کد خبر 943673
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
استقبال رسمی از روحانی در عراق

آقای روحانی رئیس جمهور به دعوت مقامات عراق وارد بغداد شد و مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقای روحانی رئیس جمهور به دعوت مقامات عراق وارد بغداد شد و مورد استقبال رسمی قرار گرفت.حجم مبادلات تجاری دو کشور 11 میلیارد دلار بوده است. پیش بینی می شود این رقم در کمتر از دو سال به 20 میلیارد دلار برسد. عراق دومین شریک تجاری ما و از مهم ترین مجاری دور زدن تحریم هاست.

بیشتر بخوانید:

دستگاه قضایی و اطلاعات- عملیات جنگ با فساد

این سفر رسمی و توام با احترام را مقایسه کنید با سفر مخفیانه و دزدکی ترامپ که 26 فوریه (12 بهمن) وارد عراق شد اما به جای اینکه به بغداد پایتخت برود، به پایگاه نظامی "عین الاسد" در شمال استان مرزی الانبار در غرب (90 کیلومتری غرب الرمادی) رفت. هیچ مقام عراقی به استقبال او نرفت و با او دیدار نکرد. حتی مورد اعتراض هم واقع شد که چرا دزدکی وارد عراق شده است.

سفر آن قدر تلخ و تحقیر آمیز بود که ترامپ، چندین بار به تلخی از آن یاد کرد. او اخیرا گفت "هنگام فرود آمدن در عراق، تمام  چراغ‌های هواپیما را پیش از فرود به دلایل امنیتی خاموش کردند. فکر کنید! ما هفت تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردیم و نمی‌توانیم با چراغ‌های روش واردش شویم! چقدر بد است".

ترامپ قبلا هم گفته بود "خیلی غم انگیز است که هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کنی، اما برای رفتن به آنجا ناچار باشی سفرت را تا این حد فوق العاده مخفیانه نگه داری و هواپیماها (ی اسکورت) و بزرگترین تجهیزات جهان دور و برت باشند و هر کاری بکنی تا سالم به مقصد برسی. در این سفر نگران ریاست جمهوری و  ملانیا بودم.".

تقابل تصاویر دو سفر، بر سینه تاریخ جهان نقش خواهد بست. آنها که ناامنی و ترور به منطقه آوردند و آنها که امنیت و اقتدار را برگرداندند. در تصاویر، خیلی ها نیستند که ملت های ایران و عراق و سوریه و لبنان، منت دار آنها هستند. از امام خمینی و امام خامنه ای تا سردار قاسم سلیمانی (ذوالفقار و مالک اشتر امروز جبهه اسلام) و هزاران رزمنده گمنام و جان فشان.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس