کد خبر 943261
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
بوئینگ 707 باری در حوالی کرج در انتهای باند وارد منطقه مسکونی شد. در این حادثه همه سرنشینان به جز مهندس پرواز جان سپردند.

یک سایت دولتی نوشت بوئینگ‌هایی که قرار بود مردم ایران در پسابرجام سوارشان شوند، یکی یکی سقوط می‌کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

برخی روزنامه‌های بزک‌کننده برجام، طی چند ماهه پس از اجرای آن مدعی بودند قرار است آمریکا و فرانسه بالغ بر ۲۰۰ فروند هواپیمای بوئینگ و ایرباس به ایران بفروشند. اما هم آمریکا و هم فرانسه زیر تعهدات خود زدند.

بیشتر بخوانید:

هواپیمای اتیوپی با ۱۵۷ سرنشین سقوط کرد

تصویری جالب و دلخراش از بقایای بوئینگ ۷۳۷مکس


اکنون سایت خبر آن‌لاین همزمان با سقوط یک بوئینگ در اتیوپی و در گزارشی با عنوان «سقوط بوئینگ‌هایی که قرار بود مردم ایران سوارشان شوند»، می‌نویسد: هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس از فرودگاه آدیس‌آبابا، دقایقی پس از برخاستن دچار سانحه شد و ۱۵۷ خدمه و سرنشین آن کشته شدند.


همچنین هفتم آبان امسال نیز همین نوع هواپیما متعلق به خطوط هوایی Lion Air اندونزی دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه جاکارتا در اندونزی دچار سانحه شد و ۱۸۹ نفر خدمه و سرنشین آن کشته شدند.


چند روز پیش بازماندگان قربانیان این حادثه از بوئینگ به‌طور رسمی شکایت کردند. مقصر اصلی حادثه به گفته کارشناسان در داستان اندونزی، خرابی سیستم موسوم به Anti-stall Flight-control system بوده است. این سیستم کنترل پرواز اجازه قفل شدن ناگهانی موتور اصلی هواپیما را نمی‌دهد و بنابراین جلوی قفل شدن ناگهانی موتور را می‌گیرد. اما بدعمل کردن این سیستم باعث سقوط ناگهانی بوئینگ ۷۳۷ مکس در دریای جاوه شد. روز یکشنبه نیز هواپیمای مشابه دقایقی پس از پرواز از آدیس‌آبابا درحالی‌که فقط ۴ ماه از عمر بوئینگ گذشته بود، سقوط کرده و باعث کشته شدن ۱۵۷ خدمه و سرنشین آن شد.


هرچند باید منتظر خوانده شدن جعبه سیاه هواپیما باشیم، اما ظاهراً این دو بوئینگ به دلایلی مشابه دچار نقص فنی ذاتی شده و سقوط کرده‌اند.


از سوی دیگر ایران در سال‌های ۲۰۱۶ (ایران ایر) و ۲۰۱۷ (شرکت آسمان) مجموعاً ۸۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس خریداری کرد که ترامپ پس از روی کارآمدن، مانع از تحویل آن‌ها به ایران شد.


به هر حال اکنون با مشاهده نقص فنی در این مدل از بوئینگ، قطعاً سهام این شرکت در بازارهای بورس کاهش خواهد یافت و منهای کاری که ترامپ در ندادن هواپیماها به ایران کرد، باید گفت در گرفتن این نوع هواپیما باید احتیاط‌های فنی لازم را انجام داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    3 11
    جالبه که همین دلواپسان دلواپس قرارداد با ایرباس و بویینگ بودن و میگفتن قراره این قرارداد اقتصاد قرانسه رو نجات بده اما حالا که قرارداد منتفیه میگن چرا فرانسه زده زیر قرارداد؟!!
    • سید NL ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
      16 5
      دلواپس حماقت خاطرجمعان نادان بودیم که با این وعده ها کشور را به اروپایی ها بفروشند که همین طور هم شد!!
  • محسن IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    2 17
    کیهان هم دگ خودشو خفه کرد با برجام وخاشقچی
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    15 1
    کلا بویینگ هواپیمای مطمئنی نیست در ایران هم حوادث زیادی داشته اما ایرباس در ایران تقریبا بدون حادثه بوده یکبار که آمریکایی ها زدن و بار دیگر تصادف جزئی بال روی زمین بوده .
  • مصطفی IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    7 2
    چیزی که تو ایران ارزونه و همه مسولین روش حساب می کنند جون مردمه
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    0 16
    کیهان توخودت رو ناراحت نکن !مردم انقدرررر بدبختی دارن که هواپیما سقوط کنه در ایران خدایی نکرده خم به آبروشون نمیارن و این سختی دل و افکار شلوغ و درهم برهم همه از لطف روحانیه.از هرچی اسم روحاانیه حالم بهم می خوره به قرآن.
  • فرهاد IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    8 5
    مشرق جان من موندم که چطور میشه پرایدی که سالانه هزاران هموطن عزیز را به خاک میفرسته سهامش ، قیمتش روز به روز بجای کاهش افزایش پیدا میکنه
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    3 4
    حرفهای کیهان همیشه بوی گند می ده. اون بویینگ اصلا نمی تونست توی فرودگاه پیام بشینه. یک کاسه ای زیر نیم کاسه بود. معلوم نبود مشغول چکار بودند سقوط کردند
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    5 0
    ای کاش می آمد و قماش اسلاحتلب سوارش شده و به درک نایل می شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس