نیمه نخست پرسپولیس - السد

تیم‌های پرسپولیس و السد در تاریخ هر دو باشگاه خیلی کم به مصاف هم رفته اند گرچه پرسپولیسی‌ها خاطره خوشی از بازی در اسفند ۱۳۵۱ با این تیم دارند.

سرویس ورزش مشرق – نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ آسیا با تیم السد در گروه D قرار دارد و باید دومین دیدار خود در مرحله گروهی را امشب از ساعت ۱۹:۱۵ در دوحه قطر مقابل این تیم قدرتمند برگزار کند.

این دو تیم در تاریخ هر دو باشگاه ۵ بار به مصاف هم رفته‌اند. یک دیدار دوستانه و ۴ بازی رسمی! که البته در این سال‌ها کمتر به دیدار دوستانه بین دو تیم پرداخته شده است.

** دعوت قطری‌ها تلخ شد!

پرسپولیس اولین تجربه رویارویی با السد قطر را از سال ۱۳۵۱ دارد. دیداری دوستانه به دعوت حریف قطری که در خاک دوحه برگزار شد. مسابقه‌ای پرگل که در پایان با نتیجه ۲-۳ به سود تیم سرخپوش پایتخت کشورمان خاتمه یافت. صفر ایرانپاک ۲ بار و رضا وطنخواه در آن مصاف سه بار دروازه السدی ها را باز کردند. نکته جالب این است که آن مسابقه در تاریخ ۲۴ اسفند انجام شد در حالی که دیدار امشب ۴۶ سال بعد در ۲۱ اسفند انجام خواهد شد.


** انتقام پس از ۴۵ سال!

این دو تیم سال ۲۰۱۸ برای دومین بار پس از ۴۵ سال باید رودرروی هم قرار می‌گرفتند! هر دو تیم در یک گروه قرار داشتند و بازی رفت هم در دوحه قطر برگزار می‌شد. مسابقه‌ای که در پایان السد ۱-۳ موفق به برتری برابر نماینده کشورمان و گرفتن انتقام شکست سال ۱۳۵۱ شد. تک گل آن دیدار پرسپولیس را سیامک نعمتی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.


** برد شانسی پرسپولیس!

مسابقه برگشت دو تیم این بار در آزادی تهران بود که شاگردان برانکو ایوانکویچ با خوش شانسی و گل به خودی مرتضی پورعلی گنجی مدافع ایرانی السد برنده زمین را ترک کردند.


** تجدید دیدار در نیمه نهایی!

هر دو تیم با صعود از گروه خود در همان فصل از لیگ قهرمانان آسیا در دور نیمه نهایی باز هم باید دو مسابقه دیگر با حساسیت بالاتر را در تهران و دوحه برگزار می‌کردند. این بار هم میزبانی دیدار رفت به قطری‌ها افتاد که علی علیپور از روی نقطه پنالتی تک گل برتری پرسپولیس را زد و تیم برانکو ۰-۱ برنده به تهران برگشت.


** حذف تلخ السد!

بازی برگشت دو تیم در ورزشگاه آزادی ۱-۱ شد. سیامک نعمتی در همان شب برای پرسپولیس گلزنی کرد و البته درخشش علیرضا بیرانوند و دفع ضربه مهار نشدنی ژاوی سند صعود این تیم به فینال رقابت‌ها و البته حذف تلخ السدی ها را امضا کرد.


** کارنامه خطرناک پرسپولیس در قطر!

در مجموع پرسپولیس تا امروز ۲۱ بار روبروی تیم‌های قطری به میدان رفته که ۱۰ برد، ۵ تساوی و ۶ باخت در کارنامه اش در این رویارویی‌ها به ثبت رسیده است. نکته جالب توجه این است که هر ۶ باخت پرسپولیس در قطر رقم خورده است. در واقع پرسپولیس از این ۲۱ بازی ۱۱ بار در خاک قطر به زمین رفته که ۵ بار برنده و ۶ بار بازنده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس