جهانگیری نمایه

دولتی‌ها با همان عقلی که جهانگیری صحبت می‌کند، قیمت گوشت را به ۱۲۰ هزار تومان و قیمت دلار را به ۲۰ هزار تومان رساندند.

سرویس سیاست مشرق - در لا به لای روزنامه‌های سال‌های گذشته، وعده‌ها و ادبیات جالبی از سوی دولتی‌ها واصلاح‌طلبان به کار گرفته شده است که مشرق روز به روز آن‌ها را بررسی و بازنشر خواهد کرد.

*******

روزنامه ایران؛ ۱۸/۱۲/۹۴

روحانی: ارزش پول ملی و ثبات و آرامش را در بازار حفظ کردیم

رئیس جمهوری در ابتدای سخنان خود در اجتماع بزرگ مردم استان یزد، با بیان اینکه دولت یازدهم ارزش پول ملی، ثبات بازار ملی و روند کاهنده تورم را باوجود کاهش شدید و کم‌سابقه درآمدهای نفتی حفظ کرده است، اطمینان داد که سال ۹۵، سال شکوفایی و رونق اقتصادی ایران خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی با بیان اینکه در سال ۹۴ به دلیل رکود جهانی و کاهش کم سابقه بهای نفت، همه کشورهای صادرکننده نفت و از جمله ایران با مشکل مواجه شدند، گفت: "البته دولت یازدهم با تدبیر، اثرات این کاهش درآمدها را مهار و به حداقل رساند و در همین دوره موفق شد ارزش پول ملی، روند کاهنده تورم و ثبات و آرامش را در بازار حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: درست است که مردم مشکلات فراوانی دارند و جوانان برای اشتغال نیازمند رونق اقتصادی هستند، اما به آنانی که انصاف را در روزهای انتخابات با بوق‌هایی که در دست داشتند فراموش کردند، می‌گویم که در دوران وفور درآمد نفتی در سال ۹۰ که به رقم ۱۲۰ میلیارد دلاری رسید، متأسفانه هیچ‌گونه اشتغال (خالص) برای جوانان ایجاد نکردند. روحانی با اشاره به تلاش‌های دولت یازدهم برای ایجاد اشتغال گفت: با وجود همه مشکلات، به شما مردم ایران قول می‌دهم که سال ۹۵ سال رونق اقتصادی ایران خواهد بود. رئیس شورای اقتصاد تصریح کرد: ما در سایه وحدت و برادری، گام به گام در مسیر جذب سرمایه داخلی و خارجی، رونق اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر برای جوانان ایرانی پیش خواهیم رفت."

اگرچه روحانی مدعی بود که ارزش پول ملی را حفظ کرده است، اما اقتصادی برجامی با بیرون رفتن ترامپ انچنان ترکید که دولت هنوز نمی‌داند که از کجا و چگونه و چه کسی باعث شد ارزش پول ملی آنچنان افت کند که عصر روحانی در زبان همه مردم ایران جا بیفتد، عصر که مردم ایران برای مواد اولیه و مایحتاج اساسی‌اش، در صف‌های طولانی روزگار گذراند.

روزنامه ایران؛ ۱۸/۱۲/۹۵

** روحانی: آثار برجام این است که برای تبادل پولی و مالی مجبور نیستیم فقط از صراف استفاده کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی شامگاه سه‌شنبه در آیین شصت و چهارمین سالگرد تشکیل کانون وکلای دادگستری گفت: "در برجام یکی از حقوقی که به ملت بازگشت، حق ملت در تولید نفت و صادرات نفت بود.

رئیس جمهوری افزود: بعضی می‌گویند آثار برجام را ما ببینیم؛ آثار برجام این است که امروز در تولید و صادرات نفت و در خرید اجناس بین کشورهای مختلف آزادیم. آثار برجام این است که برای تبادل پولی و مالی مجبور نیستیم فقط از صراف استفاده کنیم که برخی از موارد هم اطمینان نبود و کالا یا خدمات یا اموال از دست صاحبان آنها می‌رفت.

امروز از طریق بانکی می‌توانیم در تبادل پولی و مالی استفاده کنیم. امروز در صادرات پتروشیمی و صادرات و واردات فلزات گرانبها، کشتیرانی و حمل و نقل آزاد هستیم. وی با بیان اینکه نمی‌خواهم الان ارقام و آمار مربوط به برجام را بگویم، افزود: می‌خواهم بگویم این‌ها حق ملت ایران بود و حق را حقوقدان می‌تواند باز ستاند."

در دوره روحانی و به برکت برجام و به واسطه درز اطلاعات مالی جمهوری اسلامی ایران، دیگر همان شانس صرافی را هم نداریم و آمریکا با دسترسی به شبکه صراف‌ها در امارات، ضربه سختی به این شبکه زد و معلوم نیست روحانی در حال حاضر چه پاسخی برای این وضعیت بغرنج اقتصادی دارد.

روزنامه شرق؛ ۱۸/۱۲/۹۵

** روحانی: امروز دست ما باز است که نفت را به هر کشور خریدار بفروشیم

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ما امروز بیش از دو برابر سال گذشته نفت تولید و صادر می‌کنیم و این حق ملت ایران بوده است، افزود: "این سهم نفت، حق ملت ایران بود و دیگران حق ما را در سایه تحریم ظالمانه در واقع غصب کرده بودند.

امروز این حق به ملت ایران برگشته است و من از دیپلماسی نفتی‌مان تشکر می‌کنم که در اوپک از حق ایران به‌خوبی دفاع شد.

او گفت: ما ناچار بودیم نفت‌مان را به کشورهای خاصی به‌دلیل تحریم و با سهمیه خاصی بفروشیم، امروز دست ما باز است که نفت را به هر کشور خریدار بفروشیم. پول نفت را مجبور بودیم با شرایط خاصی دریافت کنیم، امروز مجبور نیستیم نفت‌مان را با ارز خاصی بفروشیم.

این حق ملت ایران است و این حق ملت ایران تصاحب شده است. ما در دوران تحریم نمی‌توانستیم در انتخاب آنچه می‌خواهیم در خرید اجناس، کالاها و خدمات بین کشورهای مختلف انتخاب کنیم و مجبور بودیم از کشورهای خاصی و معدودی خریداری کنیم. آن‌وقت دارویی که استفاده می‌شد، تجهیزات پزشکی و حتی مواد غذایی در حد استاندارد بالا نبود".

روزنامه ایران؛ ۱۸/۱۲/۹۵

** جهانگیری: دولت با عقل توانست ثبات اقتصادی را رقم بزند

معاون اول رئیس جمهور گفت: "دولت یازدهم موفق شد از طریق بازگرداندن عقلانیت و علم به سیاست گذاری، کشور را از بحران خارج کند و ثبات و رونق اقتصادی برای کشور رقم بزند و امروز در پرتو اقتصاد مقاومتی دیگر اثری از رشد منفی اقتصادی در ایران دیده نمی‌شود و ثبات واقعی به اقتصاد برگشته و تورم لجام گسیخته از کشور رخت بر بسته است.
وی با اشاره به رشد اقتصادی ۸.۹ درصد در ۳ ماهه سوم و رشد ۷.۲ درصد در ۹ ماهه سال‌جاری، گفت: رشد اقتصادی ۳ ماهه سوم بدون احتساب بخش نفت حدود ۶ درصد و رشد اقتصادی ۹ ماهه بدون احتساب بخش نفت ۵ درصد است و پیشرفت‌های خوبی در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی کشور به وقوع پیوسته است

جهانگیری با تأکید بر اینکه دولت در مقابله با فقر، فساد و تبعیض و استقرار عدالت گام‌های بلندی برداشته است، افزود: از سال ۸۶ تا ۹۲ رفاه و درآمد مردم روند کاهشی داشت و ما باید برای جبران آن، سیاست‌های جدی در دستور کار قرار می‌دادیم."

معلوم نیست جهانگیری دقیقاً از کدام عقل صحبت می‌کند و با کدام عقل سلیمی، جهانگیری دلار ۴۲۰۰ را به عنوان ارز مرجع اعلام کرد و همین قیمت گذاری، باعث ایجاد فسادها و رانت‌ها بزرگی شد که هیچکس در دولت شجاعت قبول آن را ندارد و هنوز هم معلوم نیست چه کسی به جهانگیری چنین پیشنهادی داد.

علی الظاهر دولتی‌ها با همان عقلی که جهانگیری صحبت می‌کند، قیمت گوشت را به ۱۲۰ هزار تومان و قیمت دلار را به ۱۵ هزار تومان رساندند.

جهانگیری در آذر ۹۷ یکی از مهمترین اولویت‌های دولت را بازگرداندن ثبات اقتصادی به کشور دانست و عنوان کرد: آمریکایی‌ها با جو روانی و رسانه‌ای و تبلیغات، سبب وارد شدن شوک اقتصادی به کشور شدند که البته این موضوع کوتاه‌مدت بود و ما می‌توانیم به سرعت آن را جبران کنیم و ثبات را به اقتصاد کشور برگردانیم.

وی با بیان اینکه باید تورم و نرخ دلار با ثبات و برای فعالان اقتصادی قابل پیش بینی باشد تصریح کرد: مدیران کشور مدیرانی توانمند و کارآزموده هستند و پیش بینی ما این است که به سمت ثبات اقتصادی در حرکت هستیم.

اظهارات جهانگیری درباره ثبات اقتصادی در دولت روحانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • قریشی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    پس بر اساس فرمایشات جناب جهانگیری یا باید در ثبات اقتصادی مشکوک شد یا در عقل دولت ! ما که ثباتی در اقتصاد ندیدیم ... علی برکت الله !
    • جوجو IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
      8 50
      عجب کامنتی بود
  • محمد US ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    جهانگیری حالمون از خودت و حرفات بهم میخوره.
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    عقل این دولت؟ رئیسش ؟ یا معاون اولش؟
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    جهان بینی افساد طلبان پر است از ریا کاری و دروغ
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    جهانگیری ...خجالت خوب چیزی است
  • اصلاحات تنها راه نجات NL ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    بوسه بايد زد بر دستان پاك اين مرد شريف ، به مولا قسم قاليباف رأي مي آورد الان دلار رو 20 تومن بود و داشتيم همون دلاره رو هم از سرباز امريكايي ميخريديم ، خدايا شكرت كه بهمون رحم كردي .
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
      از رو بری . کل اقتصاد منهدم شده و فروپاشیده فعلی نتیجه رقص و آوازهای امثال جناب آلو در بهار 96 میباشد . پدری از اقتصاد ایران درآوردین که تو تاریخ خودش ندیده بود . کاری نکن بگم کورش خمیر از تو قبر بیاد بیرون بخوردت
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    دولت کهنسالان سیاست زده مرفه بی درد استاد وعده و شعار توخالی و توهین به منتقدان و رکورد دار شاخصهای بد اقتصادی از جمله تورم
  • رضا IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    خدا نگذره از کسانی که به اینها رای دادند...
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    کناربروید تاانسانهای پاکدست ودرست خودش برگردانند.!!ا
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    بابت مطالبی که یادآوری میکنید سپاسگزارم .
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    حتما گوشت کیلو ۱۲۰هزار تومان نایاب از ثبات اقتصادی .
  • رضا TR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    7 127
    تمام دولتمردان بیسواد و با اینکه همه ادعا دارند،اما تحربه اجرایی ندارند،و ملت را به چاه انداخته اند و رئیس جمهور منت سر مردم هم میگذارد که همین هم اگر تدبیر ما نبود الان نابود شده بودید،پس خدا را شکر کنید ته چاه زنده هستید
  • ناشناس IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    6 152
    هر کاری کردید ازروی عمد یا غیر عمد نتیجه تفکر لیبرالیسم نهفته دروجود بیوجود خودتان هست شما اینکاره نیستید
  • AE ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    7 172
    جهانگیری هیس .
  • نبی IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    6 136
    آخه دولتمردان مگه مجبورید حرف میزنید!
  • میرک IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    8 125
    مردم رابیچارکردیدامیدوارم خداوندمتعالی قصاص مردم راازفرزندانتان جبران کند ودرروزقیامت از خودتان انشاءا...
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    8 181
    هنوز امریکائیا درمورد تروریست یه تعریف جامعی ارائه ندادن. ازاقای جهانگیری سئالم اینه که ثبات اقتصادی ازنظرشما چه تعریفی داره. یعنی اگه گوشت کیلوئی یکملیارد تومن وارزش پول ملی بیک هزارم سقوط کنه ودلار به 70000 تومن برسه .پس ببهترین ثبات اقتصادی درتاریخ بشریت البته باعقل دولت رسیده ایم. بنظرم منظور شریفتون ازثبات اقتصادی باید این باشه.علی برکت ا............
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    8 170
    کاش میگفت با کدوم عقل مدیریت کردن که انقدر توپ مملکت ترکید?بخدا مردم گناه دارن.اینقدر با کمال پر رویی از کارای نکرده حرف نزنی.از خودتون دفاع نکنید.گند کارتون رو توجیه نکنید.این دولت مشکلات مردم رو ۱۰۰۰ برابر ۶ سال پیش کرده.
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    8 158
    برای شکابت از این دارودسته که این همه خسارت به مردم و کشور زده اند شعبی در قوه قضاییه سراسر کشور ایجاد تا مردم بسهولت طرح دعوی نمایند...
  • علی IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    9 149
    من شک دارم در این دولت اصلا عقل وجود داشته باشه
  • افشین IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    8 146
    شما لااقل برید از سیاست این مملکت گم شوید تا حداقل شاید کس دیگری بتواند برای مردم کاری کند . دولتی که مملکت را به گند کشید با وعده های دروغ و سراب
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    2 63
    جناب جهانگیری ....
  • سید عباس موسوی SG ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    7 119
    خیلی بی حیا هستن به قول بعضیها از خلقت آدم تاقبل از این این دولت قیمت گوشت به 45 تون رسید ....در این دولت قیمت همه چی رفته تا ارش ..از کدام عقل حرف میزنند از عقل قارونیشان !!!
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    5 109
    با عقل ثبات اقتصادی ایجاد کردید؟؟!!!!! معلومه عقل تان هم مثل جسم ناقصتان است.
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    5 138
    بابا انقدر به این گیر ندین. این مجبور بوده. خودش روزی اعتراف میکنه که چی شد که نامزد شد و چرا این حرف هارو زد... خودش هم الان این فیلم رو ببینه از من و شما بیشتر میخنده.
  • CA ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    63 4
    احمدی نژاد هم پاکدست بود ولی این دولت پاکدست تره!!!!
  • یاسر IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    4 165
    یکی به این آقای جهانگیری بفرماید کجای کارشون باعقل انحام شده معاون اینقدر بی عقل تواین مملکت پیدامیشه
  • رسول غفاری IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    4 115
    بنظر بنده آقای جهانگیری یا معنی ثبات یا اقتصاد یا ترکیب ثبات اقتصادی را نمیدانند و یا ثبات اقتصادی از نظر ایشون یعنی وضعیت سخت و نا پایدار اقتصادی حاکم بر جامعه، فقط در این صورت گفته ایشون درست و قابل قبول است. البته گفتن کلمه های زیبا و درشت در همه جا حق همه است ولی پذیرفتنش وظیفه مردم نیست.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    5 229
    دروغ و عوام فریبی در این دولت تدبیر وامید به نهایت خودش رسیده باید فکری کرد .......
  • ناشناس IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    3 104
    دارن میگن..هیس ..نگید گوشت گرمی 1100 تومان .. پنیرو شیر ، ... قطره ای شده و..... هزار خط بعد هیس
  • نبی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    3 105
    ثبات اقتصادی یا ثبات رانت !
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    3 101
    تنها چیزی که دولت نداره عقل است در پورد داشته هاتون حرف بزنید لطفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس