سوء مدیریت

یک سایت حامی دولت می‌گوید غیر از اصولگرایان، حتی رسانه‌های میانه‌رو و اصلاح‌طلب نیز نسبت به اظهارات اخیر جهانگیری منتقد شده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

فرارو می‌نویسد: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید «همه حرف‌هایی که علیه دولت زده می‌شود را می‌توان ظرف ۵ دقیقه جواب داد. وقتی زمان آن برسد حتماً جواب خواهیم داد. این اظهار نظر جهانگیری با واکنش‌های فراوانی در رسانه‌ها روبه‌رو شد. حتی رسانه‌های میانه‌رو و اصلاح‌طلب نیز از آن استقبال نکردند.

بیشتر بخوانید:

گوشت مردم در چنگال کیست؟

مشاور سابق نعمت‌زاده: مبارزه با دختر نعمت‌زاده، انتقام‌گیری سیاسی بود!

راغفر: سوء مدیریت دولت علت آشفتگی بازار و توزیع است

بی‌کفایتی‌های مدعیان تدبیر و امید را بیندازید گردن دولت اسبق


روزنامه جوان با طعنه به جهانگیری نوشته است «ظاهراً تصویر سوپرمنی که روزنامه حزب سازندگی در ماجرای ورود «اسحاق جهانگیری» به بازار آشفته دلار از او منتشر کرد، اثر بطئی، اما عمیق خود را گذاشته است، به طوری که ماه‌ها پس از آن سوپرمن‌سازی، جهانگیری که روزهای متمادی را در سکوت خبری گذرانده بود، با یک توئیت وارد کارزار رسانه شد و مخالفان فرضی خود را تهدید کرد که پنج دقیقه‌ای همه انتقادهای آنان را جواب می‌دهد.»


این روزنامه در ادامه نوشته است: «رؤسای دولت‌های یازدهم و دوازدهم - خالقان برجام سوخته و اقتصاد آویخته - نه در پنج دقیقه که در ۵ میلیون دقیقه هم قادر نخواهند بود حتی به یکی از این انتقادها که برجام یا اقتصاد باشد، جواب بدهند.»


روزنامه رسالت نیز در یادداشتی نوشته است «به جای شرمندگی از مردم طلبکار نباشید» و «نمک به زخم مردم نپاشید.» حرف‌هایی که علیه دولت زده می‌شود را باید با پنج دقیقه سکوت ممتد، یا پنج دقیقه سربه‌زیری و شرمندگی جواب دهید. سر را بلند نکنید، چون در آزمون مملکت‌داری نمره قبولی نگرفتید.»


اما در فضای مجازی انتقادات از جهانگیری بالاگرفته و کاربران زیادی سخنان جهانگیری را نقد کرده‌اند. کاربری که ظاهراً از هواداران اصلاح‌طلب است در این باره نوشته است: «آقای جهانگیری ماه رمضان گفتی به زودی حرف می‌زنم دوماه بعدش گفتی ناگفته‌هایی با مردم دارم الانم که میگی فلان، یا بیا بگو یا مثل اون بنده خدا که رفت بگم بگم راه ننداز. بیا ۵ دیقه حرفاتو بزن جواباتو بده بعدش برو مشکلات مردم رو حل کن، ما راضی هستیم به ۵ دیقه.»


کاربر دیگری به نام رسول معتقد است: «آقای جهانگیری فرمودن همه انتقادات را پنج دقیقه‌ای جواب می‌دهیم! عزیزدل برادر! همون مرتبه‌هایی که در تکرار، مناظره‌ها، برجام، دلار ۴۲۰۰ تومانی، انتخاب منشی دفترتون و… جواب دادین برای هفت پشتمون کافیه!
عده‌ای هم گفته‌اند ادعای جهانگیری را باید در «گینس» ثبت کرد.


کاربری به کنایه خطاب به جهانگیری نوشته است: «جناب جهانگیری حرف زدن در ظرف ۵ دقیقه آسان است، اما عمل کردن دشوار، حقیقت مسئله این است.»


کاربر دیگری به سخنان جهانگیری اینگونه واکنش نشان داده است: «کسی که می‌تواند توی چشم مردم نگاه کند وخیلی خونسرد دروغ بگوید، چرا ظرف۵ دقیقه؟ در ۵ ثانیه هم می‌تواند.» این واکنش به سخنان معاون اول رئیس‌جمهور در شرایطی صورت گرفته که شواهد و قراین نشان می‌دهد که نقش او در دولت به شدت نزول کرده است.


پس از اوج‌گیری بحران ارزی در اوایل سال جاری ناگهان در یک شب بهاری اسحاق جهانگیری در قامت سوپرمن ظاهر شد و اعلام کرد دلار تک نرخی شده و قیمت آن ۴,۲۰۰ تومان است. این تصمیم عجیب، بحران ارزی در کشور را تشدید کرد و تا همین امروز هم دولت نتوانسته آن را کنترل کند. با وجود اینکه بعدها گفته شد آن تصمیم جهانگیری نبوده بلکه تصمیم کلیت دولت بوده با این حال دلار ۴,۲۰۰ تومان به عنوان دلار «جهانگیری» مشهور شد. برخی کارشناسان سیاسی معتقدند دلار ۴۲۰۰ تومانی، پوست خربزه‌ای زیر پای جهانگیری بود و تمام امیدها برای موفقیت او در انتخابات سال ۱۴۰۰ را از بین برده است. پس از ماجرای دلار، روند نزولی موقعیت جهانگیری ادامه یافت و او حالا یک چهره نه چندان موثر در دولت است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    8 0
    از بس که همه ی مسوولین این مملکت پررو و وقیح تشریف دارند.
  • سید IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    6 0
    حداکثر شایستگی اش در حد دهیار روستای اسفندقه جیرفت بوده است که با استفاده از موقعیت قدرت فناء الاستخری به مقامات رسیده است اما نحوه اداره امور توسط وی به همان شکل اداره دهداری است! به فرمایش حضرت علی کارهای بزرگ را نباید به کسان کوچک واگذار کرد!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس