روزنامه 20 اسفند

توصیه ابتکار در حالی است که خوردن مشروبات الکلی در هر حالتی حرام بوده و بنابراین اقدام روزنامه مذکور، دهن کجی به احکام اسلام، گردن کشی مقابل قانون و ترویج فحشا است.

سرویس سیاست مشرق - ر وزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ابتکار: در استفاده از مشروب، حتماً به اصلی و تقلبی بودن آن دقت کنید!

روزنامه ابتکار - به مدیرمسئولی «محمد علی وکیلی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس- مطلبی درباره مشروبات الکلی نوشت.

این روزنامه اصلاح طلب در ابتدای این گزارش، عمل شراب خواری را با جزییات اینگونه روایت می‌کند: «گیلاس‌ها را به هم می‌زنند، پیک‌ها را یکی بعد از دیگری بالا می‌روند، پشت بند هر جرعه، مزه‌ای به دهان می‌اندازند، شات پشت شات می‌ریزند و از احساس رخنه الکل در خونشان خوش خوشانشان می‌شود. اما نمی‌دانند که شاید در پس این خوشی، ناخوشی‌ای به رنگ سیاه کوری، نارسایی کلیه، آسیب به کبد و یا حتی مرگ منتظرشان باشد. اخبار مربوط به مسمومیت بر اثر مشروبات الکلی دست‌ساز در سال‌های اخیر بیشتر و بیشتر شده است».

ابتکار در ادامه نوشت: «تهیه، توزیع و مصرف الکل در ایران با استناد به موازین شرع اسلام ممنوع بوده و جرم است و برای مصرف آن حد هم تعیین شده است. با این حال، نمی‌توان منکر گستردگی روزافزون این ماده در ایران در سال‌های گذشته شد. در عین حال، افزایش قیمت ارز باعث شده است که مشروبات الکلی وارداتی نیز بیش از گذشته گران شوند و همین دلیلی شده تا سودجویان نه تنها به تهیه و توزیع هر چه بیشتر مشروبات خانگی روی بیاورند که از تقلب در ساخت این مشروبات یا پر کردن شیشه‌های مشروبات خارجی و فروش آن به قیمت گرانتر نیز پرهیز نکنند…نمی‌توان مثل نقل قولی از یکی از مسئولان اظهار کرد که هر کس مشروبات الکلی می‌خورد، حقش است بمیرد! به هر حال جان هر انسانی محترم است و وظیفه مسئولان امر این است که در کاهش آمار مرگ‌ومیر و مصدومان مشروبات الکلی هم تلاش کنند. با این همه، شاید تا آن موقع، بهترین موضوع، رعایت احتیاط از سوی مصرف‌کنندگان این مشروبات باشد.»

این روزنامه اصلاح طلب با قبح زدایی از عمل حرام شراب خواری، به مصرف کنندگان توصیه کرده است که در مصرف مشروبات الکلی احتیاط کنند و به عبارتی درباره اصل بودن آن اطمینان کامل کسب کنند تا به تبعات مصرف مشروبات تقلبی دچار نشوند!

این توصیه در حالی است که خوردن مشروبات الکلی در هر حالتی حرام بوده و بنابراین اقدام روزنامه مذکور، دهن کجی به احکام اسلام، گردن کشی مقابل قانون و ترویج فحشا است.

در شرع مقدس اسلام و قانون مجازات کشورمان برای شرب خمر در مرتبه اول «۸۰ ضربه شلاق» و در صورت تکرار «اعدام» در نظر گرفته شده است، این احکام جزء حدود الهی است و قانونگذار نمی‌تواند از آن کاسته یا به آن بیفزاید، راه حل کاهش شرب خمر در جامعه این است که در مقام اجرا نیز اغماض‌های نابجا صورت نگیرد. قطعاً چنانچه همان مجازات بدنی مرحله اول (۸۰ ضربه شلاق) بدون اغماض اجرا شود کار اغلب افراد به مرحله دوم و اعدام کشیده نخواهد شد.

این روزنامه اصلاح طلب پیش از این نیز در مطلبی به ساحت سیدالشهدا (ع) جسارت کرد. روزنامه ابتکار همچنین چندی پیش به علیه مراسم عزاداری امام حسین (ع) پرداخت.

این روزنامه اصلاح طلب همچنین چندی پیش با توهین به سردار قاسم سلیمانی، وی را «سربازِ دلواپسِ سیاست»! نامید!

لازم به ذکر است که چندی پیش «عباس عبدی» از فعالین اصلاح طلب مدعی شده بود که باید در مواجهه با مسئله شراب خواری، همانند دوره شاه رفتار کنیم!

لازم و ضروری است که مراجع ذیربط با این قبیل مطالب در روزنامه‌های اصلاح طلب برخورد کنند.

** برجام، ایران را از تحریم بیرون آورد!

روزنامه ایران در مطلبی نوشت: «برجام نه تنها ایران را از پروژه امنیتی‌سازی بیرون کشید که موجب تداوم فعالیت‌های هسته‌ای و غنی‌سازی شد و ایران را از تحریم‌های سه گانه بین‌المللی شامل تحریم‌های اتحادیه اروپا، شورای امنیت و امریکا بیرون آورد و حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت جامعه بین‌المللی رساند».

بی دستاوردی برجام، حامیان این توافق خسارت بار را به هذیان گویی واداشته است. ارگان دولت مدعی شده است که به واسطه برجام، حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شد. این ادعا در حالی است که به واسطه برجام، ایران به یک استثناء تبدیل شد و در حالیکه پیش از برجام غنی سازی ایران ۲۰ درصد بود و در مصارف مختلف علمی از جمله تهیه دارو استفاده می‌شد، در پسابرجام حق غنی سازی بیشتر از ۳،۵ درصد را نداریم!

ارگان دولت مدعی شده است که برجام ایران را از پروژه امنیتی سازی بیرون کشید. این ادعا در حالی است که پس از برجام، در اقدامی بی سابقه و غیرقانونی و گستاخانه یک دیپلمات ایرانی در اروپا بازداشت شده است و حدود ۸ ماه از این اقدام غیرقانونی سپری شده است. اخراج ۵ دیپلمات ایرانی از اروپا، تروریست نامیدن نماینده پیشنهادی ایران برای سازمان ملل-ابوطالبی- توسط دولت اوباما و اقدامات روزافزون ضدایرانی توسط آمریکا و اروپا در پسابرجام تنها بخشی از پروزه امنیتی سازی ایران در پسابرجام است.

در ماجرای تحریم‌ها نیز آنقدر بی دستاوردی برجام عیان بود که مقامات ارشد دولت نیز بارها به آن اذعان کردند. تنها در یک نمونه «علی ربیعی» وزیر سابق کار اذعان کرد که تحریم‌ها در پسابرجام بیشتر شد. ظریف نیز اذعان کرد که پیش از برجام نفت بیشتری می فروختیم. تحریم آیسا (در دولت اوباما) و تحریم کاتسا ۲۰۱۷- مادر تحریم‌ها- (در دولت ترامپ) تنها دو نمونه از مصادیق تشدید تحریم‌ها در پسابرجام است.

** ضعف‌های موجود در کشور هیچ ارتباطی به عملکرد دولت ندارد!

«غلامرضا ظریفیان» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «از ابتدای شکل‌گیری این دولت ما با مخالفانی روبه‌رو شدیم که غیرمنصفانه با آن روبه‌رو شدند و در تلاش بودند تا ضعف‌ها را بزرگ جلوه دهند و مشکلات بسیاری را که فراروی دولت قرار دهند، درست است که این ضعف‌ها هیچ ارتباطی با عملکرد دولت نداشته است اما این دسته درصدد هست اینگونه القا کنند که دولت دارای ضعف مدیریتی است؛ به‌طور مثال می‌توان به اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا بر کشورمان اشاره کنیم، چراکه این تحریم‌ها هیچ ارتباطی به دولت ندارد و در اصل آمریکا از دیرباز با نظام سیاسی ایران موافق نیست و نوع برخورد آن با ما تفاوت داشته است».

طیف اصلاح طلب اکثریت مطلق دولت را در اختیار دارد. اما به دلیل بی برنامگی و آلودگی به رفتارهای قبیله‌ای و بی اهمیت بودن مطالبات مردم برای این طیف، از پذیرش مسئولیت وضع موجود شانه خالی می‌کند.

دولت اختیارات و امکانات گسترده‌ای دارد. اما متاسفانه ستاد اقتصادی دولت دچار بی عملی است و همچنان تمامی تخم مرغهای دولت در سبد برجام چیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • مشرق گاو IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    39 95
    مشرق خیلی پستی یعنی میگی مردم جنس تقلبی مصرف کنن ؟
    • احمد IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
      30 5
      البته مصرف جنس اصل (که قاچاقش به کشور معلوم نیست چقدر ارز خارج می کنه) برای تامین نیاز یه مشت عرق خور بی سروپا که بعدش معلوم نیست چه جفتکی کجا میندازن چندان برای ما اهمیتی نداره.
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
      25 5
      نمیدونم سکولارها لیبرال شدن یا لیبرال ها سکولار.خلاصه لعنت به هر دوشون
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
      38 14
      مشروب خور جماعت نجس است.
    • سید NL ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
      30 7
      تو هر نجاستی که بخوری بهت می سازد! نگران نباش!!!!!
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
      34 4
      مردم؟!! یا عده ای حرامخوار.
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
      38 5
      یک مسلمان نباید کنار یک نجس بشینه
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
      10 1
      کمی ادب لطفا !!! بنظرم اسم و رسم اصلی تو همان بخش دوم اسمت است .
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
      21 3
      حضرت پیامبر «ص» : کسى که در دنیا مشروب مى‏خورد خداوند متعال از «طینه خُبال» به او مى‏نوشاند و طینه خبال عبارتست از چرک سوزانى که از زخمهاى اهل جهنم خارج مى‏شود .
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
      8 2
      از اسمت مشخصه که هنگام اب خوردن از رود عکس خودت رو تو اب دیدی؟
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    55 8
    رییسی جلو همه بخورهار میگیره جناب تبریزی همه که خوردن پس بدهند چند نفر اعدام کنن کار درست می شود از بالا فریدون ها جهانگیر ها ژن خوبا دختر مظلوم ها و... خیلی داریم از قماش
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    39 8
    نکنه ابتکار خودش هم ...
  • بهروز IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    55 19
    شراب ام الفساد است کسی که از شرابخواری دفاع کنه خودش مفسده
    • سید NL ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
      30 3
      وقتی مردم به این فرقه نام اصلاح طلبان تهوع آور را داده اند، علّت داشت و آن علّت همین طرز تفکّر بود!
    • DE ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
      18 4
      شراب خورها مردم نیستند. فاسدها هستند
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
      7 6
      عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت. که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت. من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    12 4
    وقتی یک عده ایی گناه رو انتخاب می کنند کسی جلویشان را نمی تواند بگیرد یعنی به درک!
  • مهماندار هواپیما IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    11 3
    لابد ابتکار اشتباهی سفارش داده تقلبی بهش انداختن
  • محمد IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    6 4
    البته این توصیه برای جماعت اصلاحطلب بود که مشروب خوران قهاری هستن
  • ناشناس IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    10 3
    کم مونده ابتکار مارک اصل را هم بگوید
  • NL ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    8 2
    خداوند روسیاهشون کنه بزودی دست اندر کاران این روزنامه رو اگر از مخالفت احکام الهی صرف نظر نمیکنند
  • عبدالله IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    10 5
    بسم الله الرحمن الرحیم ؛ يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَا أَكْبَرُ مِنْ نَفْعِهِمَا وَيَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنْفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ ﴿۲۱۹﴾ [درباره شراب و قمار از تو مى ‏پرسند بگو در آن دوگناهى بزرگ و سودهايى براى مردم است و[لى] گناهشان از سودشان بزرگتر است و از تو مى ‏پرسند چه چيزى انفاق كنند بگو مازاد [بر نيازمندى خود] را اين گونه خداوند آيات [خود را] براى شما روشن مى‏ گرداند باشد كه بينديشيد] سوره بقره آیه 219 شرب خم حرام است و کسی که آن را مجاز داند بر خلاف فرمان خدای متعال عمل کرده است.
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
      3 2
      یا ایها الذین امنوا انما الخمر و المیسر و الانصاب و الازلام رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه لعلکم تفلحون . آیه 9 سوره مائده. ای کسانیکه ایمان آورده اید، هماناشراب و قمار و بتها و سنگهایی که برای قربانی نصب شده و چوبه های قرعه ،پلید و از اعمال شیطانی هستند ،پس از آنهادوری کنید ،شاید که رستگارشوید
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    3 1
    هر کی خودش باید درست کنه
  • IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    3 2
    نکنه وکیلی جنس اصل سراغ داره
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    2 0
    مدیر مسوول روزنامه+نمایندگی مجلس+رانت+فساد+......................
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    1 1
    نویسنده چه کار بلدم بوده هم اصطلاح رو می دونسته هم آداب نوشیدن رو
  • 516 IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    1 1
    خخخخخ
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    1 1
    - به مدیرمسئولی «محمد علی وکیلی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس- مطلبی درباره مشروبات الکلی نوشت. حجت الاسلام سابق محمد علی وکیلی ؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس