کد خبر 942462
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
سرلشکر باقری نمایه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت که دفاع مقدس آنقدر قوی و معتبر است که نیازی به خیال پردازی و تحریف ندارد.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (پنج‌شنبه ۱۶ اسفند) در نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور با بیان اینکه ما به عنوان نسلی که دفاع مقدس را دیدیم باید قدر و ارزش آن را به خوبی بشناسیم و به دیگران بشناسانیم، اظهار داشت: باید جوانان بدانند که در دفاع مقدس چه اتفاقاتی رخ داده است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس تأثیرات زیادی بر زندگی مردم و تمامی مستضعفان جهان داشته است، گفت: اگر امنیت پایدار و آرامش قابل اعتماد در کشور داریم و اگر مردم ایران سربلند هستند و فرهنگ اصیل ایران رشد می‌کند مرهون دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان است.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه جوانی اگر یک بار بتواند از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید کند یک فرصت بی‌نظیر است، تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد شود که جوانان بتوانند سوالات خود را بپرسند و پاسخ آن را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید

سرلشکر باقری: با تهدیدات متنوعی روبرو هستیم

مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دافوس ارتش برگزار شد

سرلشکر باقری صفحه‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ندارد

وی با اشاره به فعال بودن شورای سیاستگذاری راهیان نور در ۱۲ ماه سال موضوع تحریف در روایتگری راهیان نور را مهم دانست و افزود: در موضوع مقابله با تحریف هرچه تلاش کنیم جای کار بیشتری دارد. دفاع مقدس آنقدر قوی است و اعتبار دارد که نیازی به خیال پردازی و تحریف ندارد و باید حداکثر تلاش را کنیم، حقایق را بازشناسی کنیم و به جوانان و زائران ارائه دهیم.

برپایه این خبر و به نقل از دفاع پرس, رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ممکن است آموزش‌های روایتگری شکل روتین به خود بگیرد و این دقت کاهش پیدا کند لذا هر ساله باید آن را به روز کنیم تا صحیح‌ترین روایت‌ها با بیان شیوا و فناوری روز در اختیار مردم قرار گیرد.

سرلشکر باقری با مهم دانستن مسئله امنیت و مراقبت گفت: دشمنان انقلاب به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به عناصر علاقه مند به انقلاب هستند و راهیان نور جایی است که علاقه مندان به انقلاب حضور دارند و نیروهای نظامی و انتظامی باید مراقبت بیشتری کنند. کاروان‌ها نیز باید مراقبت لازم را داشته باشند، در دستورالعمل‌ها نسبت به رفت و آمد و استقرار کاروان‌ها دقت لازم صورت بگیرد تا شاهد حادثه‌ای نباشیم.

وی افزود: از آنجا که ۷۰ درصد زائران راهیان نور را جوانان تشکیل می‌دهند وزارت علوم، مسؤولان دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش که عهده‎دار اصلی اعزام جوانان به راهیان نور هستند اهتمام بیشتری به این موضوع داشته باشند تا جوانان حداقل یک بار به این سفر بروند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: عده‌ای از محققان در شهرها و در تجمعات کاروان‌ها و جلساتی که برگزار می‌شود حضور پیدا کنند و به تشریح عملیات‌ها و پاسخ به پرسش‌ها بپردازند. سوال و پاسخ رو در رو در رفع ابهامات دفاع مقدس کمک‎کننده است.

وی بر پیگیری بحث به روزرسانی یادمان‌ها تاکید کرد و یادآور شد: برای ما جالب است که مقام معظم رهبری بر راهیان نور تاکید خاص دارند و مهر ماه که پیشکسوتان بحث ادبیات دفاع مقدس به محضر ایشان رسیدند مطالبه گری ۱۰۰ برابری اقدامات راهیان‎نور را خواستار شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس