روحانی ظریف خنده

تدبیر در دولت روحانی تا حدی بود که مردم برای مایحتاج زندگی در صف‌های طولانی گوشت و مرغ روزگار می‌گذرانند و به نحوه چرخیدن سانتریفیوژها به همراه چره زندگی خود، نگاه معناداری می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - در لا به لای روزنامه‌های سال‌های گذشته، وعده‌ها و ادبیات جالبی از سوی دولتی‌ها واصلاح‌طلبان به کار گرفته شده است که مشرق روز به روز آن‌ها را بررسی و بازنشر خواهد کرد.

*******

روزنامه شرق؛ ۱۶/۱۲/۹۳

** موسوی لاری: اصلاح‌طلبان نباید ساختارشکن باشند

موسوی لاری در کرمان، از ساختارشکنی اصلاح‌طلبان گفت و تأکید کرد اصلاح‌طلبان هیچ‌وقت به دنبال ساختارشکنی نبودند.

موسوی لاری به بحث افراطی‌گری هم ورود کرد و از پرخاشگری به‌عنوان آفت اصلاح‌طلبی نام برد و گفت: «یک عده نانشان در فضای پرالتهاب و پرخاشگری است. یک اصلاح‌طلب باید از هرگونه افراط‌وتفریط پرهیز کند.» موسوی لاری همچنین افزود: «مسیر درست جریان اصلاح‌طلب، مسیر عاری از خشونت است.»

اگرچه اصلاح‌طلبان تلاش دارند که خود را خارج از خشونت طلبی و در راستای اصلاحات معرفی کنند، اما هرجایی که در کشور خشونتی به وجود می‌آید، نام یک اصلاح‌طلب می‌درخشد که خشونت بارز این جریان در فتنه ۸۸ غیرقابل کتمان است، خشونتی که باعث کشته شدن جوانان و همچنین تحریم‌های سنگین غرب علیه مردم ایران بشود.

روزنامه شرق؛ ۱۶/۱۲/۹۳

** ظریف: باید همه تحریم‌ها یکجا برداشته شوند

وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه دیگری با خبرگزاری «کیودو» تأکید کرد که «برای رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای، باید تمامی تحریم‌های ایران برداشته شود. ما یک دستور بسیار روشن داریم و آن برداشته‌شدن تمامی تحریم‌هاست.» او درعین‌حال لغو یک‌باره تمامی تحریم‌های ایران را مقدمه دستیابی به توافق نهایی با کشورهای ۱+۵ دانست.

سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران نیز در این خصوص گفت: موضع اصولی و اساسی ایران، حذف تمامی تحریم‌هاست و دستیابی به توافق نهایی منوط به حذف تحریم‌هاست.

اگرچه تیم مذاکره‌کننده به همراه روحانی ادعای لغو تحریم‌ها را داشتند، اما در عمل نه تحریم لغو شد و نه تعاملی با جهان بین‌الملل برقرار شد و عملاً کلاه گشادی بر سر تیم مذاکره‌کننده توسط اروپا و امریکا گذاشته شد.

روزنامه ایران؛ ۱۶/۱۲/۹۴

** سیف: برجام بزرگ‌ترین تحول اقتصادی ایران بود

سیف بزرگ‌ترین تحول اخیر اقتصاد ایران را اجرای برجام و لغو تحریم‌های اقتصادی تحمیلی دانست و افزود: اعمال تحریم‌های اقتصادی نه تنها به‌عنوان یکی از موانع توسعه اقتصاد ایران به‌ویژه در سال‌های اخیر نقش داشت، بلکه بسیاری از کشورها ازجمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا را از همکاری‌های سازنده با ایران محروم کرد.

وی در خصوص رفع تحریم‌های اقتصادی و اجرای برجام تأکید کرد: اکنون با حصول نتایج برجام و اجرای آن، علاوه بر رفع تحریم‌های اقتصادی به‌عنوان گامی مثبت در عرصه سیاسی - اقتصادی، روابط خارجی ایران را به‌ویژه با اتحادیه اروپا ارتقا بخشیده و چشم‌انداز روشنی را برای توسعه همه‌جانبه همکاری‌های متقابل گشوده است.

وی افزود: با اجرای برجام، ریسک‌های سیاسی و اقتصادی ایران به‌صورت قابل توجهی کاهش خواهد یافت و با توسعه تجارت خارجی، گشایش مالی دولت، تقویت سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، فرآیند رشد و توسعه اقتصاد ایران در مسیری جدید قرار خواهد گرفت.

به هرجهت، سیف اولین شخصی بود که بعد از توافق برجام، در جمع غربی‌ها اعتراف کرد که برجام عملاً هیچ منفعتی برای ایران نداشته است، از سوی دیگر، دلار ۲۰ هزار تومانی، دست‌پخت و یکی از نشانه‌ها و یادگاری‌های سیف برای مردم ایران در دوران برجام بود.

روزنامه اعتماد؛ ۱۶/۱۲/۹۴

** روحانی: همه می‌بینند که با برجام زندگی مردم می‌چرخد

حسن روحانی در نشست خبری با رسانه‌ها گفت: دست ما بعد از تصویب برجام باز شده مثلاً ما قبلاً یک میلیون بشکه نفت می‌فروختیم اما اکنون یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه می‌فروشیم و نمایندگان مجلس نیز دولت را مکلف به فروش بالای دو میلیون برای سال آینده کرده‌اند. در عین حال روابط بانکی ما برقرار شده و این چیزی مخفی نیست. ما امروز مشکل نفتی نداریم. قیمت دلار را مردم بالعیان در بازار می‌بینند در عین حال که می‌بینیم در کشورهای مجاور ارز خارجی چه وضعی دارد و ما چیز مخفی نداریم و همه‌چیز به‌وضوح برای مردم مشخص است.

خیلی‌ها می‌گفتند این‌ها می‌گویند سانتریفیوژ می‌چرخد زندگی مردم هم می‌چرخد اما حالا می‌بینید که واقعاً سانتریفیوژهای ما می‌چرخد و زندگی مردم هم می‌چرخد و برجام یک مثل آفتاب تابان است و اگر چشم‌ها را باز کنید می‌بینید آفتاب هست.

صبح انتخابات مردم دیدند اینترنت و موبایل‌هایشان کار می‌کند و من از وزارتخانه‌های مربوطه تشکر می‌کنم که این احساس امنیت را به مردم دادند.

این اظهارات روحانی و ادعایی که می‌کرد در حال حاضر هیچ جای دفاعی ندارد و کار به جایی رسیده است که بعد از خروج آمریکا از برجام دولتی‌ها گفتند که امریکا عضو مزاحم بود و الآن می‌گویند که با افتخار تحریم‌ها آمریکا را دور می‌زنند، از سو دیگر، تدبیر در دولت روحانی تا حدی بود که مردم برای مایحتاج زندگی در صف‌های طولانی گوشت و مرغ روزگار می‌گذرانند و به نحوه چرخیدن سانتریفیوژها به همراه چره زندگی خود، نگاه معناداری می‌کنند.

روزنامه ایران؛ ۱۶/۱۲/۹۵

** طیب نیا: در دولت یازدهم سفر مردم بزرگت می‌شود

اکنون تورم ۸.۶ درصد است یعنی اثر تورم بر کاهش قدرت خرید مردم از ۴۰ درصد در سال ۹۲ به ۸.۶ درصد کاهش یافت کاهش تورم به افزایش نسبی قدرت خرید مردم کمک کرده یا بهتر است دقیق‌تر بگویم از سرعت کاهش قدرت خرید آن‌ها کاسته است و امیدواریم با حفظ تورم در سطوح پایین و تحرک‌بخشی بیشتر بخش‌های مختلف اقتصادی، کیفیت زندگی ایرانیان بهتر شود، طیب نیا گفت: تداوم تورم تک رقمی، سفره مردم را بزرگ‌تر می‌کند.

اگرچه طیب نیا در دولت دوازدهم با روحانی همراه نشد اما نه در دولت یازدهم و نه در دولت دوازدهم، سفره مردم نه تنها بزرگ نشد که با دست‌پخت امثال طیب نیا و سیف، دلار به ۲۰ هزار تومان رسید و مردم برای دستیابی به مایحتاج اولیه خود ازجمله پوشک و گوشت، در صف‌های طولانی ایستادند تا به‌وضوح بزرگ شدن سفره خود در دولت روحانی را نگاه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 35
  • مسافر IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    83 2
    خدا آنچنان زد پس گردن حسن روحانی که حالا حالاها هر چه تلاش کنه نمی‌تونه گند برجام و چرت و پرت هایی رو که گفت رو جمع کنه
    • محمد IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
      18 1
      روحانی: آنچنان رونقی به اقتصاد بدیم که اصلا مردم نیازی به این 45 تومن یارانه نداشته باشن
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
      14 0
      خدا لعنتت کند
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    4 87
    در شرایط بدبختی فعلی، کشور نون دیپلماسی ظریف رو میخوره که اگه دست اصولگرایان بی منطق افتاده بود بدبختتر شده بودیم
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
      46 0
      بله ظریف نونشو از برجام میخوره نه ملت!هنوز مزخرفاتتون در مورد رییسی تو رسانه ها هست.
    • GB ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
      15 0
      همین اراجبف رو گفتین که الان وضع مون اینه
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
      8 0
      این چرت و پرتا رو نگی چی داری بگی،؟
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
      2 0
      خفه شو احمق بی سواد
    • GB ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
      2 0
      ظریف دماغشو زورکی میکشه بالا .دیپلماسی پیش کش .جان کری علنی گفت که چه کلاهی بر سر ظریف گذاشتند .
  • SY ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    39 0
    قدما گفته اند چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    33 1
    زندگی مردم برپایه برجام نمی چرخه .اون فکرخودت که براساس برجام می‌چرخه.
    • ناشناس IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
      7 0
      نمیجرخه گیج و ویج میره
  • DE ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    41 0
    روحانی: همه می‌بینند که با برجام زندگی مردم می‌چرخد/ قربان فعلا که دار از فشار فقر و مشقات زندگی اجل دور سر مردم میچرخه.
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    23 0
    واقعا ملت ار هرحیث سرگیجه گرفته انددستتان درد نکند اینقدر ما را می چرخانید..
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    41 2
    این همه پشت سر احمدی نژاد گفتیم و شنیدیم بابا بخدا از این خیلی بهتر بود
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    23 0
    ایشون فقط مناطق فرمانیه و کامرانیه و آجودانیه و قیطریه رو می بینه که میگه چرخ زندگی مردم میچرخه آخه یه سر بیا همین پائین شهر تهران ببین مردم چطور با بدبختی دارند زندگی می کنند
  • اصلاح طلب IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    4 8
    سایت مشرق چند روزه خیلی داری تند میگیری هشدار می دم اگر همین رویه رو ادامه بدی منتظر پملپ باید باشی این هشدار رو جدی بگیر آشنا عصبی بشه بد عصبی میشه......
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    19 0
    کسی که برای خدا کار نکند و امیدش به مردم باشد خداوند با همان مردم او را وامی گذارد.
  • یک نویسنده IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    5 29
    این کامنت رو می ذارم و البته با توجه به سانسور همیشگی نظرات مخالفان در مشرق، امید چندانی به انتشارش ندارم. برای عاقلان روشن است که بهترین عملکرد 5 سال و نیم دولت روحانی مربوط به سال 95 و نیمه ی اول سال 96 است. یعنی همان موقعی که برجام اجرایی شده و تبادلات بانکی به روانی در جریان بود. اما از نیمه ی دوم 96 و به خصوص بعد از دی ماه، اقتصاد به سمت التهاب رفت و با خروج ترامپ از برجام، بحران اوج گرفت. بنابراین تاثیر امریکا بر اقتصاد جهان و ایران روشن است و بیهوده تلاش نکنید واقعیت ها را انکار کنید
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
      10 2
      نادانی دیگه
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
      9 2
      تو یک نویسنده نیستی. تو یک بی سوادی
    • SE ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
      6 0
      آقا جان چرا نمی خواهید قبول کنید اشتباه سهمگینی رو که انجام دادید‌ ما میگیم چرا این آقایون آخر دیپلماسی قرارداد رو جوری ننوشتند که آمریکا نتونه زیرش بزنه!!! خسته نشدید هی برجام برجام میکنید؟ اصلا برجام شما یک شاهکار تاریخ ولی چه فایده طرف قرارداد براحتی زد زیرش و شما هم حواست نبود تضمینی بندی تبصره ای توش بزارین که نتونن بزنن زیرش. حالا این برجام برای ملت آب و نان میشه اخه؟
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    24 2
    خدایا بسه دیگه! زیر چرخ برجام له شدیم
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    5 1
    پیشنهاد می کنم برای ادامه کار دولت رفراندوم برگزار بشه.
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    9 0
    هیچ حیوانی درنده تر از ترامپ و دیگر اعضای دولت آمریکا بخصوص سیاست خارجی و و سازمان پنتاگون آن نیست اگر دیدید به ما خبر بدهید آنوقت این دولت دل به این جانور خوش کرده بود که نتیجه اش همین شد که دارید میبینید
  • GB ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    5 0
    برجام نبود که خرجام بود . دایم هم داره جفتک میندازه برجام
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    3 0
    الان دوره بزن دررو نیست و کشور ما قوه قضاییه مقتدردارد.
  • سیامک IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    0 0
    اشراف طلبان ازاول شناخته شده اندولی افسوس قشرجوانگول حرفهای انهاراخوردندوانهاباشعارهای مردم فریب رای بدست اوردندوسیمان به ثروتهای ایران ریختند والان نیز میخواهندبااقتدار ایران که قدرت موشکی است چشم دوخته انداین مسترها ومسیوهانمیدانند خون جوانان چطور دودمانشان رابرباد خواهدداد
  • AE ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    0 0
    بابرجام جز ضرر ندیدیم.
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    0 0
    حسن آقا زندگی می چرخد ولی با دور برعکس
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    0 0
    برجام= ننگجام- بزرگتریم تحول اقتصادی درجهت منفی
  • محسن IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    3 0
    بعد از فتحعلی شاه بی کفایت ترین و بی عرضه ترین رجال سیاسی این روحانی بود خدا ازش نگذره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس