کد خبر 943414
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
کره جنوبی

به دنبال انتشار تصاویر ماهواره ای که نگرانی ها را درباره احتمال آمادگی پیونگ یانگ برای پرتاب یک موشک دور برد به همراه داشت، ارتش کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد تاسیسات کره شمالی را به دقت تحت نظر دارد

به گزارش مشرق، کیم جون راک سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، گفت کشورش همه فعالیت ها برای سناریوهای احتمالی از جمله پرتاب موشک در آنسوی مرز را در چارچوب هماهنگی نزدیک با آمریکا تحت نظر دارد و این فعالیت ها را دنبال می کند.

بیشتر بخوانیم:

«کیم» فهمید برخی هنوز نفهمیده‌اند!

بررسی ها از افزایش فعالیت در دو سایت اصلی کره شمالی یعنی تاسیسات تحقیقات موشکی سامون دونگ و تاسیسات آزمایش موشکی سوهایی حکایت دارد. هرگونه پرتاب موشک از این تاسیسات می تواند گفتگوها را درباره خلع سلاح از مسیر خود منحرف سازد.رادیو ملی آمریکا در گزارشی اعلام کرد: تصاویر ماهواره ای گرفته شده از تاسیسات سامون دونگ کره شمالی در ۲۲ فوریه نشان از افزایش فعالیت ها در این تاسیاست دارد.

جفری لویس کارشناس موسسه مطالعات بین الملل میدل بِری در شهر مونته ری ایالت کالیفرنیای آمریکا می گوید هنگامی که همه این تصاویر کنار یکدیگر قرار می گیرند، حقیقتاً به نظر می رسد کره شمالی در حال ساخت یک راکت باشد.
تاسیسات سامون دونگ که در حومه پیونگ یانگ واقع شده است، سال ۲۰۱۲ با هدف حمایت از ساخت موشک های دور برد و سکوهای پرتاب موشک احداث شد.

در تاسیسات سامون دونگ علاوه بر تولید موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ - ۱۵ که تحلیلگران معتقدند می تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد، موشک هایی دوربرد ساخته و پس از انتقال به سایت پرتاب موشک سوهایی در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ با موفقیت پرتاب شده است.کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سال گذشته در نشست با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی با تعطیلی سایت سوهایی موافقت کرد.

جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد واشنگتن فعالیت های کره شمالی را در ارتباط با آزمایش موشکی احتمالی دقیقاً تحت نظر دارد. از زمان شکست نشست هانوی که با حضور رهبر کره شمالی و رئیس جمهور آمریکا برگزار شد، ترامپ در پیش بینی های خود محتاط بوده است، ولی همچنان دستیابی به توافق را ممکن می داند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس