کد خبر 945009
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
سوخو-۲۵

وبگاه ویژه امور نظامی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای ازبازگشت جنگنده‌های«سوخو-۲۵»روسیه به پایگاه هوایی«حمیمیم»خبرداده و نوشته است که این رخدادمی‌تواند نشانه‌ای ازنزدیک بودن عملیات آزادسازی«ادلب»باشد.

به گزارش مشرق، برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که نیروی هوایی روسیه بعد از یک سال وقفه مجدداً جنگنده‌های «سوخ و-۲۵ اس» خود را در یک پایگاه هوایی در سوریه مستقر کرده است.

وبگاه «دیفنس بلاگ» با استناد به تصویر جدید منتشر شده از سوی شرکت اطلاعاتی اسرائیلی «ایمیج‌ست» از بازگشت این جنگنده‌ها به پایگاه هوایی «حمیمیم» در جنوب شرقی «لاذقیه» خبر داده است. این جنگنده‌ها آخرین بار در جولای (تیر) ۲۰۱۸ در پایگاه هوایی حمیمیم رویت شده بودند.

بیشتر بخوانید:

لحظه مواجهه جنگنده روسی و آمریکایی در آسمان+فیلم

تحقیر جنگنده‌های «اف -۱۸» آمریکا توسط سوخوهای روسیه

پایگاه هوایی حمیمیم همراه با پایگاه دریایی در «طرطوس» واقع در جنوب غربی سوریه، یکی از دو تاسیسات نظامی اصلی ارتش روسیه در این کشور محسوب می‌شود و بنابر گزارش‌ها، ارتش روسیه سامانه‌های پیشرفته دفاع موشکی و جنگنده‌های خود را در این پایگاه هوایی مستقر کرده است.

دیفنس بلاگ، بازگشت این جنگنده‌ها به حمیمیم را نشانه احتمالی تصمیم روسیه و سوریه برای آزادسازی مناطق باقی‌مانده در شمال سوریه دانسته است.

جنگنده‌های سوخ و-۲۵ ویژه عملیات پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای زمینی هستند و نیروی هوایی روسیه اینک حدود ۲۵۰ فروند از این جنگنده‌ها را در اختیار دارد و در حال ارتقاء ۸۰ فروند از آن‌ها به نوع «سوخ و-۲۵ اس‌ام» است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    2 0
    سوخو 57 و 34 بخریم .
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    0 0
    پشتیبانی هوایی در مناطق هموار ممکن است اما در مناطق کوهستانی خیلی خطرناک است
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    0 0
    بشار اسد باید از هم اکنون به فکر فرهنگ سازیو هزینه کردن برای ایجاد فرهنگ مقاومت مثل جنبش جهاد اسلامی و حماس برای مقابله با اسرائیل و آزادی جولان باشد
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    2 1
    انشالله با امید خدا ادلب هم ازاد خواهد شد و البته در اینده رژیم صفاک صهیونیستی مجبور به ترک منطقه جولان خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس