کد خبر 942816
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
تیم ملی آلمان

یواخیم لو، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان احساس را کنار گذاشت و تصمیمی دشوار گرفت تا نسل جدید فوتبال آلمان شکل بگیرد.

به گزارش مشرق، یواخیم لو چند روز پیش رسماً اعلام کرد توماس مولر، متس هوملس و ژروم بواتنگ ۳ مهره باتجربه مانشافت دیگر در برنامه‌های او جایی ندارند و از اردوی بعدی به تیم ملی آلمان دعوت نخواهند شد. به این ترتیب یوگی احساس را کنار گذاشت و تصمیمی دشوار گرفت تا نسل جدید فوتبال آلمان شکل بگیرد. حالا در حالی که حدود ۴ سال و ۸ ماه از قهرمانی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ می‌گذرد کمتر نشانی از این نسل قهرمان در ترکیب مانشافت مشاهده خواهیم کرد و این تیم از انتخابی یورو ۲۰۲۰ به طور کامل متحول خواهد شد. سرنوشت ۲۳ قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ بعد از این جام را مرور خواهیم کرد.

 

۱. مانوئل نویر
بهترین دروازه‌بان جام جهانی ۲۰۱۴ بعد از مصدومیت سخت پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ به شرایط خوب برنگشته، اما یوگی هنوز به او اطمینان دارد و همچنان نویر را دعوت خواهد کرد. با این حال دیگر اصراری هم ندارد به نویر بازی دهد و در آخرین مصاحبه‌اش گفت احتمال دارد مارک‌آندره تراشتگن در انتخابی یورو ۲۰۲۰ فیکس باشد.
۲. کوین گروس‌کرویتس
وینگر پرحاشیه سابق دورتموند حالا کجاست؟ او پس از جام جهانی ۲۰۱۴ دیگر به تیم ملی آلمان دعوت نشد و در این سال‌ها آن‌قدر افت کرده که کارش به بازی کردن در دسته سوم آلمان رسیده است. گروس‌کرویتس که فقط ۶ بازی ملی داشت حالا عضو تیم اوردینگن است و در ۳۰ سالگی سقوط آزاد عجیبی داشته.
۳. ماتیاس گینتر
در ۲۰ سالگی به جام جهانی ۲۰۱۴ رفت. آن زمان تازه به تیم ملی آلمان دعوت می‌شد و بعد از آن مدتی به دلیل مصدومیت و افت، لو او را در لیست خودش قرار نداد، اما جدایی از دورتموند و حضور در مونشن‌گلادباخ گینتر را احیا کرده و حالا می‌تواند یکی از مهره‌های خوب مانشافت و شاید جانشین هوملس باشد.
۴. بندیکت هوودس
هوودس در جام جهانی ۲۰۱۴ ضعف و کمبود آلمان در سمت راست خط دفاعی را پوشش داد. بندیکت که در تمامی دقایق جام جهانی بازی کرده بود، در فینال جام هم عملکرد خوبی داشت و یک ضربه سر هم به تیر دروازه آرژانتین زد. با این حال بعد از یورو ۲۰۱۶ از برنامه‌های لو خارج شد و دیگر بعید است به تیم ملی دعوت شود.
۵. متس هوملس
یکی از بی‌رحمانه‌ترین تصمیم‌های لو، کنار گذاشتن متس هوملس بود؛ مدافعی که از ارکان قهرمان آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ به شمار می‌رفت. با این حال مدافعی که استیل بازی‌ای شبیه فرانتس بکن‌باوئر دارد دیگر برای مانشافت کارایی نداشته و لو تصمیم گرفت قید استفاده از یکی از بهترین بازیکن‌های جام جهانی ۲۰۱۴ را بزند.
۶. سامی خدیرا
در یک سال اخیر زیاد مصدوم شده و کیفیتی که در ترکیب یوونتوس داشته را در تیم ملی آلمان از او ندیدیم. سامی هم که یکی از بهترین‌های جام جهانی ۲۰۱۴ بود در جام جهانی ۲۰۱۸ ضعیف ظاهر شد و به‌تدریج یوگی او را از برنامه‌هایش خارج کرد. البته هنوز نام او بین ستاره‌هایی که دعوت نخواهند شد نیامده ولی بعید است لو دیگر از او در ترکیب تیم استفاده کند.
۷. باستین شواین‌اشتایگر
بی‌شک یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال آلمان به شمار می‌رود. لحظاتی که با سختکوشی در فینال جام جهانی با وجود مصدومیت برای پیروز شدن مانشافت تلاش می‌کرد در ذهن همه مانده. بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ کاپیتان شد، اما حضور در منچستریونایتد او را از شرایط آرمانی دور کرد. بعد از یورو ۲۰۱۶ تصمیم به خداحافظی گرفت و در دیدار دوستانه برابر فنلاند اشک‌ریزان با فوتبال ملی وداع کرد.
۸. مسعود اوزیل
پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ این هافبک ترک‌تبار تیم ملی آلمان با حضور کنار اردوغان حاشیه‌ساز شد. این حواشی بعد از ناکامی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۸ شدت گرفت و اوزیل در بیانیه‌ای به فدراسیون فوتبال آلمان اتهام نژادپرستی زد. در هر صورت اوزیل تقریباً یک دهه خاطره‌انگیز در ترکیب آلمان داشت و از بهترین‌ها بود. او هم بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ خودش کنار رفت.
۹. آندره شورله
نه خداحافظی کرده و نه فعلاً قصد آن را دارد. ذخیره طلایی جام جهانی ۲۰۱۴ وقتی به دورتموند پیوست زیاد مصدوم شد و حالا به صورت قرضی در تیم قعرجدولی لیگ برتر یعنی فولام توپ می‌زند. شرایطش آن‌قدر ایده‌آل نیست که یوگی دوباره او را دعوت کند. از یورو ۲۰۱۶ به بعد به گلساز فینال جام جهانی ۲۰۱۴ دیگر جایی در تفکرات لو نداشته است.
۱۰. لوکاس پودولسکی
مثل باستین شواین‌اشتایگر، پولدی هم بعد از یورو ۲۰۱۶ خداحافظی‌اش را اعلام کرد. خداحافظی باشکوهی هم داشت و در بازی آخرش برابر انگلیس یک گل زیبا زد. پودولسکی که ۱۳۰ بازی ملی در پرونده دارد، پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ از برنامه‌های لو خارج شده بود و بیشتر به عنوان یار تعویضی دقایق اندکی مورد استفاده قرار می‌گرفت.
۱۱. میروسلاو کلوزه
خداحافظی باشکوه پس از شکستن رکورد بهترین گلزن تاریخ جام جهانی با ۱۶ گل و بالا بردن جام زرین. میروسلاو کلوزه دوست‌داشتنی که بعد از خداحافظی‌اش هنوز مانشافت گلزنی به خوبی او پیدا نکرده یکی از بازیکنان قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ است که کلاً از فوتبال هم خداحافظی کرده. او با ۷۱ گل برترین گلزن تاریخ مانشافت هم به شمار می‌رود.
۱۲. ران روبرت زیلر
درخشش در هانوفر باعث شد یواخیم لو او را به عنوان گلر ذخیره با تیم ملی آلمان به برزیل ببرد. او در یورو ۲۰۱۲ هم حضور داشت. با این حال تعدد دروازه‌بان خوب در آلمان باعث شد زیلر که در لستر نیمکت‌نشین شده بود دیگر به تیم ملی کشورش دعوت نشود.
۱۳. توماس مولر
کنار گذاشته شدن او توسط یواخیم لو هم غیرمنتظره بود. توماس مولر در بایرن افت کرده بود و با این حال به جام جهانی ۲۰۱۸ رفت چراکه در دوره‌های قبلی عملکرد بسیار خوبی داشت. جوان‌ترین آقای گل تاریخ جام جهانی دیگر گره‌گشای کارِ لو نبود و به همین دلیل یوگی قید تجربه‌اش را زد و به کارش در مانشافت پایان داد. مولر دقیقاً ۱۰۰ بازی با پیراهن آلمان انجام داد.
۱۴. یولیان دراکسلر
یکی از جوان‌های نیمکت‌نشین در جام جهانی ۲۰۱۴ که افتخار بالا بردن جام را پیدا کرد. او به تدریج به ترکیب مانشافت رسید و هنوز مهره‌ای ارزشمند به شمار می‌رود. یواخیم لو هنوز روی کاپیتان آلمان در جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ حساب می‌کند چراکه با وجود تجربه بالا فقط ۲۵ سال سن دارد.
۱۵. اریک دورم
این مدافع جوان هم با مصدومیت‌هایش نه در رده باشگاهی دیگر توانست جایگاهی در ترکیب دورتموند برای خودش دست و پا کند و نه دیگر به تیم ملی آلمان دعوت شد. دورم که حالا در هادرسفیلد بازی می‌کند با ۲۶ سال سن هنوز شانس دارد لو را برای بازگشت به لیست مانشافت ترغیب کند، اما کار سختی دارد.
۱۶. فیلیپ لام
خداحافظی کاپیتان آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ هم غافلگیرکننده بود. با اینکه در اوج فوتبال بازی می‌کرد و هنوز می‌توانست با کیفیت بالایش به مانشافت کمک کند تصمیم گرفت با قهرمانی کنار برود. تصمیمی هوشمندانه که فیلیپ لام را در تیم ملی آلمان جاودانه کرد. لام که ۱۱۳ بازی ملی داشت سال ۲۰۱۷ به طور کلی فوتبال را کنار گذاشت.
۱۷. پر مرتساکر
مدافع میانی ژرمن‌ها هم مثل لام در اوج کنار رفت. مرته‌ساکر تصمیم گرفت آخرین تصویرش در تیم ملی آلمان با جام جهانی باشد. او سال گذشته بعد از مصدومیت‌های پرتعداد فوتبال را هم کنار گذاشت تا به کار در آخرین باشگاهش آرسنال مشغول شود. مرته‌ساکر که حالا مربی آکادمی توپچی‌هاست هم در باشگاه صدتایی‌ها حضور دارد و ۱۰۴ مرتبه با پیراهن مانشافت بازی کرده.
۱۸. تونی کروس
هافبک باهوش رئال مادرید چند سال پرافتخار در اروپا را با کهکشانی‌ها سپری کرده در جام جهانی ۲۰۱۴ هم یکی از بهترین‌ها بود. نمایش او برابر برزیل و ۲ مرتبه گلزنی در ۲ دقیقه همیشه در ذهن آلمانی‌ها باقی می‌ماند. کروس همچنان مورد اعتماد لو است و در صورت نیمکت‌نشینی نویر می‌تواند بازوبند کاپیتانی مانشافت را هم بر بازو ببندد.
۱۹. ماریو گوتسه
زننده گل قهرمانی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ همچنان در تلاش برای بازگشت به ترکیب مانشافت است. او در یورو ۲۰۱۶ هم حضور داشت، اما مصدومیت‌های عجیب و طولانی باعث شد یوگی هم چندان رویش حساب باز نکند. البته این روز‌ها دورتموند شرایط خوبی دارد و گوتسه هم مهره ثابت خط حمله است که باعث می‌شود شانس زیادی برای دوباره دعوت شدن داشته باشد. فراموش نکنید ماریو فقط ۲۶ سال سن دارد.
۲۰. ژروم بواتنگ
یکی از سه بازیکنی که اخیراً از برنامه‌های یوگی بیرون مانده است. بواتنگ هم در جام جهانی ۲۰۱۸ عملکردی ضعیف و پرانتقاد داشت که مشخص بود به‌تدریج کارش برای بازی کردن در تیم ملی آلمان را سخت خواهد کرد. مدافع بایرن مونیخ در ۷۶ بازی ملی یک گل زد و مثل مولر پیش از جام جهانی ۲۰۱۰ کارش را در ترکیب مانشافت شروع کرده بود.
۲۱. شکودران مصطافی
دعوت از او به تیم ملی آلمان برای جام جهانی ۲۰۱۸ غیرقابل پیش‌بینی بود. پیشرفت مصطافی در آن مقطع باعث شد لو حتی در جام جهانی در برخی بازی‌ها از او در ترکیب تیم استفاده کند. البته مدافع آرسنال بعد از یورو ۲۰۱۶ دیگر عملکرد خوبی نداشته و آخرین حضورش در تیم ملی آلمان به جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ برمی‌گردد. در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور داشت و حالا هم دعوت نمی‌شود.
۲۲. رومن وایدن‌فلر
سالیان سال در دورتموند بازی کرد و به تیم ملی آلمان دعوت نشد، تا اینکه عملکرد عالی‌اش در سال‌های پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ باعث شد او به بزرگ‌ترین افتخار دوران بازی‌اش برسد. ۲ سال حضور روی نیمکت مانشافت، تنها ۵ بازی ملی و قهرمانی در جام جهانی. اولین و آخرین حضور وایدن‌فلر در یک تورنمنت ملی.
۲۳. کریستوف کرامر
هافبک جوانی که مصدومیت سامی خدیرا باعث شد در میان ناباوری خودش و همه در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ فیکس شود. البته خیلی زود مصدوم شد و از ترکیب مانشافت در آن بازی بیرون رفت. او هم دیگر به سطحی که مورد انتظار یواخیم لو بوده نرسیده و مدت‌هاست به تیم ملی دعوت نمی‌شود. جام جهانی ۲۰۱۴ اولین و آخرین حضورش در یک تورنمنت ملی بود.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس