کد خبر 942417
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
اوی دیختر

رئیس کمیسیون روابط خارجی و امنیتی پارلمان رژیم صهیونیستی گفت که اوضاع غزه راه حل سیاسی ندارد و در نهایت این رژیم به اقدام نظامی روی خواهد آورد.

به گزارش مشرق، «اوی دیختر» رئیس کمیسیون روابط خارجی و امنیتی پارلمان رژیم صهیونیستی (کِنسِت) چهارشنبه (۱۵ اسفند) گفت که تل‌آویو مجبور به حمله نظامی به نوار غزه خواهد شد.

او در گفت‌وگو با کانال تلویزیونی «کان» غزه را به عملیات نظامی تهدید کرد و گفت: «نیاز به این خواهد بود که غزه از زیرساخت‌های نظامی عاری شود و در آینده به عملیات مشابه "عملیات دیوار دفاعی" نیاز خواهد شد و به نیروهای امنیتی این امکان داده خواهد شد که بتوانند تا آخرین مسافت ممکن [در غزه] ورود کنند».

عملیات دیوار دفاعی عملیاتی است که ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۲ برای سرکوب انتفاضه دوم فلسطین علیه فلسطینیان انجام داد و بیش از چهار هزار فلسطینی را به شهادت رساند. این عملیات بعد از جنگ شش روزه، بزرگترین عملیات نظامی صهیونیست‌ها در کرانه باختری بود.

بیشتر بخوانید:

ژنرال صهیونیست: اسرائیل از عهده موشک‌های حزب‌الله برنمی‌آید

روایتی از رسوخ صهیونیست‌ها در تمام سطوح آمریکا

او گفت که اوضاع غزه به گونه‌ای که است که راه حل سیاسی جواب نمی‌دهد و رژیم صهیونیستی در آینده مجبور به عملیات نظامی خواهد شد. دیختر از مقامات این رژیم خواست برای این عملیات برنامه‌ریزی زمانی خوبی صورت گیرد؛ چرا که به گفته او این عملیات، دو هفته یا دو ماه نخواهد بود.

دیختر که پیشتر رئیس سابق «سازمان اطلاعات و امنیت داخلی» رژیم صهیونیستی (شاباک) بود، گروه‌های مقاومت در غزه را «تروریستی» خواند و گفت که هر گونه اقدام تشکیلات خودگردان به ریاست «محمود عباس» در رابطه با غزه کار را برای این رژیم سخت می‌کند.

اواخر آذر ماه به دنبال درگیری نیروهای مقاومت فلسطین در غزه و ارتش رژیم صهیونیستی، کابینه نتانیاهو مجبور به پذیرش توافق آتش‌بس با این گروه‌ها از جمله جنبش حماس شد. «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی پس از خصوص این توافق در اعتراض به آن استعفا داد و تلاش‌های نخست‌وزیر برای ترمیم کابینه بی‌نتیجه ماند و او مجبور شد انتخابات پارلمانی را پیش از موعد مقرر برگزار کند.

یکی از توافق‌هایی که در قالب توافق آتش‌بس صورت گرفت، موافقت با ورود کمک‌های مالی قطر به نوار غزه بود که اعتراض‌های جنبش فتح در کرانه باختری و صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی را در پی داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AE ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    0 0
    غلط کرده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس