کد خبر 943046
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
کره ماه

آژانس فضایی ژاپن(ژاکسا) قصد دارد در پروژه ساخت جدیدترین ماه‌نورد خود از شرکت خودروسازی تویوتا کمک بگیرد.

به گزارش مشرق، شرکت خودروسازی تویوتا با آژانس فضایی ژاپن(JAXA) همکاری می‌کند تا یک کاوشگر سطح ماه بسازند.سخنگوی آژانس اکتشافات هوافضایی ژاپن گفت: ما قصد داریم با تویوتا در مأموریت اکتشافی آینده مان در کره ماه همکاری کنیم.جزئیات بیشتری در مورد این همکاری هفته آینده در یک نشست در توکیو منتشر خواهد شد.

به نظر می‌رسد ژاکسا دنباله‌رو ناسا در کار با شرکای تجاری برای دستیابی به اهداف بلند پروازانه اکتشافی است. طبق اعلام وب‌سایت ژاکسا، مأموریت برنامه‌ریزی شده قمری این آژانس که ممکن است "LUNAR-A" نام‌گذاری شود به طور مستقیم به بررسی درون ماه می‌پردازد و می‌تواند اطلاعات زیادی را درباره مبدا و تکامل این قمر ارائه دهد.این مأموریت بدون سرنشین بر سطح ماه فرود خواهد آمد. ژاکسا می‌گوید این مأموریت دو هدف دارد و هدف اول آن به دست آوردن اطلاعات مربوط به هسته غنی از آهن ماه است.

این کاوشگر این اطلاعات را با استفاده از لرزه‌سنج بر ماه‌لرزه‌ها(زلزله‌های سطح ماه) نظارت می‌کند.دومین هدف این مأموریت نیز اندازه‌گیری شار حرارت گدازه‌ها با استفاده از اندازه‌گیرهای جریان گرما است.این داده‌ها دانشمندان را در مورد فراوانی عناصر رادیواکتیو گرمازا در داخل ماه مطلع می‌کند.زمان پرتاب این کاوشگر مشخص نیست، اما احتمالاً سوار بر موشک "ژاپن-V" راهی فضا خواهد شد و شش ماه بعد از پرتاب نیز به ماه خواهد رسید.بر اساس اطلاعات ثبت شده در وب‌سایت ژاکسا این فضاپیما دو مته را در سطح ماه فرو می‌کند و ۱ تا ۳ متر حفر می‌کند.

بیشتر بخوانیم:

ایران به دانش فنی ساخت رادیوتلسکوپ دست یافت

شرکت خودروسازی تویوتا با آژانس فضایی ژاپن(JAXA) همکاری می‌کند تا یک کاوشگر سطح ماه بسازند.سخنگوی آژانس اکتشافات هوافضایی ژاپن گفت: ما قصد داریم با تویوتا در مأموریت اکتشافی آینده مان در کره ماه همکاری کنیم.جزئیات بیشتری در مورد این همکاری هفته آینده در یک نشست در توکیو منتشر خواهد شد.

به نظر می‌رسد ژاکسا دنباله‌رو ناسا در کار با شرکای تجاری برای دستیابی به اهداف بلند پروازانه اکتشافی است. طبق اعلام وب‌سایت ژاکسا، مأموریت برنامه‌ریزی شده قمری این آژانس که ممکن است "LUNAR-A" نام‌گذاری شود به طور مستقیم به بررسی درون ماه می‌پردازد و می‌تواند اطلاعات زیادی را درباره مبدا و تکامل این قمر ارائه دهد.

این مأموریت بدون سرنشین بر سطح ماه فرود خواهد آمد. ژاکسا می‌گوید این مأموریت دو هدف دارد و هدف اول آن به دست آوردن اطلاعات مربوط به هسته غنی از آهن ماه است.این کاوشگر این اطلاعات را با استفاده از لرزه‌سنج بر ماه‌لرزه‌ها (زلزله‌های سطح ماه) نظارت می‌کند.

دومین هدف این مأموریت نیز اندازه‌گیری شار حرارت گدازه‌ها با استفاده از اندازه‌گیرهای جریان گرما است.این داده‌ها دانشمندان را در مورد فراوانی عناصر رادیواکتیو گرمازا در داخل ماه مطلع می‌کند.زمان پرتاب این کاوشگر مشخص نیست، اما احتمالاً سوار بر موشک "ژاپن-V" راهی فضا خواهد شد و شش ماه بعد از پرتاب نیز به ماه خواهد رسید.بر اساس اطلاعات ثبت شده در وب‌سایت ژاکسا این فضاپیما دو مته را در سطح ماه فرو می‌کند و ۱ تا ۳ متر حفر می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    1 0
    درست مثل ایران خوردو و سایپا، جهت توجه آشغالی به نام مطقی.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    2 0
    سایپا و ایرانخودرو برای ایران فرقون میسازد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس