اف 35

مقام‌های پنتاگون نمی‌دانند ۲.۱ میلیارد دلاری که برای قطعات اف -۳۵ ها اختصاص یافته بود چطور مدیرت و هزینه شده است و در این راستا باید اطلاعات لازم را از کمپانی لاکهید مارتین بگیرند.

به گزارش مشرق، دفتر بازرس کل وزارت دفاع آمریکا به این نتیجه رسیده که مقام‌های پنتاگون در روند اجرا و انتصاب یا مسئول شناختن مقام‌ها در مدیریت اموال دولتی و حسابرسی آنها برای بیش از ۱۶ سال ناموفق بوده‌اند.

براساس این گزارش، نظارت‌های گسترده، وزارت دفاع آمریکا نشان داده که مقام‌های پنتاگون ارزش واقعی قطعات اف -۳۵ ها را نمی‌دانند و گزارش مستقلی برای تأیید ارزش قطعات دولتی ارزش گذاری شده توسط لاکهید مارتین که ۲.۱ میلیارد دلار برای برنامه اف -۳۵ هاست، ندارند.

این نتایج از آن جهت مهم است که بدون گزارش دقیق مقام‌های مرتبط با برنامه اف -۳۵ ها هیچ معیاری برای حسابرسی از لاکهید مارتین و چگونگی مدیریت ۳.۴۵ قطعه اموال دولتی وجود ندارد.

در ادامه این گزارش همچنین ذکر شده است: فقدان شفافیت ارزیابی، توانایی وزارت دفاع آمریکا را در اجرای بررسی‌های لازم و تضمین اینکه مقاطعه کار اصلی در مدیریت و هزینه منابع مالی برنامه اف -۳۵ ها به نفع دولت عمل کرده وجود دارد و این امر بر قابلیت وزارت دفاع در رسیدن به هدف آمادگی عملیاتی جنگنده‌های اف -۳۵ ها تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانیم:

ترامپ لایحه عدم ارسال جنگنده‌های «اف -۳۵» به ترکیه را امضاء کرد

برنامه ۴۰۰ میلیارد دلاری اف -۳۵ ها، پر هزینه‌ترین برنامه تسلیحاتی در تاریخ آمریکا، به شدت مورد انتقاد است. این جنگنده‌های نسل پنجم مدت هاست که با مشکلاتی روبرو هستند که از جمله آنها می‌توان به هزینه‌های زیاد نگهداری، مشکلات نرم‌افزاری، استهلاک و حتی مشکلاتی مربوط به عمر لاستیک‌های آن اشاره کرد.

دفتر بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در ادامه گزارش خود متوجه شد که دفتر برنامه اف -۳۵ ها مطمئن نیست که از اوت ۲۰۰۲ تا اکتبر ۲۰۱۷ قطعات را در سیستم ثبت املاک پاسخگو ثبت کرده است یا خیر. درضمن، مقام‌های مرتبط با برنامه اف -۳۵ ها هیچگونه گزارشی درباره این قطعات از دسامبر ۲۰۱۸ ثبت نکرده‌اند. به این معنا که تنها گزارش مربوط به قطعات این جنگنده‌ها در لاکهید مارتین و مقاطعه کار فرعی آن Pratt & Whitney ثبت شده که ساخت موتورهای این جنگنده‌ها را برعهده دارد.

لاکهید مارتین ارزش این اموال دولتی را ۲.۱ میلیارد دلار اعلام کرده اما هم برنامه اف -۳۵ و هم مقام‌های آژانس مدیریت قراردادهای دفاعی راهی برای تأیید گزارش اموال مذکور که توسط مقاطعه کار اولیه اعلام شده، ندارند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده که دفتر برنامه اف -۳۵ ها پرسنل مناسبی را برای مطمئن شدن از وضعیت این برنامه منصوب نکرده است.

دفتر بازرس کل وزارت دفاع آمریکا به این مساله اشاره کرده که معاون وزیر دفاع در امور تجهیزات و تعمیر دفتر مسئولیت و مدیریت برنامه اف -۳۵ ها را بررسی می‌کند و در صورت لزوم اقدام لازم را برای افرادی که مسئول این نقص هستند، انجام می‌دهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    7 2
    اصلاح طلب ها با ژن خوب اونا هم دارن خخخخخخ
  • مهماندار هواپیما IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    6 1
    همه جا بخور بخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس