1111.jpg

درگیری های سنگین میان شبه نظامیان کُرد و بازمانده های داعش در نوار ساحلی شرق فرات همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، حومه شهرک باغور فوقانی در نوار ساحلی شرق رود فرات (جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه) همچنان شاهد درگیری‌های سنگین میان بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش و شبه نظامیان کُرد است.

به گفته منابع میدانی، حداقل ۳۰۰ تن از عناصر تروریستی به همراه اعضای خانواده در اردوگاه شهرک باغور فوقانی (آخرین پایگاه داعش) حضور دارند و حاضر به تسلیم نیستند و از ادامه مقاومت در برابر نیروهای شبه نظامی کُرد خبر داده‌اند.

عناصر تروریستی داعش در اردوگاه شهرک باغور فوقانی صدها تن از آوارگان را به گروگان گرفته‌اند و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند و همین مسئله درگیری‌ها را در این محور سخت و طولانی کرده است.

به گزارش مشرق، جنگنده‌های آمریکایی با بمب‌های ممنوعه فسفری به شدت اردوگاه شهرک باغور را هدف قرار می‌دهند و خبرها حاکیست تلفات غیرنظامیان در ساعات گذشته افزایش پیدا کرده است.‌

یگان توپخانه نیروهای فرانسوی‌ها نیز همزمان دهها خمپاره به سمت اردوگاه شهرک باغور شلیک کرده اما رسانه‌های غربی همچنان خبر حمله به آوارگان گروگان گرفته شده را سانسور می‌کنند.

قابل ذکر است هفته گذشته حملات جنگنده‌ها، یگان توپخانه ائتلاف غربی و شبه نظامیان کُرد باعث شد بیش از هزار تن آوارگان در اردوگاه شهرک باغور جان خود را از دست دهند و صدها تن دیگر زخمی شوند.

از مناطق مرزی مشترک نوار ساحلی شرق رود فرات با غرب استان الانبار عراق خبر می‌رسد، گروهی از نیروهای عراقی در جریان جست و جوی منطقه به منطقه موفق شدند شماری از تروریست‌های داعش را شناسایی و دستگیر کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات این عملیات ضربتی و دقیق اشاره کرد و گفت: تروریست‌های داعش از مناطق بیابانی در شرق رود فرات خود را به غرب استان الانبار رسانده بودند.

این منبع میدانی با بیان اینکه تروریست‌ها در روستای «تل حیان» در منطقه «ربیعه» بازداشت شدند، افزود: در میان تروریست‌های دستگیر شده نام ۴ تن از عناصر بارز و سرکرده‌های میدانی دیده می‌شوند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی در بخش‌های وسیعی از مرزهای مشترک با سوریه به خصوص در غرب استان الانبار مستقر شده‌اند تا از ورود و نفوذ تروریست‌های داعش جلوگیری کنند.

برخی گزارش‌های میدانی حکایت از آن دارد که نیروهای آمریکایی درصدد هستند تا شماری از عناصر تروریستی را با کمک شبه نظامیان کُرد از نوار ساحلی شرق رود فرات به خاک عراق منتقل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس