کد خبر 943590
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
میزان دقیق افزایش حقوق‌ها در سال ۹۸ چقدر خواهد بود + جدول

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: مراجع ذیربط باید حقوق کارگران را به گونه‌ای تعیین کنند که این قشر کمترین آسیب را از تورم ببیند.

به گزارش مشرق، محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه مراجع ذیربط در تعیین حقوق کارگران باید تلاش کنند تا این قشر کمترین آسیب را از تورم ببینند، گفت: شورای حقوق و دستمزد باید به میزانی حقوق کارگران را در سال ۹۸ بالا ببرد که این قشر آسیب پذیر توانایی تامین حداقل‌های زندگی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: میزان تورم بالا است و اغلب کالاها بین ۲ الی ۵ برابر افزایش یافته‌اند لذا لازم است تا شورای حقوق و دست مزد با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی فرمولی را برای افزایش حقوق کارگران در نظر بگیرد تا این قشر کمتر تحت فشار اقتصادی قرار گیرند.

نماینده مردم خمین در مجلس تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حقوق یک کارگر در سال ۹۸ حداقل باید ۲ میلیون و پانصد هزار تومان باشد تا یک کارگر بتواند حداقل نیازهای زندگی را برای خانواده خود تامین کند.

رضایی با تاکید بر اینکه هم بخش تولید و هم کارگران موتور محرک اقتصاد هستند که هر ۲ گروه به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی تحت فشار قرار دارند، گفت: لذا لازم است شورای حقوق و دستمزد که در این روزها در حل بررسی میزان افزایش حقوق کارگرن است، با در نظر گرفتن همه جوانب حقوق کارگران را به میزانی بالا ببرد تا حداقل‌های زندگی آنها تامین شود و هم کارفرمایان تحت فشار قرار نگیردند که منجر به تعطیلی کارگاه‌های تولیدی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    11 0
    بيچاره كارگر در شرايط سخت با ساعت كارگر بيشتر وحداقل حقوق كار ميكند .تازه از همه بدتر همين چندزغاز را سه ماه يكبار ميدن.خدايي خيلي زور داره هم كار كني وجسمت پير بشه هم روحت .
  • یک کارگر IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    6 0
    حداقل حقوق کارگران باید 3 میلیون و ششصد هزارتومان باشد. چون تمامه اجناس نسبت به پارسال قیمتشان 3برابر شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس