کد خبر 944595
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
ناوگروه نداجا

با استقبال فرماندهان نظامی و لشگری استان ناوگروه ۶۰ اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا در بندرعباس پهلو گرفت.

به گزارش مشرق، صبح شنبه مراسم استقبال از ناوگروه ۶۰ اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا متشکل از ناوشکن بایندر، ناو لجستکی لاوان و ناو لجستیکی بوشهر که بعد از گذشت ۵۲ روز و طی مسافت ۵۶۰۰ مایل دریایی و حضور در بنادر کلمبو کشور سریلانکا و مسقط کشور عمان به کشور بازگشت صبح امروز با حضور همتی استاندار استان هرمزگان، دریادار دوم افشین تاشک فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نداجا و جمعی از فرماندهان در منطقه یکم امامت نداجابرگزار شد.

در حاشیه برگزاری مراسم استقبال از ناوگروه ۶۰ نداجا دکتر همتی استاندار استان هرمزگان گفت: حضور در آب‌های دور توسط ناوگان نیروی دریایی ارتش نشان دهنده عزت مردم ایران و اقتدار نیروهای مسلح می‌باشد.

بیشتر بخوانیم:

حضور ناوگروه شصتم ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر مسقط

وی خاطر نشان کرد: امروز مردم ایران با آرامش در سواحل و مرزهای آبی این سرزمین متمدن و کهن زندگی می‌کنند که این آرامش به دلیل داشتن یک نیروی دریایی مقتدر است که این نیروی دریایی با صلابت باعث برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دور دست و حفظ منافع کشور ایران در عرصه‌های بین المللی شده است.

در ادامه این مراسم دریادار دوم افشین تاشک فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نداجا گفت: در راستای اجرایی شدن منویات و فرمایشات رهبری مبنی بر راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش، گسترش حوزه ماموریت و مبارزه با پدیده شوم دزدی دریایی نیروی دریایی ارتش از سال ۸۸ تا به امروز با اعزام ۶۰ ناوگروه موفق به حفظ و حراست از منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دور دست، اسکورت ۶۰۰۰ هزار نفتکش و توسعه دیپلماسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

دریادار دوم افشین تاشک در پایان خاطر نشان کرد: به اهتزاز درآوردن پرچم ملی مذهبی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ارائه توان عملیاتی نیروی دریایی ارتش در محدوده آب‌های دور دست و بین المللی، آشنا نمودن دانشجویان با سامانه‌های موجود در یگان‌های شناور، انتقال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه، تامین امنیت تردد کشتی‌های تجاری و نفتکش با خط مشی گرفتن از امام حسین (ع) از مهمترین اهداف این ناوگروه بوده است.

شایان ذکر است ناوگروه ۶۱ اطلاعاتی عملیاتی نداجا متشکل از ناوشکن سبلان و ناو لجستیکی بندرعباس جهت به احتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران درپهنه آب‌های بین الملل به ماموریت دریانوردی اعزام شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس