کد خبر 943521
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
مهدی محمدی نمایه

سفر جهانگیری به سوریه و روحانی به عراق، در حالی که اروپا و امریکا درها را بسته‌اند، نشان می‌دهد اتفاقا این مقاومت است که در حال یارانه دادن به اقتصاد ملی است.

به گزارش مشرق، «مهدی محمدی» در کانال تلگرامی خود نوشت:

سال های طولانی ادعای لیبرال ها در ایران این بوده که اقتصاد در حال یارانه دادن به سیاست خارجی است. منظورشان هم این بوده که به دلیل رفتار ایدئولوژیک ایران در سیاست خارجی بویژه برنامه منطقه ای، ایران در حال متحمل شدن هزینه هایی است که بر دوش اقتصاد کشور سنگینی می کند.

راه حل این گروه همواره این بوده که باید دست و پای ایران را در منطقه جمع کرد و هزینه های ادعایی را صرف جلب توجه امریکایی ها و اروپایی ها نمود. اما تحولات پس از خروج امریکا از برجام به خوبی نشان داد که این دگم لیبرالی هم مانند بسیاری ادعاهای دیگر آنها نه تنها پایه و اساسی نداشته بلکه اساساً ضد پیشرفت و توسعه اقتصادی ایران عمل کرده است.

اکنون امریکا از برجام خارج شده و تحریم ها را بازگردانده، اروپا هم همگام با امریکا در حال افزایش فشار بر ایران از مسیرهایی دیگر است؛ لیکن در این شرایط دشوار آنکه به داد اقتصاد کشور رسیده اتفاقاً محصول استراتژی مقاومتی است که ایران در منطقه تعقیب کرده است.

سفر جهانگیری به سوریه و روحانی به عراق، در حالی که اروپا و امریکا درها را بسته اند، نشان می دهد اتفاقاً این مقاومت است که در حال یارانه دادن به اقتصاد ملی است و سیاست خارجی لیبرالی نه در حوزه روابط خارجی و نه اقتصاد، گرهی از کار کشور نگشوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    0 3
    پس چطوره که روحانی در عراق داره داد میزنه ایران در بازسازی عراق کمک میکنه!
  • محمد IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    3 0
    چندین سال معیشت مردم را با وعده های خارجی ها گره زدند تا اینکه کمرمان زیر بار وعده ها شکست. ننگ بر جماعت دروغگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس