کد خبر 942390
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰
پنتاگون نمایه

در آمریکا، عمده‌ترین بخشی که نیرو جذب می‌کند، ارتش است؛ در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار آمریکایی در ارتش انجام وظیفه می‌کنند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اقتصاد این کشور، حضور بسیار پررنگی دارد، به طوری که می‌توان گفت پنتاگون رکن اصلی اقتصاد آمریکا است.


در حال حاضر، ۱۵ شرکت بزرگ برای پنتاگون کار می‌کنندو هیچ کارشناسی نمی‌تواند نقش این نهاد نظامی را در اقتصاد آمریکا کتمان کند.


شرکت‌هایی که به عنوان پیمانکار، برای پنتاگون کار می‌کنند و در اینجا معرفی خواهند شد، علاوه بر فعالیت‌های نظامی، در حوزه‌های غیرنظامی نیز فعال هستند و البته، در مقاله حاضر صرفا به فعالیت‌های نظامی این شرکت‌های پیمانکار اشاره شده است.
 

در آمریکا، عمده‌ترین بخشی که نیرو جذب می‌کند، ارتش است؛ در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار آمریکایی در ارتش انجام وظیفه می‌کنند. علاوه بر آن، ۸۳۳ هزار نفر نیروی احتیاط را تشکیل می‌دهند، که بسیاری از آنها تمام وقت مشغول فعالیت هستند.


در آمریکا همچنین، حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در شرکت‌هایی کار می‌کنند که برای ارتش دست به تولید می‌زنند و هر چیزی که مورد نیاز است، از سلاح گرفته تا ظروف آشپزخانه، در اختیار نظامیان قرار می‌دهند.


از لحاظ شمار نیروی نظامی، چین با دارا بودن دو میلیون و ۱۸۳ هزار نیرو، در رده اول جهان قرار دارد و پس از این کشور نیز به ترتیب، هند با یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۱۰۰ نیرو، در رده دوم، آمریکا با یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۳۰۰ نیرو در رتبه سوم و کره شمالی نیز با یک میلیون و ۱۹۰ هزار نیرو در رده چهارم جهان قرار دارند.


۱۵ شرکت بزرگ پیمانکار پنتاگون


۱) شرکت «لاکهید مارتین»


- تعهدات مالی سال ۲۰۱۷: ۵۰ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار:


- سرمایه در گردش: ۸۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار؛


- مجموع درآمد: ۵۱ میلیارد و پنج میلیون دلار؛


- درآمد خالص: دو میلیارد دلار؛


سهام ممتاز: ۲۸۵ میلیون و ۵۷ هزار؛


- تعداد کارکنان: به طور تقریبی ۱۰۰ هزار نفر


لاکهید مارتین یک پیمانکار اختصاصی پنتاگون است. این شرکت هواپیماهای نظامی، موشک‌ها، پهپادها، سیستم‌های کنترل آتش، هلی‌کوپترها، کشتی‌ها و سیستم‌های فضایی را می‌سازد و می‌فروشد. دولت تقریبا تمام فعالیت‌های لاکهید را به عهده دارد، به طوری که میزان تعهدات مالی فدرال به این شرکت، تقریبا با تمام درآمد کل سال ۲۰۱۷ برابری می‌کند. ۱۸ درصد درآمد کل سال گذشته فدرال، متعلق به لاکهید بوده است.


برنامه برجسته این شرکت، ساخت جنگنده‌های سبک «اف-۳۵» است و برنامه بر این شده که از طریق فروش آن طی ۶۰ سال، یک تریلیون دلار درآمد کسب گردد.


برای سال مالی جاری(۲۰۱۸)، تحلیلگران یک درآمد ۵۱ میلیارد و ۳۳ میلیون دلاری را برای لاکهید پیش‌بینی می‌کنند و می‌گویند که قیمت سهام ۱۷۱/۸۹ این شرکت طی ۱۲ ماه ثابت خواهد ماند. لاکهید از سال ۲۰۱۵ به بعد حدود ۲۶ هزار کارمند خود را اخراج کرده است.


۲) شرکت بوئینگ


- تعهدات مالی ۲۰۱۷: ۲۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار؛


- سرمایه در گردش: ۱۹۴ میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار؛


- درآمد کل: ۹۳ میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار؛


- درآمد خالص: هشت میلیارد و ۲۰ میلیون دلار؛


- سهام ممتاز: ۵۸۸ میلیون و ۴۵۰ هزار؛


- تعداد کارکنان: تقریبا ۱۴۰ هزار و ۸۰۰ نفر.


برنامه‌های نظامی شامل تانکر «کی‌سی- ۴۶آی»، جنگنده سوپر هورنت«اف/ای-۱۸» و هلی‌کوپتر تهاجمی آپاچی، بالغ بر ۲۱ میلیارد دلار از درآمد سال مالی ۲۰۱۷ شرکت بوئینگ، یعنی تقریبا ۲۲ درصد کل درآمد این شرکت را تشکیل می‌داده است. بوئینگ مثل بسیاری از ۱۵ شرکت پیمانکار دیگر، سیستم‌های نظامی خود را در جهان به فروش می‌رساند. انتظار می‌رود که این شرکت در سال جاری(۲۰۱۸)، بین ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تا ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار درآمد نظامی داشته باشد. این شرکت علاوه بر آن، معادل ۵۰ میلیارد دلار ثبت سفارش دارد که ۳۶ درصد این سفارشات، از طرف خریداران خارجی هستند.


برای سال جاری مالی(۲۰۱۸)، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که شرکت مذکور ۹۷ میلیارد و ۸۸۰ میلیون دلار درآمد داشته و قیمت سهام ۳۹۸/۱۳ دلار، طی ۱۲ ماه ثابت بماند.


۳) شرکت جنرال دینامیک


- تعهدات مالی سال ۲۰۱۷: ۱۵ میلیارد و ۳۴۰ میلیون دلار؛


- سرمایه در گردش: ۵۵ میلیارد و ۸۰ میلیون دلار؛


- درآمد کل: ۳۰ میلیارد و ۹۷۰ میلیون دلار؛


- درآمد خالص: ۹ میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلار؛


- سهام ممتاز: ۲۹۶ میلیون و ۹۳ هزار؛


- تعداد کارکنان: ۹۸ هزار و ۶۰۰ نفر.


تولید مهم شرکت جنرال دینامیک، تانک تهاجمی آبرامز است، اما بخش مربوط به سیستم‌های اطلاعاتی و بخش تکنولوژی شرکت است که بیشترین درآمدزایی را دارد. شرکت جنرال الکتریک برای تقویت فعالیت این بخش، جهت جذب متخصصان تکنولوژی اطلاعات، ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار اختصاص داده است. همین توجهات باعث شده که شرکت مذکور به دومین تولیدکننده بزرگ سرویس‌های تکنولوژی اطلاعات نظامی آمریکا تبدیل شده و سالانه حدود ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. این شرکت برای تانک‌های ذکر شده، سال گذشته قرارداد یک میلیارد دلاری با دولت آمریکا بسته بود تا ۸۰۰ دستگاه از آنها را ارتقا بدهد. طبق پیش‌بینی تحلیلگران، درآمد شرکت در سال مالی جاری، ۳۵ میلیارد و ۹۴۰ میلیون دلار خواهد بود و قیمت سهام ۲۴۷/۵۳ دلاری نیز طی ۱۲ ماه ثابت خواهد ماند.


۴) شرکت ریتون


- تعهدات مالی در سال ۲۰۱۷: ۱۴ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار؛


- سرمایه در گردش: ۵۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار؛


- درآمد کل: ۲۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار؛


- درآمد خالص: دو میلیارد دلار؛


- سهام ممتاز: ۲۸۸ میلیون و ۵۱۰ هزار؛


- تعداد کارکنان: تقریبا ۶۴ هزار نفر.


دوسوم مجموع کل درآمدهای ریتون در سال ۲۰۱۷، از طریق فروش به دولت آمریکا حاصل شده است و فروش به دولت‌های خارجی نیز ۱۳ درصد درآمد باقی مانده این شرکت را شامل می‌شود. بزرگترین بخش این شرکت، بخش تولید سیستم‌های موشکی است که طی سال گذشته(۲۰۱۷)، حدود هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برای آن، درآمدزایی داشته است. در بهار سال ۲۰۱۷ این شایعه رواج یافته بود که شرکت بوئینگ شرکت ریتون را تصاحب خواهد کرد، اما چنین اتفاقی نیفتاده است.


شرکت ریتون علاوه بر فعالیت در حوزه موشکی، در حوزه‌های رادار، سنسور و سیستم‌های هدایت نیز قوی بوده و در حال حاضر دارد بیشتر روی امنیت سایبری متمرکز می‌شود. سرمایه‌گذاری مشترک این شرکت با شرکت «ویستا ایکوئیتی پارتنرز»، درآمدی ۶۰۸ میلیون دلاری را در سال ۲۰۱۷ به دنبال داشته است و این سال با درآمد کل ۴۸۴ میلیون دلاری(در حوزه مذکور)، پایان یافت. برای سال مالی جاری، تحلیلگران یک درآمد ۲۶ میلیارد و ۷۸۰ میلیون دلاری را برای ریتون پیش‌بینی کرده و یک قیمت سهام ۲۳۹/۸۹ دلاری را نیز برای این شرکت، ثابت می‌دانند.


۵) شرکت نورث روپ گرامن


- تعهدات مالی سال ۲۰۱۷: ۱۱ میلیارد و ۱۹ میلیون دلار؛


- سرمایه در گردش: ۵۳ میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار؛


- درآمد کل: ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار؛


- درآمد خالص: دو میلیارد و دو میلیون دلار؛


- سهام ممتاز: ۱۷۴ میلیون و ۹ هزار؛


- تعداد کارکنان: ۷۰ هزار نفر.


شرکت نورث روپ گراهام در سه حوزه اصلی فعالیت می‌کند: سیستم‌های هوا- فضایی، سیستم‌های ماموریتی و خدمات تکنولوژیکی. بخش هوا- فضا سیستم‌های کنترل را برای جنگنده‌های «اف/ای-۱۸» (با کمک بوئینگ)، بمب‌افکن‌های «بی-۲»، و وارتوگ«ای-۱۰» تولید می‌کند. اوایل ماه جاری(تیر) این شرکت سفارش ساخت «ای‌تی‌کی عمودی» را از طرف کمیسیون تجارت فدرال را ثبت کرد. این دستگاه سوخت جامد را برای موتورهای موشک تولید می‌کند، که ارزش آن معادل ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است. نورث تروپ همچنین، برنده یک قرارداد به ارزش ۱۰۳ میلیون دلار جهت ارتقای بال‌های هواپیمای «ای-۱۰» مخصوص حملات زمینی شده است، هواپیمایی که از سال ۱۹۷۷ به کار گرفته شد. برای سال مالی جاری، تحلیلگران درآمدی معادل ۲۷ میلیارد و ۴۳ میلیون دلاری را برای این شرکت پیش‌بینی می‌کنند و می‌گویند که طی ۱۲ ماه، قیمت سهام ۳۶۷/۵۰ دلاری آن، ثابت خواهد ماند.


۶) شرکت مکسون


- تعهدات مالی در سال ۲۰۱۷: هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار؛


- سرمایه در گردش: ۲۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار؛


- درآمد کل: ۲۰۸ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار؛


- درآمد خالص: ۶۷ میلیون دلار؛


- سهام ممتاز: ۲۰۲/۰۵ میلیون؛


- تعداد کارکنان: ۷۸ هزار نفر.


شرکت مکسون ابتدا فرآورده‌های پزشکی و دارویی را میان مراکز بهداشتی و داروخانه‌ها در سراسر جهان توزیع می‌کرد. این شرکت اکنون فروشنده عمده دارو به وزارت امور کهنه سربازان آمریکا است. قرارداد جاری این شرکت تا ۹ اوت(۱۸ مرداد) پایان می‌یابد و یک قرارداد دو ساله جدید نیز در راه است و احتمالا وزارتخانه فوق به همکاری با مکسون ادامه خواهد داد. این قرارداد که مکسون ابتدائا آن را در سال ۲۰۱۲ برنده شده بود، به طور میانگین سالانه حدود چهار میلیارد دلار درآمد برای شرکت فوق داشته است و اگر تا سال ۲۰۲۰ تداوم یابد، مجموعا ۴۴ میلیارد دلار درآمدزایی می‌کند. برای سال مالی جاری، تحلیلگران یک درآمد ۲۱۶ میلیارد و ۱۵ میلیون دلاری را برای مکسون پیش‌بینی می‌کنند و می‌گویند روی قیمت سهام ۱۷/۶۰ دلاری تا ۱۲ ماه اجماع وجود خواهد داشت.


۷) شرکت صنایع هانتینگتون اینگالس


- تعهدات مالی سال ۲۰۱۷: هفت میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار؛


- سرمایه در گردش: ۹ میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار؛


- درآمد کل: هفت میلیارد و ۴۴۰ میلیون دلار؛


- درآمد خالص: ۴۷۹ میلیون دلار؛


- سهام ممتاز: ۴۴/۷۹ میلیون؛


- تعداد کارکنان: تقریبا ۳۸ هزار نفر.


شرکت «هانتینگتون اینگالس» گران‌ترین و بزرگترین سلاح نظامی منفرد در زرادخانه آمریکا، یعنی ناو هواپیمابر کلاس «جرالد آر.فورد» را ساخته است. ناو فورد که به ترتیب، نخستین ناو در میان چهار ناو جدید به حساب می‌آید، سال گذشته و پس از آنکه شرکت مذکور ۱۳ میلیارد دلار برای ساخت آن هزینه کرد، آماده به کار شد. بخشی از بودجه مالی شرکت در سال ۲۰۱۹، چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار می‌شود و برای ادامه کار روی دومین و سومین ناو که قرار است «جان اف.کندی» و «اینتر پرایز» نام بگیرند، هزینه خواهد شد. برای ناو چهارم هنوز نامی در نظر گرفته نشده است.


بالاخره اینکه، انتظار می‌رود ناوهای کلاس- فورد جایگزین کل ناوگان «کلاس- نیمیتز -۱۱» کنونی شود، امری که فعالیت هانتینگتون اینگالس یک دهه یا چیزی بیشتر یا کمتر از آن، تضمین می‌کند. برای سال جاری مالی، تحلیلگران یک درآمد هفت میلیارد و ۶۳۰ میلیون دلاری را برای این شرکت پیش‌بینی می‌کنند و می‌گویند روی قیمت سهام ۲۵۴/۶۴ دلاری، طی ۱۲ ماه اجماع وجود خواهد داشت.


۸) گروه بچل


- تعهدات مالی: پنج میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار؛


- سرمایه در گردش: -


- درآمد کل: ۳۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار؛


- درآمد خالص: -


- سهام ممتاز: -


- تعداد کارکنان: -


شرکت مهندسی و ساخت و ساز «بچل»، تنها شرکت خصوصی از فهرست پیمانکاران اصلی وزارت دفاع آمریکا است. در سال ۲۰۱۵، بزرگترین قراردادهای این شرکت با دولت فدرال، به ارزش دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار با نیروی دریایی آمریکا و یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار هم با وزارت انرژی آمریکا بوده است. هر دوی این قراردادها به کار بر روی نیروگاه‌های هسته‌ای مربوط می‌شوند. قرارداد ۱۰ ساله این شرکت با نیروی دریایی، به ارزش کلی ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده و زمان این قرارداد در سال جاری پایان می‌یابد.

بچل در خارج از نیروی دریایی نیز روی دو طرح کلان فراهم‌سازی تسهیلات برای گاز مایع طبیعی و میعانات کار کرده است: پروژه «سابین پاس» در آب‌های ساحلی «لوئیزیانا» و پروژه «ویت استون» در آب‌های ساحلی شمال غرب استرالیا. هیچ برآوردی در خصوص درآمد کل این شرکت، در دسترس نیست.


۹) شرکت سیستم‌های بی‌ای‌ایی


- تعهدات مالی سال ۲۰۱۷: پنج میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار؛


- سرمایه در گردش: ۲۶ میلیارد و ۷۰۰۰۰ پوند؛


-درآمد کل: ۱۸ میلیارد و ۳۲۰ پوند؛


- درآمد خالص: یک میلیارد و ۳۶۰ پوند؛


- سهام ممتاز: ۳/۱۹ میلیارد؛


- تعداد کارکنان: ۸۳ هزار و ۲۰۰ نفر.


بی‌ای‌ایی از میان پیمانکاران اصلی پنتاگون، تنها شرکت غیرآمریکایی است. این شرکت انگلیسی برنده یک قرارداد در نیروی دریایی آمریکا شد.


اگر همه سفارشات ساخته شوند، ارزش این قرارداد حدود شش میلیارد دلار برای بی‌ای‌ایی خواهد بود و این شامل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار تولید خودرو و پنج میلیارد دلار برای نگهداری آنها تا زمانی که انتظار می‌رود کار بکنند، هم می‌شود. برای سال مالی جاری، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که درآمد شرکت فوق، ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون پوند خواهد بود و قیمت سهام ۶/۷۳ پوندی آن نیز طی ۱۲ ماه ثابت خواهد ماند.


۱۰) شرکت تکنولوژی‌های ال-۳

- تعهدات مالی سال ۲۰۱۷: پنج میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار؛


- سرمایه در گردش: ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ هزار دلار؛


- درآمد کل: ۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون دلار؛


- درآمد خالص: ۷۵۳ میلیون دلار؛


- سهام ممتاز: ۷۸/۲۲ میلیون؛


- تعداد کارکنان: تقریبا ۳۱ هزار نفر.


شرکت «ال-۳» به طور گسترده سیستم‌های الکترونیک، سنسور و ارتباطات را برای ارتش، دستگاه امنیت آمریکا و مکان‌های تجاری می‌سازد.


این شرکت همچنین، طرف اصلی قراردادهای مربوط به سیستم‌های هوا- فضا، سیستم‌های امنیتی و بازدارنده، و آموزش خلبانی است. سال گذشته این شرکت برنده قرارداد تکمیل سیستم‌ها برای مدرن‌سازی هواپیمای «کمپاس کال ای‌سی-۱۳۰‌اچ» نیروی هوایی آمریکا شد. جدای از اعتراض بوئینگ، شرکت «ال-۳» «کلف استریم ۵۵۰» وابسته به جنرال دینامیک را به عنوان هواپیمایی انتخاب کرد که لوازم جنگی الکترونیک پیچیده «کمپاس کال» را حمل خواهد کرد. در مورد ارزش این قرارداد، چیزی منتشر نشد.


برای سال مالی جاری، تحلیلگران یک درآمد ۹ میلیارد و ۹۹۰ میلیون دلاری را برای این شرکت پیش‌بینی می‌کنند و می‌گویند که روی قیمت سهام ۲۳۶/۹۳ دلاری طی ۱۲ ماه اجماع وجود خواهد داشت.


۱۱) شرکت لیدوس هولدینگ


- تعهدات مالی در سال ۲۰۱۷: چهار میلیارد و ۷۹۰ میلیون دلار؛


- سرمایه در گردش: هشت میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار؛


- درآمد کل: ۱۰ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار؛


- درآمد خالص: ۳۶۶ میلیون دلار؛


- سهام ممتاز: ۱۵۱ میلیون و ۴۶۰ هزار؛


- تعداد کارکنان: تقریبا ۳۱ هزار نفر.


بخش «راه حل دفاعی» شرکت «لیدوس» تقریبا نیمی از درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۷ را ایجاد نموده با این حال قراردادهای دولت آمریکا، ۸۴ درصد کل درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۷ را تشکیل می‌داده است. علاوه بر انواع سیستم‌هایی که شرکت لیدوس در حوزه‌های امنیتی و اطلاعاتی فراهم می‌کند، این شرکت اخیرا از شرکت ریتون نیز در ساخت و تکنولوژی‌ مربوط به ماهواره «گالکسی-۳۰» هوانوردی فدرال، که سیگنال‌های جی‌پی‌اس را حساس‌تر می‌کند، جلو زده است.


این شرکت در حال حاضر با شرکت‌های آمازون، گوگل، و دیگر شرکت‌های تکنولوژی و دفاعی بر سر یک قرارداد پنتاگون، که به میزان ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد، رقابت می‌کند. برنده «سرمایه‌گذاری مشترک زیرساخت دفاعی»(جی‌ای‌دی‌آی)، یک اپلیکیشن را ایجاد و مدیریت خواهد کرد که ارتش از آن برای پذیرش و توزیع ظرفیت‌های کاری و (اطلاعات) سری طبقه‌بندی شده در سراسر جهان استفاده خواهد کرد. برای سال مالی جاری، تحلیلگران یک درآمد ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری را پیش‌بینی می‌کنند و می‌گویند که روی قیمت سهام ۷۷/۲۰ دلاری، طی ۱۲ ماه اجماع وجود خواهد داشت.


۱۲) شرکت اکام


- تعهدات مالی: در سال ۲۰۱۷ چهار  میلیارد و ۱۱ میلیون دلار؛


- سرمایه در گردش: پنج میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار؛


- درآمد کل: ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار؛


- درآمد خالص: ۲۳۹ میلیون دلار؛


- سهام ممتاز: ۱۵۷/۶۲ میلیون؛


- تعداد کارکنان: ۸۷ هزار نفر.


شرکت «اکام» مثل بچل، یک شرکت مهندسی و ساخت و ساز بوده و در قراردادهای جهانی دولت فدرال، حضوری استوار (هر چند غیرمسلط) دارد. یکی از پروژه‌های کنونی جلوی چشم که این شرکت مشغول آن است، ساخت یک استادیوم جدید موسوم به «مرسدس بنز» در آتلانتا است که بیش از ۸۳ هزار صندلی برای تماشاچیان بازی‌های «ان‌اف ال» و «ام‌ال‌اس» دارد. اکام برای دولت آمریکا، برنامه‌ها و تسهیلات خدمات مدیریتی فراهم می‌کند، و در مورد جزئیات هیچکدام از آنها بحثی نمی‌شود. در ماه مه،‌یک شرکت تابعه آن، یک قرارداد ۱۵ ساله  هزینه- به اضافه جایزه و دستمزد با نیروی هوایی را برنده شد؛ این قرارداد شامل عملیات، حفظ و نگهداری محدوده‌های آزمایشی و آموزشی در ایالت‌های کالیفرنیا،‌یوتا، نوادا،‌ وکلرادو می‌شود. برای سال جاری میلادی،‌ تحلیگران یک درآمد ۱۹ میلیارد و ۷۶۰ میلیون دلاری را برای این شرکت پیش‌بینی می‌کنند و می‌گویند روی قیمت سهام ۴۰/۵۴ دلاری، طی ۱۲ ماه اجماع وجود خواهد داشت.


۱۳) شرکت بوزآلن‌ هامیلتون هولدینگ


- تعهدات مالی در سال ۲۰۱۷: چهار میلیارد و ۹۰۰ هزار دلار؛


-سرمایه در گردش: شش میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار؛


- درآمد کل: شش میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار؛


- درآمد خالص: ۳۰۵ میلیون و ۱۱۰ هزار دلار؛


- سهام ممتاز: پنج میلیارد و ۲۹۰ میلیون؛


- تعداد کارکنان: تقریبا ۲۴ هزار و ۶۰۰ نفر.


شرکت «بوز آلن» انواع مختلفی از خدمات مشاوره‌ای مدیریت و تکنولوژی را به دولت‌ها،‌شرکت‌ها و نهادهای غیرانتفاعی در سراسر جهان ارائه می‌کند. این شرکت‌ کارش را با نیروی دریایی آمریکا در سال ۱۹۴۰ آغاز کرده است،‌ و هنوز هم نیروی دریایی به عنوان بزرگ‌ترین مشتری،‌برای این شرکت باقی مانده است. کار برای وزارت دفاع، ۴۶ درصد درآمد مالی سالانه این شرکت را تشکیل می‌دهد. بوزآلن همچنین، حامی ماموریت‌های حساس ایستگاه فضایی بین‌المللی بوده و از مشتریان تجاری و دولتی خود در برابر تعهدات فضای مجازی، حمایت می‌نماید. حداقل، یکی از حوادثی که این شرکت مایل است آن را فراموش کند،‌ استخدام «ادوارد اسنودن» افشاگر اسناد ناسا، به عنوان یک پیمانکار در سال ۲۰۱۳ است. برای سال مالی جاری، تحلیلگران برای این شرکت،‌ پیش‌بینی یک درآمد شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری را دارند و معتقدند که قیمت سهام ۴۹/۱۰ دلاری آن، برای ۱۲ ماه ثابت خواهد ماند.


۱۴) شرکت هیومانا


- تعهدات مالی در سال ۲۰۱۷: سه  میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار؛


- سرمایه در گردش: ۴۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار؛


- درآمد کل: ۵۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار؛


- درآمد خالص: دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار؛


- سهام ممتاز: ۱۳۷/۶۸ میلیون؛


- تعداد کارکنان: تقریبا ۴۵ هزار و ۹۰۰ نفر.


شرکت «هیومانا» یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه در کشور آمریکا است این شرکت از طریق برنامه «تریکر» خودش، خدمات دولتی را به وزارت دفاع ارائه می‌کند. در آغاز سال ۲۰۱۶، این شرکت شروع به ارائه  خدمات به شش میلیون ذینفع این برنامه در ۳۲ ایالت کرده و این خدمات‌رسانی با ارائه خدمات بهداشتی از آغاز ژانویه سال جاری(۲۰۱۸) به این سو،‌ همراه شده است. این قرارداد پنج‌ساله در آخر سال ۲۰۲۲ پایان خواهد یافت و احتمال می‌رود که با انتخاب دولت، تجدید شود. طبق گزارش هیومانا، تا پایان سال ۲۰۱۷، سفارش نظامی مجموعا حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار مورد می‌شود، برای سال مالی جاری،‌ تحلیلگران یک درآمد ۵۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلاری را برای این شرکت پیش‌بینی کرده و معتقدند که روی نرخ ۳۱۶/۴۴ دلاری برای سهام این شرکت،‌طی ۱۲ ماه اجماع وجود خواهد داشت.


۱۵) شرکت کاربرد علوم بین‌الملل


- تعهدات مالی در سال ۲۰۱۷: سه  میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار؛


- سرمایه در گردش: سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار؛


- درآمد کل: چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار؛


- درآمد خالص: ۱۷۹ میلیون دلار؛


- سهام ممتاز: ۴۲/۲۸ میلیون؛


- تعداد کارکنان: بیش از ۱۵ هزار نفر.


 شرکت «اس‌ای‌آی‌سی» ارائه کننده خدمات تکنولوژیکی به دولت آمریکا است. این شرکت  در۹۱ درصد آنچه که آن را قرارداد در رابطه وسائل‌نقلیه «برتر» می‌خواند، پیمانکار نخستین محسوب می‌شود قرارداد پیمانکار نخستین، اساسا قراردادهای «باز» دولت فدرال است وبه پیمانکاران نخستین این اجازه را می‌دهد که دستمزدی را بابت ایجاد پیوند میان یک فروشنده و نهاد دولتی به دست آورند. «اس‌ای‌آی‌سی»  ۱۴ قرارداد را تحت مدیریت دخود، فهرست می‌کند،‌از جمله اینکه یکی از آنها به فرماندهی هوایی و موشکی ارتش مشاوره می‌دهد و کمک می‌کند و دیگری به وزارت امنیت داخلی راه‌حل‌های تکنولوژی اطلاعات ارائه می‌دهد. هر چند در ماه جاری این شرکت (در مزایده) خودروی رزمی آبی- خاکی برای نیروی دریایی شکست خورده است،‌ولی نوامبر گذشته این شرکت برنده یک‌ساله قرارداد ۹۸۰ میلیون دلاری سیستم‌های میدانی ارتش شد؛ قراردادی که برای دو سال دیگر نیز تمدید خواهد شد. برای سال مالی جاری، تحلیلگران یک درآمد ۵۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلاری را برای این شرکت پیش‌بینی می‌کنند و می‌گویند که روی قیمت ثابت سهام ۸۹/۶۷ دلاری طی یک دوره ۱۲ ماهه، اجماع وجود خواهد داشت.


منابع:


- خبرگزاری‌ها.
- وال استریت‌ ژورنال.
-u.s.marine.
-wikimedia commons.
-u.s.Air Force.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    2 5
    اینها را باید به آقای روحانی گفت بجای قدردانی از سپاه بخاطر پالایشگاه خلیج فارس وهزاران پروژه ارزشمند میگوید سپاه ونیروهای مسلح نباید دراین موارد نقشی داشته باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس