محسن هاشمی: خبر موثقی از حکم حناچی نداریم/ وزارت کشور ۳ روز فرصت دارد

رئیس شورای شهر تهران گفت: با مصوبه اخیر شورای شهر تهران جلوی تخریب ۴۳۰ باغ در شهر تهران گرفته شد.

به گزارش مشرق، محسن هاشمی در حاشیه صد و سی و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات جلسه امروز اظهار داشت: ‌ امروز لایحه ارسالی شهرداری تهران درباره ایمنی حمل و نقل شهرداری که پرماده‌ترین مصوبه شورا تاکنون بود و ۱۹ ماده بود به تصویب رسید.

وی افزود: ایمنی دانش‌آموزان در این لایحه کاملاً جمع‌بندی شد و مصوبات و قوانین کاملی در حال حاضر در این خصوص وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

رئیس شورای شهر تهران درباره مصوبه اخیر شورای شهر تهران مبنی بر خانه‌باغ‌ها نیز گفت: به نظر می‌آید در این مورد نسبت به شورا کم‌لطفی شده است و بعضاً با تیترهایی فضای جامعه را ملتهب کردند.

هاشمی افزود: سال گذشته مصوبه‌ای برج‌باغ‌ها که موجب شده بود بیش از ۱۰۰ هکتار باغ در شهر تهران از بین برود، لغو شد و آنچه که در مصوبه جدید در این خصوص اتفاق افتاد متأسفانه منعکس نشد.

وی ادامه داد: ‌ مصوبه برج‌باغ‌ها تعداد زیادی از درختان و باغ‌ها را تخریب کرده بود و شورای پنجم مصوبه جدیدی در خصوص برج‌باغ‌ها با عنوان خانه‌باغ مطرح کرد و موجب شد ۴۷۳ پرونده‌ای که در خصوص باغات تشکیل شده بود، متوقف شود و شهرداری تهران نیز استفساریه‌ای در این خصوص به شورا ارائه داد تا این پرونده‌ها هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: ‌ ما در مصوبه اخیر توانستیم جلوی تخریب حدود ۴۳۰ باغ را بگیریم و ۶۲ باغی که به صورت کامل عوارض را پرداخت کرده بودند و پروانه نیز گرفته بودند، قرار شد کمیته‌ای تشکیل شود و این باغات مورد بررسی قرار بگیرد.

هاشمی گفت: با توجه به پرونده‌ای که در خصوص این ۶۲ باغ تشکیل شده حقوق مکتسبه ایجاد شده است که اگر در کمیته فنی مشخص شود می‌توان این باغ را حفظ کرد، شهرداری در صورت رضایت مالک پولی که اخذ کرده باز می‌گرداند و این باغ خریداری خواهد شد.

وی بیان داشت: و اگر باغی جنبه تاریخی داشته باشد و حفظ آن برای شهر تهران حائز اهمیت باشد، می‌توانیم زمین دیگری را به مالک بدهیم تا جلوی از بین رفتن این باغ گرفته شود.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: ‌ ما مدعی هستیم بر اساس دستور مقام معظم رهبری جلوی تخریب بیش از ۴۳۰ باغ را بگیریم و از این به بعد هیچ پرونده‌ای در باغات برای ساخت و ساز تشکیل نخواهد شد.

هاشمی افزود: به هر حال برای این پرونده‌ها حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از مردم پول دریافت شده است که شهرداری باید برای بازپرداخت این مبالغ اقداماتی را انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    2 0
    خیلی دیر شده مهندس!دیگه باغی باقی نمونده!طهران که روزگاری انار داشت حالا فقط دود دارد و دود...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس