ترامپ و اون دیدار کردند

رئیس جمهوری آمریکا برای دومین بار به ازسرگیری فعالیت سایت آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا امروز جمعه نیز به تکرار سخنان ۲ روز پیش خود درباره کره شمالی پرداخت.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا در این خصوص با تکرار موضع پیشین خود در این خصوص به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: اگر او (رهبر کره شمالی) کاری انجام بدهد که ما آن را درک نکنیم، تعجب منفی من را به همراه خواهد داشت.

«دونالد ترامپ» در ادامه افزود: اما باید دید که چه چیزی روی می‌دهد. در صورتیکه کره شمالی آزمایش‌های تسلیحاتی‌اش را از سر بگیرد ناامید خواهم شد.

این در حالیست که ۲ روز پیش نیز رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که اگر گزارش‌های منتشر شده در خصوص تصمیم کره شمالی برای بازسازی سایت آزمایش‌های موشکی درست باشد، برای او خبری «بسیار ناامید کننده» خواهد بود.

گفتنی است که خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز سه شنبه به نقل از مقامات اطلاعاتی این کشور از وجود نشانه‌هایی دال بر فعالیت مجدد در سایت‌های پرتاب موشک هسته‌ای کره شمالی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

رئیس پیشین کمپین انتخاباتی ترامپ به زندان محکوم شد

تشدید دعوای ترامپ و مایکل کوهن

این خبرگزاری در گزارش خود به فعالیت کارگرانی اشاره کرد که در حال تعویض یک سقف و نصب یک «در» جدید در سایت پرتاب موشک هسته‌ای «تانگ چانگ- ری» بودند؛ سایتی که مقامات کره شمالی سال گذشته پس از نشست «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» در سنگاپور وعده تخریب آن را داده بودند.

هنوز مشخص نیست که آیا کشف این فعالیت جدید پیش از دومین نشست ترامپ و کیم در هفته گذشته صورت گرفت یا پس از آن.

گفتنی است که در نوامبر سال گذشته مقامات دولت کره شمالی متذکر شدند که در صورت عدم لغو تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد این کشور، روند تخریب سایت تانگ چانگ- ری و سایر سایت‌های مشابه متوقف خواهد شد.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد که تلاش‌های اولیه برای تخریب این سایت پرتاب موشک هسته‌ای اواخر سال گذشته به طور محدود آغاز ولی ظرف یک ماه متوقف شد.

این در حالی است که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا دوشنبه هفته جاری در یک نشست خبری گفت که دولت ترامپ امیدوار است که ظرف ماه‌های آینده نماینده‌ای به کره شمالی اعزام نماید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس