 8
      این اظهارات نشاندهنده آدمای بی منطق و کوته فکر و ضعیف النفسی است که هیچ استدلالی ندارد و فقط زبان فحاش دارند .
  • مجتبی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    6 8
    شما راس میگین اوبا و ظریف عامل گرانیه ترامپ اصلا هیچ کتری نکرده بابا تو دیگه کی هستی
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
      7 0
      سه برابر شدن حجم نقدینگی کشور تو این 6 سال کار ترامپ بود؟
  • پنتاگون لاور DE ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    3 24
    عاقبت شلنگ و تخته انداختن همينه ، به زودي نيرو هاي امريكايي وارد دفتر مشرق ميشوند و گوشتان را ميپيچانند .
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
      15 0
      به نیروهاتون بگو پوشکاشونم ببندن چون اینجا با اره برقی از یانکی جماعت پذیرایی می شه
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
      18 0
      جناب پنتاگون لاور ، نیروهای شما از چه قسمتی قراره وارد دفتر مشرق بشن ؟ از ته چاه مستراح ؟ خوب تا از مکان برجام بخواین نفوذ کنین اینام سیفونو میکشن روتون دوباره برمیگردین به اصل و منشا خودتون که
    • پنتاگون NL ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
      7 0
      بیا که منتظرتم
  • محمد IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    20 0
    یکی از مطالبات جدی مردم بیرون ریختن وحصر افراد دروغگو است که امروز حرف می زنند وفردا تکذیب می کنند مثل صادقی
    • سید IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
      7 2
      اولاً محمود صادقی همه را به یاد محمود احمدی نژاد می اندارد از لعاظ لجاجت و یکدندگی و غدگری ثانیاً این یکی از چهار وکیل الدوله طرفدار ولنگار است که سه تای دیگر مطهری و وکیلی و مازنی هستند و ثالثاً اصلاح طلبان همگی تهوع آورند چه در زمان نصر و چه در میان حصر و چه در هنگام کسر!
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
      5 0
      دقیقا ، البته بعید میدونم صادقی بفهمه مردم یعنی چی . مردم توی مشکل معیشتی اسیرن اصلاح طلب یه چیز دیگه میگه . آقای صادقی آقایان اصلاح طلب فساد طلب یا فتنه طلب و ... مردم یعنی چی ؟ به کی و چی میگن مردم ، لطفا و جدا جواب بدید
  • SE ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    16 0
    آقای قوچانی! اوباما (اوبامردم) نبود اوباشما (اسهالیستها) بود.
  • DE ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    21 2
    محمود صادقی: رفع حصر از مطالبات جدی مردم است!//ودفع شر اصلاح طلبچی ها از سر مردم و اعدام خاءنین فتنه ۸۸ از مطالبات بسیار بسیارجدی قاطبه مردم است.
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
      5 4
      بسم الله به جای شعار دادن و سخنرانی و ژست نماینده قاطبه مردم را گرفتن محاکمه عادلانه در چهارچوب قانون اساسی کنید تا معلوم شود قاطبه مردم کیا هستند و مطالباتشان چیست
  • احمد رضایی IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    3 0
    سلام. اقا من که واقعا این اخبار را می بینم حسابی کیف میکنم . محمود صادقی: رفع حصر از مطالبات جدی مردم است! اقای محترم اصلا اگر اینان نباشند چه تغییری رخ میدهد ؟ بله برای بعضی ها که در فکر همان فتنه ها دست وپا می زنند .تعبیر فوق صحت دارد !!!!!!!!!!
  • RO ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    7 0
    اگر سران فتنه را آزاد کنید ،آنها را ترور انقلابی خواهیم کرد.این یک تهدید واقعی است و هیچ ابایی از این نداریم.
  • RO ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    4 0
    وضعیت موجود کشور ومردم محصول عملکرد ظریف و امثال ایشان در دولت تدبیر و امید است اساسا منبعد باید پاسخگوباشند نه مدعی
  • علوی IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    8 0
    اقای محمود صادقی ! ساعت خواب . مدتی در خواب بودید و الان هم خواب آلو ! من یکی از همان مردمی هستم که شما به فکر مطالبات جدی مردم هستید . حصر هیچ اولویتی ندارد بلکه خطا کرده اند و باید تاوان بدهند . آقای صادقی ! امروز من گشنه هستم . زن و بچه من نون میخواهند .گرانی بیداد میکند این مطالبه مردم است پنبه را از گوشت بیرون و عینک شفاف بزن و واقعیت را ببین چون زمان میگذرد پشیمان نشوی . قیامتی و اه یتیمی هم هست .
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
    7 0
    صادقی از طرف کدام مردم حرف میزند.هیچکس راضی به آزادی فتنه گران برای ازبین بردن کشور نیست.این حرف اصلاح طلب هاست رفع حصر نه مردم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس