روایت آذری‌جهرمی از جریمه شدن توسط دوربین‌های پلیس

وزیر ارتباطات با حضور در ستاد فرماندهی پلیس راهور تهران، از نزدیک با عملکرد مرکز کنترل هوشمند پلیس راهور بازدید کرد.

به گزارش مشرق، بعدازظهر امروز محمد جواد آذری جهرمی؛ وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور در پلیس راهور تهران بزرگ از مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بازدید کرد.

سردار حسین رحیمی؛ رئیس پلیس تهران بزرگ در این بازدید، با بیان اینکه ظرفیت معابر پایتخت یک چهارم تا یک هشتم تعداد خودروها است، گفت: در ۷۰ درصد موارد، معابر، به ویژه بزرگراهی مخصوصاً در صبح پر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه حضور پلیس راهور تهران به نسبت بسیاری از کشورها در معابر بیشتر است، تصریح کرد: مرکز مانیتورینگ و فرماندهی کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ یکی از مراکز پیشرفته در کشور است که بسیاری از سامانه‌ها مانند داشبورد فرماندهی، سامانه محاسبه لحظه‌ای ترافیک خیابان، سامانه اعمال قانون و رصد تخلفات خودروها در این مجموعه فعال است.

رحیمی افزود: در بحث رسیدگی به تصادف و خرابی خودروها، زمان حضور ماموران راهور به حداقل زمان ممکن رسیده و در تلاشیم با کمک وزارت ارتباطات این مرکز کامل‌تر شود تا ترافیک شهر تهران به شکل بهتری مدیریت و کمتر شود.

سردار محمدرضا مهماندار نیز در این جلسه گفت: شهر تهران با بیش از ۹ میلیون جمعیت ثابت، بیش از ۴ میلیون خودرو و بیش از ۳ میلیون موتورسیکلت شهری دارد که دیگر نمی‌توان آن را با ابزار سنتی کنترل کرد و باید به سمت فناوری‌های نوین بریم که این اقدامات شروع شده اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: به زودی نخستین اپلیکشین ارتباطی بین مردم و نیروی انتظامی راه‌اندازی می‌شود که بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم، با راه‌اندازی این اپلیکشین به دنبال این هستیم که هم مردم بتوانند مشکلاتشان را لحاظ ترافیکی به ما منتقل کنند و هم تخلفات به نظر پلیس برسد و از طرفی دیگر آمادگی داریم در عرصه‌های دیگر مانند وضعیت ترافیک، از طریق سامانه‌ها، نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های تولید داخل استفاده کنیم.

محمد جواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات نیز در این بازدید اظهار کرد: کار ارزشمندی در پلیس راهور تهران انجام شده، تهران ویترین کشور است، تهران را نمی‌توان با شیوه سنتی کنترل کرد، در تهران بیش از ۱۶۰ کیلومتر فیبر نوری در مسیرهای اصلی دایر شده و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ دوربین در سطح شهر نصب شده که سیستمهای نگهداری این سیستمها کار سختی است.

وی با بیان اینکه دو بار توسط سیستمهای کنترل ترافیک جریمه شده، از خدمات پلیس تشکر کرد.

جهرمی افزود: پیشنهاد من این است که پلیس شاخصهای رسیدگی به ترافیک را به صورت آنلاین در اختیار مسیریاب‌های ایرانی قرار دهد، اینکه در چه مسیرهای ترافیک در مقایسه با سالهای گذشته افزایش کرده است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: امروز مسیریاب‌های داخلی ما رقابت خوبی با مسیریاب‌های خارجی دارند البته با به برخی از دیتاها دسترسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای شهر هوشمند، مدیریت نقل و حمل هوشمند اهمیت دارد، گفت: پلیس از این هوشمندی بهره می‌برد و ظرفیت مجموعه وزارت ارتباطات آماده همکاری با ناجا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس