کد خبر 944178
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
مصباح یزدی

برخی رسانه‌ها از صحبت‌های آیت‌الله مصباح به گونه‌ای تیتر زدند که گویا ایشان بخاطر گرانی قیمت گوشت عنوان کردند که گوشت گوسفند در برخی مواقع می‌تواند حرام باشد درحالی که اصل ماجرا چیز دیگری است.

به گزارش مشرق، یکی از مطالبی که طی روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی بسیار دست به دست شد، بخش‌های تقطیع شده سخنان آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی درباره قیمت گوشت قرمز بود.

حتی تعدادی از رسانه‌ها بخشی از این صحبت‌ها را به‌گونه‌ای منتشر کردند که گویی ایشان در توجیه گرانی قیمت گوشت گوسفند، گفتند که می‌توان گاهی اوقات گوشت را حرام اعلام کرد.

اما واقعیت این است که این تیترها، برشی شیطنت‌آمیز از صحبت‌های آیت‌الله مصباح در اختتامیه اجلاسیه مسئولان انجمن‌های هنری سازمان بسیج هنرمندان است چرا که ایشان در بخشی از صحبت‌هایشان به موضوع هنر اشاره کردند و از این دیدگاه که ذات هنر را ناپاک می‌داند، انتقاد کردند.

در ادامه برای جاانداختن موضوع، این مثال را زدند: همانطور که گوشت گوسفندی که خوردنش مستحب است وقتی که دزدی باشد و یا ذبح شرعی شده باشد، حرام می‌شود هنر هم اگر ملاحظاتش رعایت نشود، حرام می‌شود.

اما همانطور که مشاهده کردید برخی رسانه‌ها با تیترهای شائبه برانگیز خود آن هم در زمان افزایش قیمت گوشت سعی کردند تا به نوعی این شخصیت علمی و حوزوی را در تقابل مردم قرار دهند.

در ادامه متن کامل سخنان آیت‌الله مصباح و سپس صوت این مراسم می‌آید:

بسیاری از مسلمانان و انقلابیون، مقوله هنر با توأم با بار منفی می دانند و تصور می کند، هنر بدون گناه امکان ندارد؛ در حالی که چنین نیست؛ باید تعریف هنر و تعریف گناه را کنار هم گذاشت؛ بله ؛ گاهی باهم تلاقی پیدا می کنند. اما همیشه چنین نیست. به عنوان نمونه گوشت گوسفند خوب است یا بد؟ طبیعی است که همه می گویند خوب است و در روایات هم سفارش شده است، حال اگر گوسفند ذبح شرعی نشد، باز هم خوب است؟ اگر کسی گوسفندی دزدید، آیا گوشت آن هم خوردنش مستحب است؟ گوسفند همان گوسفند است، خوردن گوشتش هم مستحب است، اما این گوسفند، خوردنش حرام است؛ چون عنوان دیگری بر روی آن آمد؛ عدم تزکیه و غصب سبب شده که خوردن آن حرام باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 22
  • انصار حزب الله IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
    سوزش معاندان به خاطر ایستادگی علامه مصباح است که یک تنه جلوی آنها قد علم کرده است. بدانند که عاشقان مصباح و پیروان نواب صفوی همچنان اماده تار و مار کردن آنها هستند
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
    86 54
    علامه مصباح یزدی از مفاخر و مشاهیر و اسطوره های ایران است سلامتی و طول عمر این مجاهد نستوه را از خداوند متعال خواستاریم و بر دشمنانش لعنت بادکه توان مقابله علمی با او را ندارند و برای ترور شخصیت بزرگ او تلاشی مذبوحانه می کنند
  • DE ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
    78 25
    در جای جای کشور بی قانونی و هرج و مرج موج میزند و کسی نیست جلوی خلافکاران را بگیرد در یک کلام اصلاحطلب چی ها به همه جا اصلاحات زدند رفت. بوی تعفن و گند افکار و اعمال اصلاحاتی روزبروز بیشتر بلند میشود .علی برکت الله
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
    65 39
    عجب بی شرفایی هستند. علامه گفتند گوشت گوسفند دزدی حرام است! اونا زدن به گرونی مردم! رسانه رو بشناسید! والله دجال همینه
  • خمینی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
    60 15
    دیگه همینه ضربه ای انگلیسی ها و اصلاحاتی ها از مصباح خوردن طوری است که تا همیشه او را تخریب خواهند کرد
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
    45 7
    واقعامتاسفم
  • LB ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
    52 5
    بیشرف های رسانه ای
  • سید IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
    37 5
    متاسفانه همواره در حق ایشان چنین جفاهایی انجام می‌دهند؛ کاش مشرق پرونده‌ای برای تیترها و نقل‌قول‌های دروغ درباره این دانشمند عزیز کار می‌کرد.
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
    18 0
    خاک بر سر پایگاه خبری انتخاب
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
    17 0
    ننگ بر کسانی که به این عالم بزرگ دروغ می بندند .
  • احمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    منظور آیت الله مصباح اینه که خوردن گوشت و مرغ اگر به قیمت فروختن استقلال کشور باشه، حرامه. قابل توجه اونایی که به گوشت و مرغ رای دادن به جای سانترفوژ و آخرش هم این شد نتیجه‌اش.
    • علی IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      0 0
      شما اصلا می دونید غنی سازی چیست سانتریفیوژچیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس